Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De laatste 3 gp's zijn op spektakel-gebied inderdaad niet echt boeiend geweest.
Na zo'n leuke qualify zaterdag had ik er zondag veel meer van verwacht.
Denk met heimwee terug aan de de GP van Japan 2005.
De laatste 3 gp's zijn op spektakel-gebied inderdaad niet echt boeiend geweest.
Na zo'n leuke qualify zaterdag had ik er zondag veel meer van verwacht.
Denk met heimwee terug aan de de GP van Japan 2005.
Oorspronkelijk geplaatst door www.brundlequotes.com
“Somebody’s been round this track with a big iron and ironed it out nicely.”
(Buemi stops in the gravel but still manages to drive out again)
“It tells you how rubbish that gravel trap is, doesn’t it?!”
“From 10th to 15th was covered by .1 of a second. I remember in the turbo days when we had silly amounts of horsepower, from the front to the back of the grid used to be ten seconds.”
“I was massively impressed with (Buemi’s) speed, but the stupidity of dragging [his damaged car] back to the pits ... He did both BMWs [and] maybe he caught Alonso out as well. You just can’t do that – not on a racetrack like this. If he doesn’t get a good slapping for that, then he should.”
“Button and Barrichello both got through [to Q3] with last-gasp efforts. Buemi did too, but he broke his toy.”
“This is an older style racetrack – you don’t have run-off areas the size of a supermarket car park.”
“(Red Bull) have got at least one of their four cars with its wheels still attached, haven’t they?”
“Nick (Heidfeld) here. He’s not being bothered by too many people – let’s make him feel important.”
(Hastily explaining Heidfeld’s slight mispronunciation in his German accent)
“That’s ranking, ranking, as in the top speed ranking down the back straight, in case you were wondering at this time in the morning.”
“Look, this is actually (Kimi’s) wing mirror right out here. That’s about as useful as an astray on a motorbike, I’d imagine.”
(Quote submitted by Colin Masterson)
“If Mark Webber didn’t have bad luck, he wouldn’t have any luck at all.”
“What can Button do from here? Eighth place, seventh? I bet if you offered Jenson Button two points for seventh place now, he’d shake your hand off, wouldn’t he?”
“The Toyota was much quicker off the line than anybody expected, including Jarno Trulli by the sound of it.”
“Brakes are somewhere to rest your foot, basically, into these fast corners. It’s not a braking circuit at all.”
“(Vettel) was on a different racetrack, the first two laps of this Grand Prix; just pulled away effortlessly, just went for it. Supreme confidence.”
(Jonathan suggests that Trulli might be upping his game because contracts are up for renewal)
Martin: “I really don’t believe there’s anything like contract driving.”
Jonathan: “You sure?”
Martin: “I’m absolutely sure. Been there, done that, crashed the car.”
“That’s the most impressive thing I’ve seen from Kovalainen all year! Respect for that one!”
“You’ve gotta wonder about the wisdom of putting 19 year olds in Formula 1 cars without sufficient experience or testing and evaluation. The kid (Alguersuari)’s a star of the future, but not if you bash his confidence.”
“Why do I feel slightly more nervous about Jenson’s championship today, now, than I did before the race?”
De laatste 3 gp's zijn op spektakel-gebied inderdaad niet echt boeiend geweest.
Na zo'n leuke qualify zaterdag had ik er zondag veel meer van verwacht.
Denk met heimwee terug aan de de GP van Japan 2005.
Als je de live-timing erbij pakt en ziet wie op welk moment welke snelheid realiseert ... en je probeert de gevolgen daarvan in te schatten (wie is tegen wie aan het racen en waar gaan ze uitkomen na de volgende pitstopronde en hoe gaan ze met het verkeer om) dan was er best nog veel spektakel.
Rijders met andere strategieën (Rosberg, Kubica), rijders die op harde banden er niet aan te pas kwamen maar op zachte banden goed waren voor een podiumplaats (Kimi). De achterstand van ruim 11 seconden en vier posities die Button weggewerkt heeft ten opzichte van Barrichello, etc etc
Maar de koppositie was inderdaad boring ... en de laatste plaats ook. Die waren allebei na twee rondes al voorbehouden aan Red Bull :-)
Het verplicht gebruiken van 2 verschillende bandentypes zou echt wel moeten afgevoerd worden. Zeker met het afschaffen van de tankbeurten. Geef de rijders terug de hoofdrol ipv de teambazen.
Het verplicht gebruiken van 2 verschillende bandentypes zou echt wel moeten afgevoerd worden. Zeker met het afschaffen van de tankbeurten. Geef de rijders terug de hoofdrol ipv de teambazen.
Bwah... de rijder die het beste uit twee bandentypes kan halen heeft er het meeste voordeel van.
Oftewel, het aanpassingsvermogen van de rijder wordt hiermee getest. Waarom zou je daarop tegen zijn?
Als je de live-timing erbij pakt en ziet wie op welk moment welke snelheid realiseert ... en je probeert de gevolgen daarvan in te schatten (wie is tegen wie aan het racen en waar gaan ze uitkomen na de volgende pitstopronde en hoe gaan ze met het verkeer om) dan was er best nog veel spektakel.
Rijders met andere strategieën (Rosberg, Kubica), rijders die op harde banden er niet aan te pas kwamen maar op zachte banden goed waren voor een podiumplaats (Kimi). De achterstand van ruim 11 seconden en vier posities die Button weggewerkt heeft ten opzichte van Barrichello, etc etc
Maar de koppositie was inderdaad boring ... en de laatste plaats ook. Die waren allebei na twee rondes al voorbehouden aan Red Bull :-)
Doe ik als ik live zie, bijna altijd. Maar tactische gevechten vallen bij mij niet onder de noemer spektakel.
Doe ik als ik live zie, bijna altijd. Maar tactische gevechten vallen bij mij niet onder de noemer spektakel.
En bij 95% van de andere F1 kijkers waarschijnlijk ook niet. Blijkbaar waren die absurde regelveranderingen die zoveel problemen hebben opgeleverd helemaal voor niks.
Ik ben voor de invoering van een extra punt bij het behalen van een pole position en de snelste ronde. Op die manier blijven de races spannend en gaan de coureurs niet consolideren met een 7e of 8e plaats na 3/4 van de af te leggen rondes.
Comment