Buiten de start vond ik het vrij saai. Waarom heeft Fisichella nooit Raikkonen aangevallen? Als je gans de race op 1 seconde rijdt kan je gerust een aanval placeren. En dan die 2e pitstop... Waarom tegelijk? Waarom gaat ie niet nog een rondje door?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van België 2009
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenBuiten de start vond ik het vrij saai. Waarom heeft Fisichella nooit Raikkonen aangevallen? Als je gans de race op 1 seconde rijdt kan je gerust een aanval placeren. En dan die 2e pitstop... Waarom tegelijk? Waarom gaat ie niet nog een rondje door?
Comment
-
Een outlap is altijd een second of 2 trager dus dat zou niet helpen.
En dat Kimi langs buiten om ging is zeker geen voordeel met als het vuil wat daar ligt. Hij moest wel je kunt moeilijk met 3 wagens die bocht nemen.
Fisichella was niet snel genoeg om een aanvl te maken met een paar tienden per seconde lukt dat niet en hoe dichter je komt hoe minder grip je hebt als achterligger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDat was puur dankzij kers
Niet vergeten dat hij ook rond Barrichello moest rijden, een énorme hinder.
Maar dan nog. Vorig jaar zei men ook dat Hamilton hier voordeel mee had door naast het cicuit te rijden. Hij is hiervoor wel bestraft geweest
Ook Sutil verdien een straf toen hij ergens in Double gauche(ofzo) Badoer verbij stak buitenom het circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz Bekijk BerichtenEen outlap is altijd een second of 2 trager dus dat zou niet helpen.
En dat Kimi langs buiten om ging is zeker geen voordeel met als het vuil wat daar ligt. Hij moest wel je kunt moeilijk met 3 wagens die bocht nemen.
Fisichella was niet snel genoeg om een aanvl te maken met een paar tienden per seconde lukt dat niet en hoe dichter je komt hoe minder grip je hebt als achterligger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHij had wellicht al een voordeel van +/-20 km/u voor hij de Redion opging, waarna hij nog eens +/-20km/u extra op Kemel had waar hij aanzuigkracht had van de BMW's. Kers heeft ook een deel van het werk gedaan, maar niet alles.
Maar dan nog. Vorig jaar zei men ook dat Hamilton hier voordeel mee had door naast het cicuit te rijden. Hij is hiervoor wel bestraft geweest
Ook Sutil verdien een straf toen hij ergens in Double gauche(ofzo) Badoer verbij stak buitenom het circuit.
Volgens mij heeft hij niet echt voordeel gehaald want zo komt er vuil op z'n banden en hij moest al uitwijken voor Barrichello. Hij was ook niet de enige die daar de uitloopstrook nam én zoiets gebeurd in bijna elke race.
Pouchon? Badoer ging daar in het gras en Sutil moest uitwijken over de uitloopstrook en reed zo Badoer voorbij. Niet echt een straf waard vind ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenBuiten de start vond ik het vrij saai. Waarom heeft Fisichella nooit Raikkonen aangevallen? Als je gans de race op 1 seconde rijdt kan je gerust een aanval placeren. En dan die 2e pitstop... Waarom tegelijk? Waarom gaat ie niet nog een rondje door?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenBen ik de enige die vind dat de huidige F1 de mistiek van Francorchamps naar beneden haalt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenEr is een verschil tussen een chicane afsnijden en een uitloopstrook meenemen.
Volgens mij heeft hij niet echt voordeel gehaald want zo komt er vuil op z'n banden en hij moest al uitwijken voor Barrichello. Hij was ook niet de enige die daar de uitloopstrook nam én zoiets gebeurd in bijna elke race.
Pouchon? Badoer ging daar in het gras en Sutil moest uitwijken over de uitloopstrook en reed zo Badoer voorbij. Niet echt een straf waard vind ik...
Op de uitloopstrook kon Kimi snelheid opbouwen waardoor hij plots met hogere snelheid in het zog van de BMW's terecht kwam.
Ik heb nog Badoer plots voor Sutil gezien binnen de lijnen van het circuit, waarna hij hem buiten de circuitlijnen voorbij stak. Ik weet niet wat er voordien gebeurd is, maar toen hij hem inhaalde was het rechts buiten de circuitlijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenZo vuil is het daar niet hoor. Was hij mooi op 4 blijven staan en het treintje binnen de lijnen van het circuit gevolgd, dan was hij toch minstens achter 1 BMW moeten blijven aan het einde van de Kemel hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk BerichtenF1-fanboy-discussies....
Misschien heeft hij voordeel gehaald. Maar hij is ook rond Barrichello moeten rijden én werd naar die uitloopstrook gedwongen door Trulli. Daar heeft hij zijn KERS gebruikt en kon daardoor een grotere snelheid ontwikkelen.
Zoiets gebeurd vaak bij starts en daar wordt nooit een zaak van gemaakt.
Comment
-
planetf1.com wrote:
If They're Consistent, The Stewards Will Strip Raikkonen Of Victory
Raikkonen's victory presumably remains provisional. Last September, Lewis Hamilton was stripped of victory for 'gaining an advantage' when he cut the chicane before overtaking Raikkonen into the first corner. At the first corner this weekend, Raikkonen, under no apparent pressure to do so, simply carried on onto the run-off area and returned in third place having been fifth at the moment he left the designated racetrack. It looked as deliberate as it was effective.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichtenplanetf1.com wrote:
Raikkonen's victory presumably remains provisional. Last September, Lewis Hamilton was stripped of victory for 'gaining an advantage' when he cut the chicane before overtaking Raikkonen into the first corner. At the first corner this weekend, Raikkonen, under no apparent pressure to do so, simply carried on onto the run-off area and returned in third place having been fifth at the moment he left the designated racetrack. It looked as deliberate as it was effective.
Raikkonen heeft deze zege verdiend en Fisichella ook mooi 2de, als Kimi geen KERS zou gehad hebben was hij mss wel gewonnen.
Dit was de eerste GP die ik ter plaatse meemaakte en ik heb ervan genoten
Wel spijtig van Button en Hamilton.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichtenplanetf1.com wrote:
Nog even zeggen: Dit is een typisch startincident. Vaak worden enkelingen naar buiten gedrongen en moeten dan over de uitloopstrook of in het gras en verliezen zo een hoop plaatsen waardoor hun hele race om zeep is. Maar Kimi kon dat verlies beperken door zijn KERS te gebruiken, anders kon hij pas als 5e of 6e weer inpikken. Als ze dit bestraffen, moeten ze bijna alles bestraffen... Niet vergeten dat Kimi ook niet echt een eerlijke start had omdat hij gehinderd werd door de stilstaande Barrichello. Voor hetzelfde geld was hij nog verder achteruit geslagen daardoor en kon hij misschien geen enkel punt scoren, zou dan iemand bestraft worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenVolgens mij heeft hij eerder voordeel gehad uit zijn KERS dan door enkel die uitloopstrook te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk BerichtenZonder een vrije baan voor u ben je al iets minder met die KERS...
Maar door Barrichello moest hij al uitwijken en zat hij helemaal aan de buitenkant van de bocht. En dan deed Trulli door Heidfeld de deur compleet dicht. Als Kimi daar vol in de remmen ging, was zijn race om zeep. Wie zou dan gestraft worden?
Startincident dus, 100 keer loopt het fout af en is je race om zeep. 1 keer heb je geluk en dankzij KERS kan je een énorme snelheid ontwikkelen
Comment
Comment