Het is weer bijna zo ver: de moeder der rallyraids start binnen minder dan een week. Voor het tweede jaar op rij kiest de organisatie van 'Le Dakar' voor de ongerepte woestijnen, vlaktes en plateaus van Zuid-Amerika.
Dat dit jaar opnieuw een diesel zal winnen, na de eerste dieseloverwinning ooit in een Dakar door VW, staat als een paal boven water. Door crisistijden staat dit jaar jammer genoeg weer een constructeur minder aan de start. Mitsubishi, de succesvolste Dakar-constructeur ooit, trok zich begin dit jaar al terug uit de sport. Dit jaar gaat het dus nog tussen VW, dat weer met een indrukwekkende armada aan de start komt, en BMW, de constructeur die al het langst met dieselmotoren aan de start komt. Benieuwd wat het dit jaar zal geven!
Daarnaast mogen we uiteraard de nevenrally's van de moto's en de vrachtwagens niet vergeten! Ook zij vechten jaarlijks een spannende strijd uit!
Let the rally begin!
Dat dit jaar opnieuw een diesel zal winnen, na de eerste dieseloverwinning ooit in een Dakar door VW, staat als een paal boven water. Door crisistijden staat dit jaar jammer genoeg weer een constructeur minder aan de start. Mitsubishi, de succesvolste Dakar-constructeur ooit, trok zich begin dit jaar al terug uit de sport. Dit jaar gaat het dus nog tussen VW, dat weer met een indrukwekkende armada aan de start komt, en BMW, de constructeur die al het langst met dieselmotoren aan de start komt. Benieuwd wat het dit jaar zal geven!
Daarnaast mogen we uiteraard de nevenrally's van de moto's en de vrachtwagens niet vergeten! Ook zij vechten jaarlijks een spannende strijd uit!
Let the rally begin!
Comment