Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergunning Francorchamps geschorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vergunning Francorchamps geschorst

De Raad van State heeft op 21 september de vergunning geschorst die de uitbating tot 2026 toelaat van het circuit van Spa-Francorchamps. Dat schrijft La Libre Belgique.

De beslissing van de Raad van State komt er bijna twee jaar nadat buurtbewoners een klacht indienden wegens geluidsoverlast. Ze drongen aan op de schorsing van de vergunning, goedgekeurd door toenmalig minister André Antoine. Die vergunning werd op 12 april 2007 afgeleverd en liet de exploitatie toe van het circuit en de realisatie van werken, die intussen al afgerond zijn. Voorwaarde was dat er een studie kwam naar de geluidsoverlast.

De Raad van State vindt de studie "zwaar ontoereikend en met lacunes". Omdat ze niet kan waarborgen dat de uitbating van het circuit geen "ernstig moeilijk te herstellen schade veroorzaakt" wordt de uitbatingsvergunning geschorst. (belga/sps)

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
    So far 233 rondjes op dé ring

Lap ... kzal mij maar beter gaan toeleggen op voetbal, tennis en wielrennen ...
    Dat zijn precies de enige sociaal aanvaarde sporten in ons apenlandje
    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Echt echt echt belachelijk dit!

Comment

Zelfde redenering als bij de luchthaven in zaventem: nieuwe bewoners die er goedkoop iets op de kop kunnen tikken en dan gaan klagen.

Ah ja, want 't circuit ligt er nog maar 3 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
          Zelfde redenering als bij de luchthaven in zaventem: nieuwe bewoners die er goedkoop iets op de kop kunnen tikken en dan gaan klagen.

idd degoutant. goedkope grond kopen en dan gaan klagen dat ze last hebben.
          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten

Echt é! Ik word er agressief van...

Comment

Eén van de weinige dingen waar je als Belg trots kon op zijn wordt weer verboden door een bende egoïsten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Echt é! Ik word er agressief van...
                open uitlaat race in de wijken rond franco?
                wimoptiek.be op

Comment

Om ziek van te worden ...

Comment

gaat er dan toch niet wonen he, het circuit ligt er al van de jaren 20. mensen moeten toch weten dat het daar af en toe is lawaaierig kan zijn
                    BMW X5 45e

Comment

Wat ik niet snap is wat iemand die niet van het autosport toerisme leeft in godsnaam gaat zoeken als hij daar gaat gaan wonen

De hele streek rond Francorchamps leeft gewoon op het toerisme dat het circuit daar aantrekt ...

Edit: Ik snap het dus ECHT niet hé, iemand die denkt 'ik ga even een rustig stukje grond kopen in de ardennen om mijn oude dag te slijten ... Francorchamps klinkt wel leuk ... moh kijk ne nen keer, er ligt hier nu ook een circuit in mijn achtertuin !!! En die auto's maken nog veel lawaai ook !!!"

Comment

Ik zit hier echt te koken maat. Overdreven bende onverdraagzame egoisten! Hoe is dat toch in godsnaam weer mogelijk dat een stelletje niewaards, gans den boel kan laten stilleggen. Ik ben het bijna zeker dat het weer maar om een man of 10-20 gaat die een ganse organisatie met daarrond draaiende economie kapot maakt.

Godverdomme!

Comment

wat betekent dit eigenlijk concreet : kunnen geplande activiteiten ( bv Duez days etc.....) nog normaal doorgaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
                            wat betekent dit eigenlijk concreet : kunnen geplande activiteiten ( bv Duez days etc.....) nog normaal doorgaan?
                            Als het circuit geen vergunning meer heeft mag er niemand nog op rijden. Dus geen trackdays, geen races en geen events zoals de Duez Days...

Comment

Nu ja, veel zorgen hoeven we ons niet te maken, eens dat dat nieuws in de UK bekend geraakt komen die naar hier en zijn er gewoon zware rellen !

Die mannen sterven liever dan dat ze niet meer op spa kunnen rijden of kunnen komen kijken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Als het circuit geen vergunning meer heeft mag er niemand nog op rijden. Dus geen trackdays, geen races en geen events zoals de Duez Days...

shit man.... ik had in oktober twee dagjes spa gepland, eentje met de S5 Duez days, en eentje met de R8 V10 met audi sport car experience.....

Comment

Echt stom man en dan nog eens weten dat t circuit er al sinds 1921 ligt dan weet ge toch op voorhand dat er lawaai is als ge er gaat wonen en dan is het nog een van de mooiste circuits ter wereld.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

Al goed en wel, maar wat zijn de praktische gevolgen? Wie heeft die vergunning eigenlijk? Lijkt evident dat daar beroep wordt tegen aangetekend? Wat met F1 2010?

Denk niet dat alles zo een vaart zal nemen (dat short term events gecancelled worden).

Comment

Bullshit..dat kan toch niet doorgaan & dan nog, hier gaan zware problemen van komen..

Comment

Ik was gisteren nog op het aston days event en daar reden ze toch nog lustig rond hoor

Comment

Working...
                                        X