Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Japan 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat een retesaaie GP gisteren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Wat een retesaaie GP gisteren!
      De laatste 3 gp's zijn op spektakel-gebied inderdaad niet echt boeiend geweest.
      Na zo'n leuke qualify zaterdag had ik er zondag veel meer van verwacht.
      Denk met heimwee terug aan de de GP van Japan 2005.
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

JB moet dringend nog eens laten zien waarom hij op 1 staat in het WK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
          Wat was er daar weer aan de hand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door www.brundlequotes.com
            “Somebody’s been round this track with a big iron and ironed it out nicely.”

(Buemi stops in the gravel but still manages to drive out again)
            “It tells you how rubbish that gravel trap is, doesn’t it?!”

“From 10th to 15th was covered by .1 of a second. I remember in the turbo days when we had silly amounts of horsepower, from the front to the back of the grid used to be ten seconds.”

“I was massively impressed with (Buemi’s) speed, but the stupidity of dragging [his damaged car] back to the pits ... He did both BMWs [and] maybe he caught Alonso out as well. You just can’t do that – not on a racetrack like this. If he doesn’t get a good slapping for that, then he should.”

“Button and Barrichello both got through [to Q3] with last-gasp efforts. Buemi did too, but he broke his toy.”

“This is an older style racetrack – you don’t have run-off areas the size of a supermarket car park.”

“(Red Bull) have got at least one of their four cars with its wheels still attached, haven’t they?”

“Nick (Heidfeld) here. He’s not being bothered by too many people – let’s make him feel important.”

(Hastily explaining Heidfeld’s slight mispronunciation in his German accent)
            “That’s ranking, ranking, as in the top speed ranking down the back straight, in case you were wondering at this time in the morning.”

“Look, this is actually (Kimi’s) wing mirror right out here. That’s about as useful as an astray on a motorbike, I’d imagine.”
            (Quote submitted by Colin Masterson)

“If Mark Webber didn’t have bad luck, he wouldn’t have any luck at all.”

“What can Button do from here? Eighth place, seventh? I bet if you offered Jenson Button two points for seventh place now, he’d shake your hand off, wouldn’t he?”

“The Toyota was much quicker off the line than anybody expected, including Jarno Trulli by the sound of it.”

“Brakes are somewhere to rest your foot, basically, into these fast corners. It’s not a braking circuit at all.”

“(Vettel) was on a different racetrack, the first two laps of this Grand Prix; just pulled away effortlessly, just went for it. Supreme confidence.”

(Jonathan suggests that Trulli might be upping his game because contracts are up for renewal)
            Martin: “I really don’t believe there’s anything like contract driving.”
            Jonathan: “You sure?”
            Martin: “I’m absolutely sure. Been there, done that, crashed the car.”

“That’s the most impressive thing I’ve seen from Kovalainen all year! Respect for that one!”

“You’ve gotta wonder about the wisdom of putting 19 year olds in Formula 1 cars without sufficient experience or testing and evaluation. The kid (Alguersuari)’s a star of the future, but not if you bash his confidence.”

“Why do I feel slightly more nervous about Jenson’s championship today, now, than I did before the race?”

“Who said Formula 1 was predictable?”
            .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
              JB moet dringend nog eens laten zien waarom hij op 1 staat in het WK.
              Inhaalmanoeuvre op Kubica in het begin van de race was toch wel mooi vond ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                Wat was er daar weer aan de hand?
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatste ronde (Kimi was 17e vertrokken!)

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                Last edited by lele; 05/10/2009, 17:49.

Comment

Nice! Dat zijn eigenlijk oldskool beelden, niet te geloven.

Stoere helm van Kimi en mooi getoond die telemetrie.

Comment

Als je de live-timing erbij pakt en ziet wie op welk moment welke snelheid realiseert ... en je probeert de gevolgen daarvan in te schatten (wie is tegen wie aan het racen en waar gaan ze uitkomen na de volgende pitstopronde en hoe gaan ze met het verkeer om) dan was er best nog veel spektakel.
                    Rijders met andere strategieën (Rosberg, Kubica), rijders die op harde banden er niet aan te pas kwamen maar op zachte banden goed waren voor een podiumplaats (Kimi). De achterstand van ruim 11 seconden en vier posities die Button weggewerkt heeft ten opzichte van Barrichello, etc etc

Maar de koppositie was inderdaad boring ... en de laatste plaats ook. Die waren allebei na twee rondes al voorbehouden aan Red Bull :-)

Comment

Het verplicht gebruiken van 2 verschillende bandentypes zou echt wel moeten afgevoerd worden. Zeker met het afschaffen van de tankbeurten. Geef de rijders terug de hoofdrol ipv de teambazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                        Het verplicht gebruiken van 2 verschillende bandentypes zou echt wel moeten afgevoerd worden. Zeker met het afschaffen van de tankbeurten. Geef de rijders terug de hoofdrol ipv de teambazen.
                        Bwah... de rijder die het beste uit twee bandentypes kan halen heeft er het meeste voordeel van.
                        Oftewel, het aanpassingsvermogen van de rijder wordt hiermee getest. Waarom zou je daarop tegen zijn?

Comment

(Buemi stops in the gravel but still manages to drive out again)
                          “It tells you how rubbish that gravel trap is, doesn’t it?!”

Absurd om een F1 wagen die in het midden van een grindbak tot stilstand is gekomen, gewoon terug te zien vertrekken

Maar ik hou wel erg van gras + grind uitloopstroken, veel meer dan die brede asfaltstroken
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik zeg maar een ding: Martin Brundle is de man!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Als je de live-timing erbij pakt en ziet wie op welk moment welke snelheid realiseert ... en je probeert de gevolgen daarvan in te schatten (wie is tegen wie aan het racen en waar gaan ze uitkomen na de volgende pitstopronde en hoe gaan ze met het verkeer om) dan was er best nog veel spektakel.
                              Rijders met andere strategieën (Rosberg, Kubica), rijders die op harde banden er niet aan te pas kwamen maar op zachte banden goed waren voor een podiumplaats (Kimi). De achterstand van ruim 11 seconden en vier posities die Button weggewerkt heeft ten opzichte van Barrichello, etc etc

Maar de koppositie was inderdaad boring ... en de laatste plaats ook. Die waren allebei na twee rondes al voorbehouden aan Red Bull :-)
                              Doe ik als ik live zie, bijna altijd. Maar tactische gevechten vallen bij mij niet onder de noemer spektakel.

Comment

Doe ik als ik live zie, bijna altijd. Maar tactische gevechten vallen bij mij niet onder de noemer spektakel.
                                En bij 95% van de andere F1 kijkers waarschijnlijk ook niet. Blijkbaar waren die absurde regelveranderingen die zoveel problemen hebben opgeleverd helemaal voor niks.

Comment

Ik ben voor de invoering van een extra punt bij het behalen van een pole position en de snelste ronde. Op die manier blijven de races spannend en gaan de coureurs niet consolideren met een 7e of 8e plaats na 3/4 van de af te leggen rondes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                    Inhaalmanoeuvre op Kubica in het begin van de race was toch wel mooi vond ik.
                                    Klopt misschien wel maar vind ik onvoldoende. Pole of overwinning is meer wat ik bedoel eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                      Klopt misschien wel maar vind ik onvoldoende. Pole of overwinning is meer wat ik bedoel eigenlijk.
                                      In de buurt van de teamgenoot blijven is ook belangrijk.
                                      Als de auto niet sneller is dan is het zo.

Comment

Working...
                                      X