Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circuits of the past

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    Reims-Gueux,

Hier wil ik dit jaar of ten laatste volgend jaar eens naar toe.

(Misschien eens een cruise naar Reims, meeting aldaar, cruise terug,... )
    Last edited by Soul; 04/09/2009, 20:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Akkoord, met de auto's van toen maar vergeleken met het huidige circuit is het toch maar klein bier.
      Technischer misschien wel, maar ook véél trager. Voor het oude circuit had je IMHO veel meer ballen nodig. De Masta kink werd bv. aan topsnelheid genomen, want hij ligt na een lange straight en er volgt nog een lange straight op dus vertragen = verliezen.

Zelfs met een moderne F1 wagen van nu zou dat een hachelijke onderneming zijn en zou men er wellicht een chicane voor leggen (dat heeft men tijdens de laatste races op het oude circuit trouwens ook effectief gedaan, de overblijfselen zijn nog te zien)
      AutoMinded.be

Comment

Laat je hier onderdompelen door de nostalgie van (stok)oude circuits die (nog steeds/ nog half/ niet meer) bestaan...

Een prachtige site met een mooi fotoarchief als opwarmertje,

http://www.circuitsofthepast.nl/
        Bedankt voor het compliment en voor het reclame maken voor mijn site
        Reims-Gueux,

He mijn vorige auto
        Hellingshoekje van 60°, no problemo in Sitges Terramar,

Ja dat was een mooie dag toen ik Sitges Terramar bezocht, zie hier het verslag: http://www.circuitsofthepast.nl/sitgesverslag.html
        Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
        Het oude circuit van Francorchamps kan je nog bijna helemaal rijden, tenminste de stukken die niet meer in het nieuwe circuit zitten. Zelfs de banked curve aan stavelot ligt er nog, al kan je er niet meer op rijden.
        Waarschijnlijk was die bocht even tijdelijk afgesloten want normaalgesproken doet hij gewoon dienst als openbare weg en ontlast hij de kruising die even verderop ligt.
        Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
        Niet uitdagend? De F1 piloten in die tijd scheten in hun broek voor de Masta kink die je flat-out moest nemen om competitief te zijn.
        En wat dacht je van de afdaling na Les Combes? Ik heb het oude rondje verschillende keren gereden toen dat nog helemaal mogelijk was. Het was weliswaar een razendsnel parcours maar zeker niet allemaal makkelijk vol gas zoals bijvoorbeeld de AVUS. Je had er echt lef nodig om snel te gaan!
        Last edited by ; 18/12/2009, 22:58.

Comment

Wel jammer dat de meeste circuits gewoon verloren gaan.

Comment

Boeiende website!

De website zelf vind ik qua layout wel pijnlijk voor de ogen. Maar de inhoud vind ik superboeiend. Daar ga ik zeker wat uurtjes op spenderen, super initiatief!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffer234 Bekijk Berichten
              Wel jammer dat de meeste circuits gewoon verloren gaan.
              Ja zo gaat dat helaas, voor ons autosportliefhebbers is een circuit, zeker als het een lange geschiedenis heeft, een stuk heilige grond waar grote namen hebben rondgereden. Maar voor een politicus en een projectontwikkelaar is het niet meer dan een stuk grond waarvan met het grootste gemak de bestemming wordt gewijzigd.

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
              Boeiende website!

De website zelf vind ik qua layout wel pijnlijk voor de ogen. Maar de inhoud vind ik superboeiend. Daar ga ik zeker wat uurtjes op spenderen, super initiatief!
              Bedankt. De homepage en de menu's zijn idd nogal rood maar de pagina's met de verhalen zijn aangepast (lichte achtergrond met donkerrode letters) zodat ze beter te lezen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herman1967 Bekijk Berichten
                Ja zo gaat dat helaas, voor ons autosportliefhebbers is een circuit, zeker als het een lange geschiedenis heeft, een stuk heilige grond waar grote namen hebben rondgereden. Maar voor een politicus en een projectontwikkelaar is het niet meer dan een stuk grond waarvan met het grootste gemak de bestemming wordt gewijzigd.
                Het lijkt wel of die politiekers ons, autoliefhebbers enkel willen tegenwerken. En hetzelfde gebeurt met Route 66 in Amerika.
                Last edited by ; 05/10/2009, 22:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffer234 Bekijk Berichten
                  Het lijkt wel of die politiekers ons, autoliefhebbers enkel willen tegenwerken. En hetzelfde gebeurt met Route 66 in Amerika.
                  Dat denk je maar ! Ze hebben ons heeeeeel graag ! Voor al die taksen...

Comment

Ik denk dat ik volgend weekend eens naar Nivelles rijdt.

Is hier maar een 50 km vandaan.

Zeer interessante site trouwens! Layout pijnlijk of niet 't is de inhoud die telt!
                    Last edited by ; 06/10/2009, 01:03.

Comment

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Last edited by ///NFSThunder; 06/10/2009, 03:22.
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

+ YouTube Video
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                        ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Uitloopstroken, wasda? En die koeien juist naast de track

Comment

Check die Raidillon

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Vooral waar de marshalls staan: aan de binnenkant van de Raidillon op zowat een meter van het circuit. (vanaf 0:43 in dat filmpje)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                Vooral waar de marshalls staan: aan de binnenkant van de Raidillon op zowat een meter van het circuit. (vanaf 0:43 in dat filmpje)
                                He er zijn nog mensen die die mooie bocht bij de juiste naam noemen, Raidillon
                                Om de één of andere reden noemt bijna iedereen hem Eau Rouge, zie ook: http://www.circuitsofthepast.nl/raidillon.html
                                Last edited by ; 18/12/2009, 23:01.

Comment

Sinds 1939 is er een stuk Eau Rouge afgeknipt en ligt de wereldbefaamfde Raidillon er als verbinding met de Kemmelberg. Van de oude l' Ancienne Douane vind ik niks terug, mss straks eens zien op google earth...
                                  De l' Ancienne Douane ligt er nog steeds, bezoekers van het circuit gebruiken hem tegenwoordig als wandelroute naar boven toe.

Zie hier voor meer info over l' Ancienne Douane: http://www.circuitsofthepast.nl/rond...corchamps.html
                                  Last edited by ; 18/12/2009, 23:02.

Comment

Om de één of andere reden noemt bijna iedereen hem Eau Rouge, zie ook: http://www.circuitsofthepast.nl/Raidillon.html
                                    Eau rouge is toch enkel dat kleine knikje beneden aan de voet van de Raidillon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, de kleine bocht naar links (knik) is eau rouge, de lange bocht naar rechts en boven naar links is Raidillon
                                      ----------------------------------------------------------------------------------
                                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                      Pictures here: BMW 7 Series
                                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                      It might need half a starsystem to turn around,
                                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Om de één of andere reden noemt bijna iedereen hem Eau Rouge, zie ook: http://www.circuitsofthepast.nl/Raidillon.html
                                        Ik ben Belg voor iets

De ancienne douane kunt ge trouwens ook mooi afsnijden als wandelaar, maar dat is toch wel een steile helling om te beklimmen.
                                        Last edited by ; 11/10/2009, 13:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Klopt maar bijna iedereen noemt die stijle bocht naar rechts tegenwoordig Eau Rouge.

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                          De ancienne douane kunt ge trouwens ook mooi afsnijden als wandelaar, maar dat is toch wel een stijle helling om te beklimmen.
                                          Ik heb die klim een aantal keren gemaakt omdat ik geen zin had om om te lopen via l' Ancienne Douane, maar dat was zeker een stevige klauterpartij. En ik heb hem ook nog weleens afgedaald

Comment

Working...
                                          X