Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dakar 2010

Het is weer bijna zo ver: de moeder der rallyraids start binnen minder dan een week. Voor het tweede jaar op rij kiest de organisatie van 'Le Dakar' voor de ongerepte woestijnen, vlaktes en plateaus van Zuid-Amerika.

Dat dit jaar opnieuw een diesel zal winnen, na de eerste dieseloverwinning ooit in een Dakar door VW, staat als een paal boven water. Door crisistijden staat dit jaar jammer genoeg weer een constructeur minder aan de start. Mitsubishi, de succesvolste Dakar-constructeur ooit, trok zich begin dit jaar al terug uit de sport. Dit jaar gaat het dus nog tussen VW, dat weer met een indrukwekkende armada aan de start komt, en BMW, de constructeur die al het langst met dieselmotoren aan de start komt. Benieuwd wat het dit jaar zal geven!

Daarnaast mogen we uiteraard de nevenrally's van de moto's en de vrachtwagens niet vergeten! Ook zij vechten jaarlijks een spannende strijd uit!

Let the rally begin!

Ik vroeg me al een tijdje af wat er gebeurd is met de vroegere Mitsu-piloten?

Peterhansel heeft ondertussen bij BMW een onderdak gevonden, maar wat met Roma en Alphand? Toch twee zeer getalendeerde rijders...

Comment

Ze mogen wel de naam ondertussen eens veranderen. TransAmericana of zoiets?

Comment

Als ik eindelijk van die examens vanaf ben, dan wil ik dat toch wel eens irl volgen (als fotograaf zou natuurlijk ideaal zijn). Toch wel een van de strafste races van het jaar...

Anyway, blijft jammer dat we er in Vlaanderen niks van te zien krijgen (om 2min na) als je geen betaal-TV hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          Roma en Alphand? Toch twee zeer getalendeerde rijders...
          Luc Alphand heeft het zeker te druk met zijn Fia-GT team? Ie heeft er een paar Corvettes rijden.
          Roma komt aan de start met een X3.
          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
            Luc Alphand heeft het zeker te druk met zijn Fia-GT team? Ie heeft er een paar Corvettes rijden.
            Roma komt aan de start met een X3.
            Geen idee. Ik weet dat ie zijn GT-team heeft maar ik dacht dat hij op één of andere manier wel in de rallyraid actief zou blijven. Hij is toch nog altijd één van de meeste getalenteerde raidpiloten!

Comment

Nog een ander vraagje:

Is er nu eigenlijk nog een fabrieksteam van KTM aanwezig? Eerder dit jaar had, als ik mij goed herinner ook KTM gezegd niet meer te zullen deelnemen aan de Dakar. Reden was een te laat aangekodigde reglementswijziging terwijl KTM al volop bezig was met de ontwikkeling van hun nieuwe moto.

Comment

Ik supporter voor......... SUBARU

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Als ik eindelijk van die examens vanaf ben, dan wil ik dat toch wel eens irl volgen (als fotograaf zou natuurlijk ideaal zijn). Toch wel een van de strafste races van het jaar...

Anyway, blijft jammer dat we er in Vlaanderen niks van te zien krijgen (om 2min na) als je geen betaal-TV hebt...

Ik volg de dakar al een aantal jaren iedere avond via deze site

Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Vet! Ik kijk al uit naar hun prestaties...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Ik supporter voor......... SUBARU

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

ow zeker, ni verwacht dat ze het gingen proberen

Comment

Is dan ook een Argentijnse rallyfirma die het project lanceert.
                        Met de steun van Subaru Argentinië denk ik wel (cfr. logo op de kar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/
                          Eurosport zend (normaal gezien) toch ook elke avond een round-up uit. En voor wie een beetje frans spreekt hebben La Deux en France 2 ook elke avond een vrij goed programma.

Ik vind dit nog altijd de meest impressionante auto/motor race ter wereld. Ik hoop alleen dat ze terug naar de oorsprong gaan (effectief naar Dakar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Ik vroeg me al een tijdje af wat er gebeurd is met de vroegere Mitsu-piloten?

Peterhansel heeft ondertussen bij BMW een onderdak gevonden, maar wat met Roma en Alphand? Toch twee zeer getalendeerde rijders...
                            Alphand heeft in Le-Mans een zwaar ongeval gehad met de Corvette in juni. Is toen enkele races uit geweest. Ik denk dat Dakar voor hem daardoor momenteel wat te vroeg komt.

Comment

Idd eurosport zend dat ook uit . Maar ik denk dat niet iedereen dat kan ontvangen. Bij mijn grootouders die een 10 km van bij mij wonen kunnen ze da ni zien
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                                Alphand heeft in Le-Mans een zwaar ongeval gehad met de Corvette in juni. Is toen enkele races uit geweest. Ik denk dat Dakar voor hem daardoor momenteel wat te vroeg komt.
                                Oei, dat wist ik niet eens...

Comment

Hoeveel Belgische teams doen er dit jaar eigenlijk mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/
                                    Aha, thx !

Comment

Ik heb zo spijt dat ik niet kan meegaan Ik had de kans gekregen dit jaar en ik heb nee gezegd door de examens alleen ben ik nu gestopt.
                                      Vloeken da ik nu doen

Comment

eerste slachtoffer is een feit:

Toeschouwer Dakar overleden na aanrijding

HLN update In de Dakarrally is tijdens de eerste etappe een toeschouwer om het leven gekomen. De 28-jarige vrouw geraakte zwaargewond toen de Duitser Mirco Schultis met zijn auto uit de bocht vloog en in het publiek terechtkwam.

Het ongeval gebeurde na 75 kilometer in de klassementsproef, buiten een publiekszone. Het voornaamste slachtoffer had zware verwondingen aan het hoofd en het bovenlichaam en bezweek in het ziekenhuis.

In totaal waren er vijf slachtoffers. Ook een 24-jarige vrouw is zwaargewond en moet geopereerd worden. Eén jongen werd naar een kinderziekenhuis overgebracht. Twee toeschouwers ontsnapten met lichte verwondingen. (afp/dea)

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                        R.I.P.
                                        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                                        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Working...
                                        X