Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergunning Francorchamps geschorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Duez Day gaat ook door.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door pietS5 Bekijk Berichten
      shit man.... ik had in oktober twee dagjes spa gepland, eentje met de S5 Duez days, en eentje met de R8 V10 met audi sport car experience.....
      Audi sport car experience was er maandag aanwezig met de volledige vloot.

      Comment


      • #23
        Ik vind het ook geen goed teken aan de wand, maar m.i. moet de schorsing van de vergunning (schorsing =/= vernietiging) worden gezien in het licht van de geluidsoverlast-studie die de uitbaters van het circuit moesten doen naar aanleiding van de heraanleg van het circuit. Als die niet degelijk is uitgevoerd, of helemaal niét, dan kan het goed zijn dat men op die manier duidelijk wil maken dat zélfs een uitbater van een locatie waar de regering al gigantische bedragen heeft in gepompt, ook niet zomaar z'n verplichtingen aan z'n laars kan lappen. En dat vind ik een goeie zaak. Maarrr... met zo'n story's worden de omwonenden wel wakker, en der zit altijd wel éne lastigaard in dit uiterst gefrustreerde en jaloerse België. Sowieso geen goei zaak dus, maar ik denk wel dat die vergunning snel terug in orde komt.

        Helaas vrees ik ook voor geluidsrestricties zoals op Zolder... niet dat dat alle fun doodt, maar toch wel wat.

        Comment


        • #24
          Dat denk ik ook. Die vergunning zal wel niet lang geschorst blijven vlgs mij, dat kan gewoon niet. Eigenaars/lobbyisten/organisatoren laten het hier niet bij, NO way.

          Comment


          • #25
            Dat ze de bouwgronden in het vervolg alleen verkopen aan autoliefhebbers die speciaal in hun tuin gaan zitten voor het geluid van de brullende motoren.

            Comment


            • #26
              In een ander artikel zeiden ze ook dat één van de oprichters van die vzw op 20 kilometer van het circuit woont!
              Typisch!



              Ik hoop echt dat het inderdaad maar een formaliteit zal zijn, want dit is sowieso het mooiste circuit ter wereld imo.

              Comment


              • #27
                Losers! wtf .
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                Comment


                • #28
                  Jongens, jongens, jongens. O dierbaar België, O heilig land der vaderen

                  Dit is wederom een sterk staaltje rechtspraak dat toch alleen maar mogelijk is in ons land é. Het is frappant hoe buurtcomités en actiegroepen zoveel bewegingsvrijheid krijgen. Straks worden ze nog de vijfde macht in België, even belangrijk als een rechter of de regering. Ziek word ik ervan.

                  De reacties op het artikel in de Standaard online zijn alleszins ook niet mis. Zo is er één die de vergunning van de voetbalstadia wilt laten schorsen vanwege geluidsoverlast

                  Eveneens minder leuk is het verhaal van MC Maasland, de motorclub waar Stefan Everts veel kwam crossen zou na 50-jarig bestaan door een inwijkeling ook opgedoekt zijn, wtf!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    open uitlaat race in de wijken rond franco?
                    Ik ben er van vrijdag tot zondag, ik zal er is goed lawaai gaan maken met de R6

                    Comment


                    • #30
                      Ik denk er hetzelfde over als mensen die klagen over de luchthaven in zaventem en milieu-lobbyisten : ophangen aan de hoogsten boom.

                      Ik krijg hier een zwaar branderig gevoel van in mijn maag! Ni te doen toch, welke domme domme dommekloten er bestaan in de stom apenland...

                      Echt, schrijf gewoon een vergunning uit om die tjoeken neer te schieten ofzo....
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #31
                        Dit weekend op zolder was er ook al sprake dat er in Franchorchamps een geluidslimiet zou komen. Maar dit ... als donderslag bij heldere hemel.

                        Het kwam ter sprake dit weekend omdat de Lotus 2-11's één voor één van het circuit werden gehaald na een 2e waarschuwing omdat ze over de geluidslimiet gingen (95,2db, 95,6db en 95,8db zijn waardes waarvan ik weet heb). (Zolder is max 95db).
                        Als deze standaard (circuit) wagens al niet meer mogen/kunnen rijden dan stel ik mij toch de vraag of die metingen wel correct zijn en/of als deze wel hoog genoeg zijn.

                        Ter vergelijk ... in Frankrijk wordt er gewerkt met een 98db grens, en daar hebben de 2-11's helemaal geen probleem.

                        Misschien is de db-meting in Franco de oplossing, maar ik stel me dan de vraag... welke pipo heeft de bouwvergunning voor alle verbouwingen / aanpassingen die ze gedaan hebben in 2006 goedgekeurd?
                        Eerst goedkeuringen geven om er geld in te pompen om het nadien lam te leggen? Verbouwingen goedkeuren om 3 jaar later de vergunning in te trekken vind ik wel erg bij het haar gegrepen.

                        Comment


                        • #32
                          Geluidslimiet van 95dB vind ik overigens vrij laag. En is dat met A meting of niet?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Ik denk er hetzelfde over als mensen die klagen over de luchthaven in zaventem en milieu-lobbyisten : ophangen aan de hoogsten boom.

                            Ik krijg hier een zwaar branderig gevoel van in mijn maag! Ni te doen toch, welke domme domme dommekloten er bestaan in de stom apenland...

                            Echt, schrijf gewoon een vergunning uit om die tjoeken neer te schieten ofzo....
                            zelfde gedachten hier. Twintig km van het circuit wonen en toch geluidsoverlast hebben...

                            We kunnnen nu es trots zijn op iets en zelf dat willen ze weg.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                              Zelfde redenering als bij de luchthaven in zaventem: nieuwe bewoners die er goedkoop iets op de kop kunnen tikken en dan gaan klagen.

                              Ah ja, want 't circuit ligt er nog maar 3 jaar.
                              Nagel op de kop, en blijkbaar kan zoiets alleen in België...

                              Comment


                              • #35
                                Paar man uit Zaventem recent op zoek gegaan naar een goedkope chalet in een rustige omgeving ofzo...?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                Comment


                                • #36
                                  Noise row temporarily closes Spa
                                  By Edd Straw Wednesday, September 23rd 2009, 17:04 GMT


                                  Belgian Grand Prix venue Spa Francorchamps has been reopened following the suspension of a ruling which temporarily closed the circuit because of noise complaints, AUTOSPORT understands.

                                  The track was briefly closed in response to complaints raised by a not-for-profit anti-noise organisation whose name literally translates as 'the quiet ones'. Although the group originally lodged its objection in 2007, the local authorities did not take action until this week, when a 17-year closure order was imposed.

                                  However, following a meeting of government officials, sources have said that the closure of the circuit has been called off pending further legal discussions to take place next week following Spa's decision to appeal against the decision.

                                  This means that this weekend's blue riband Spa Six Hours historic event can go ahead, although a lasting solution to the noise disputes still needs to be found.

                                  Circuit boss Pierre-Alain Thibaut admitted in an interview with Belgium's Le Soir that the situation "calls the whole viability of the track into question", but added that since the original complaints were made the track has made significant developments in reducing the environmental impact of its activities.

                                  "Since the complaint was made, the situation has changed," said Thibaut. "The track has worked hard to reduce noise pollution and our relationship with local residents has been much improved."

                                  Sources at Spa claim that the track complies with the stipulated noise limits, and are hopeful that the situation will not threaten the long-term future of the circuit.

                                  Bron : http://www.autosport.com/news/report.php/id/78806

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    Geluidslimiet van 95dB vind ik overigens vrij laag. En is dat met A meting of niet?
                                    95 DB is niet zo laag hoor . Liever 95 DB limiet dan geen trackdays meer .
                                    Ik zit met de CSL met een supersprint race eindemper nog onder 95 DB's op zolder en ik vind dat mijn auto meer als genoeg lawaai maakt .

                                    Comment


                                    • #38
                                      Dat ze ginder allemaal verhuizen, zodoende is er mee plaats voor echte autoliefhebbers
                                      De sluiting kunnen ze niet lang tegengaan volgens mij met hetgeen ze ginder eraan kunnen verdienen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        UPDATE: Op de Waalse ministerraad vandaag werd beslist de schorsing voorlopig op te heffen, waardoor voor een periode van minstens zes weken alle activiteiten kunnen plaatsvinden. De 6 Hours of Spa, Spa Racing Festival... vinden dus gewoon plaats.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Dat komt omdat die Walen allemaal niet werken, dus thuis zitten en zich ergeren aan pietluttigheden

                                          Trackdays zijn overdag tussen normale uren en er zijn slechts enkele 24u races per jaar dat ze 's nachts last hebben. Onbegrijpelijk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X