Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wrc 2010
Collapse
X
-
-
Had het ook al gelezen...
WRC voorspelt nog altijd weinig goeds voor mij. Misschien bekijk ik het een beetje door een te pessimistische bril maar zolang Citroën en Loeb verder doen zoals ze al vijf jaar bezig zijn (you can't blame them!!), zie ik niet direct wie hen kan kloppen. Hirvonen bij Ford is nog niet compleet genoeg en Latvala is nog véél te onregelmatig.
Comment
-
Hmm,helaas moet ik je mening delen.Er is geen enkele constructeur/rijder die het niveau van citroen/loeb haalt.Ze zijn de beste maar het wrc heeft er serieus onder te lijden gehad.
Het irc is voor mij de toekomst en de toppers die eerst niet van de S2000 moesten weten lopen er nu toch naar toe(duval enz...)
Ik ben wel eens benieuwd wat neuville nu zal presteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk BerichtenEn ik twijfel of de twee ford rijders ooit wel snel genoeg worden om loeb te kloppen...
Comment
-
Denk je,Maxime?
En het ligt niet aan Citroen/Loeb dat het WRC zo saai geworden is hé.
Gewoon het feit dat er maar 2 officiele teams (Ford+Citroen) meer zijn, das de reden imho.
Een jaar of 10j geleden zat het WRC op zijn toppunt & waren er 7 fabrieksteams. Daar kan men nu enkel maar van dromen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenDenk je,Maxime?
En het ligt niet aan Citroen/Loeb dat het WRC zo saai geworden is hé.
Gewoon het feit dat er maar 2 officiele teams (Ford+Citroen) meer zijn, das de reden imho.
Een jaar of 10j geleden zat het WRC op zijn toppunt & waren er 7 fabrieksteams. Daar kan men nu enkel maar van dromen.
En je hebt inderdaad gelijk, ik zei het ook zelf: you can't blame Citroën and Loeb! Ze zijn gewoon de beste en de concurrentie is te zwak en vooral te klein. Afwachten tot 2011 zeker?
Comment
-
Het is maar een idee,maar hadden ze in de plaats van de nieuwe 1.6T te ontwikkelen nu beter gewoon geen max. budget opgelegd per wagen??
Een gewone auto met de basis die een rallywagen nodig heeft??
Geen elec diffs,geen andere poespas.
Een prive rijder koopt dus een auto bij citroen,ford,skoda of welk merk dan ook(Met een vastgelegde prijs door de FIA per wagen)met een onderhoudscontract.Wanneer de constructeur een evolutie doorvoert aan de wagen zijn ze verplicht door het onderhoudscontract om deze evolutie ook op de wagen van de prive rijder te monteren.
Maar het zal allemaal wa te simpel voorgesteld zijn zeker...
Er zouden wss wel meer constructeurs terugkeren door de lagere kostprijs.
De kwaliteiten van de rijder komen ook meer naar boven(afstelling van de wagen en rijkunsten)
tis mor mijn gedacht he
Comment
-
*Verjaagt Cyr*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk BerichtenEn ik twijfel of de twee ford rijders ooit wel snel genoeg worden om loeb te kloppen...
Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk BerichtenHet is maar een idee,maar hadden ze in de plaats van de nieuwe 1.6T te ontwikkelen nu beter gewoon geen max. budget opgelegd per wagen??
Een gewone auto met de basis die een rallywagen nodig heeft??
Geen elec diffs,geen andere poespas.
Een prive rijder koopt dus een auto bij citroen,ford,skoda of welk merk dan ook(Met een vastgelegde prijs door de FIA per wagen)met een onderhoudscontract.Wanneer de constructeur een evolutie doorvoert aan de wagen zijn ze verplicht door het onderhoudscontract om deze evolutie ook op de wagen van de prive rijder te monteren.
Maar het zal allemaal wa te simpel voorgesteld zijn zeker...
Vergeet niet dat er ook priveteams zijn die dingen ontwikkelen en de fabrieksteams willen daar tegen op kunnen. Alleen kan je aan die priveteams niet overal dat 'onderhoudscontract' opleggen...Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Heb ergens gelezen dat Citroën (na dit seizoen?) de C4 gaat inruilen voor de DS3
Lijkt me eigenlijk geen goede keuze, afwachten en zien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeb ergens gelezen dat Citroën (na dit seizoen?) de C4 gaat inruilen voor de DS3
Lijkt me eigenlijk geen goede keuze, afwachten en zien.
Met de nieuwe reglementen zal zo'n kleinere auto trouwens interessanter zijn vermoed ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenLol? waarom niet? Het is toch voor een merk veel interessanter te racen met een nieuw model dan met een oud model dat bijna vervangen moet worden?
Met de nieuwe reglementen zal zo'n kleinere auto trouwens interessanter zijn vermoed ik.
Dat dat vroeger gedaan werd oke, maar tegenwoordig gebruiken ze toch iet of wat gestroomlijnde modellen om mee te rijden he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De DS3 wordt een 1600 Turbo!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenDe DS3 wordt een 1600 Turbo!
En er zouden ook zo'n 1000 stuks per jaar gemaakt gaan worden voor het publiek om te kopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De DS3 komt inderdaad waarschijnlijk eerst in de R3T categorie uit waar ook de Peugeot 207 van de 207 Cup dit jaar zal in rijden.
Vanaf 2011 worden de WRC's trouwens vervangen door een nieuwe 'mix', nl een S2000 maar dan met een 1600cc turbo ipv een atmosferische 2000cc. De DS3 en 207 zijn met hun 1600cc dus al goede voorbodes.
Abarth heeft ook al een R3T voorgesteld, nl op basis van de 500. Deze wel slechts met een 1400cc turbo. De FIA heeft echter geen R2T voorzien, dus moeten ze maar in R3T rijden.
Deze categorie blijft bestaan naast de gewone R2, zijnde 1600cc atmo en R3 (2000cc atmo).Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Comment