Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Australië 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit een van de mooiste, spectaculairste races van de voorbije seizoenen moet geweest zijn.
    Gvd, ben gewoon blijven liggen deze morgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
      Gvd, ben gewoon blijven liggen deze morgen.
      eigen schuld dikke bult leegaard!

Comment

mijn slaap was ook belangrijker dan de F1

Maar zo meteen is er op Canvas een samenvatting
        Hopelijk met de juiste commentaar

Comment

Wat is 'zo meteen'? Ik zie enkel wielrennen...

Comment

't was rond 13u20 en echt de moeite NIET

straks nog eens proberen te bekijken op BBC of Rtbf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              Euhm? Nee toch? Werd aangetikt door Button zijn linkervoorwiel, waarna Alonso tegen Schumi botste en zo rond ging... Hij kon er dus niets aan doen.
              Dat was de fout van alonso in mijn ogen. Hij deed veel te laat de deur dicht, Button zat er al naast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                Dat was de fout van alonso in mijn ogen. Hij deed veel te laat de deur dicht, Button zat er al naast.
                Second that.

In herhaling duidelijk te zien, Button zat op de racelijn en aan de binnenkant van de bocht. Op BBC lieten ze er ook geen misverstanden rond, Alonso was fout. (de mening van Coulthard en Eddie Jordan neem ik wel serieus)

Grootste tegenvaller: Webber (wegens eigen fouten)
                Één na grootste: Schumacher (één eigen fout na wisselen naar slicks, buitenbocht in bocht 1 in ronde 1 is vragen om moeilijkheden, teamfout doordat zijn banden niet eens klaarlagen bij overschakeling naar slicks.. )

Toppers: Kubica en Button. Wegens nagenoeg foutloos rijden

Comment

Kga toch ook nog s kijken op BBC.

Net de samenvatting gezien, crashes

Comment

idd, Button deed niks verkeerd.. maar Alonso had ook geen andere keuze, Schumacher zat links van hem, dus het ging zowieso verkeerd lopen..

Comment

En de charge van Petrov bij de start, moet je op letten bij de heruitzending van de start. (de renault helemaal achteraan)

Comment

Best wel leuke race, alhoewel een dipje in de spanning tussen het midden en einde race. Op het einde nog spannend om te zien hoe Kubica en de beide Ferraris een ontketenende Hamilton en Webber probeerde af te houden. Kubica en de beide Ferraris die op een andere pitstrategie zaten (?) en duidelijk moeite hadden met de snelheid ... maar Hamilton die op het einde ook moest terughouden door bandenslijtage. Opvallend was hoe Alonso niet voorbij Massa durfde ... slechts 1 maal was hij dichtbij, toen Massa zich verkeek op een achterligger, en plots Alonso naast zich zag. Maar die laatste hield zich dan mooi in.

Hamilton moest wel proberen voorbij de Ferraris te geraken ... en in dat gevecht was er een aanrijding met Webber, die een hele tijd vlak achter de spoiler van Lewis hing. Spoiler kapot voor Webber, en een ritje door de zandbak voor Lewis, op 2 ronden van het einde.

Schumacher was betrokken in een incident in de eerste ronde (maar niet zijn fout), waardoor ook Alonso veel tijd verloor (spin voor Alonso, kapotte spoiler voor Schumi). Michael was niet meer te zien in de rest van de race, Alonso daarentegen kon nog een redelijk resultaat voorleggen.

In de eerste ronde ook veel schade in een incident waarin Buemi, Hulkenberg en Kobayashi uitvielen.
                        In de lijst van technische problemen: Senna, Glock, Trulli en Sutil.
                        Petrov verloor controle over het stuur en eindigde in een zandbak, en hetzelfde gebeurde met Vettel, maar daar was het naar zeggens een remprobleem. Die Vettel reed op dat moment aan de leiding ... maar het mocht niet zijn ... Op datzelfde moment was Hamilton trouwens plaatsen aan het winnen, en juist in de bocht waar Vettel eraf ging, wilde iemand (een Ferrari dacht ik) zijn plaats terugnemen, zag gele vlag, en Hamilton was weg. Die plaatsen gingen achteraf toch verloren toen Lewis in de pits ging.

Button reed een onopvallende race, en hij heeft zijn overwinning te danken aan een slimme pitstop, waarin ie 2 ronden vroeger als al de rest (en dat was bijna letterlijk zo), in de pits ging voor slicks.

Wat nog ? ... Chandhok reed zijn race uit .... Rosberg die de 3de hond is bij het gevecht om het been (die van het gezegde, als 2 honden vechten, enz.), en een 5de plaats uit de brand sleept. Niet goed, maar toch beter als wat een heleboel andere toppers deden deze race.

Liuzzi die op de 7de plaats eindigde ... ook niet slecht.

Comment

Button was slechts halverwege Alonso en had weldegelijk gas moeten lossen!

Alonso zat tussen Button en een Mercedes GP, die ook geen ruimte liet, geplet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Button was slechts halverwege Alonso en had weldegelijk gas moeten lossen!

Alonso zat tussen Button en een Mercedes GP, die ook geen ruimte liet, geplet.
                            Nog eens teruggezien.. en ik denk dat de BBC toch wat chauvinistisch is in hun commentaar

Je hebt gelijk, Button moest lossen.

Subito grandi emozioni al via del Gp d'Australia, condizionato dalla pioggia. Sebastian Vettel ha mantenuto la prima posizione, dopo essere partito dalla pol...

Comment

Ik vind van niet eigenlijk.

Alonso deed echt wel de deur dicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                Ik vind van niet eigenlijk.

Alonso deed echt wel de deur dicht.
                                Wonderlijk toch hoe al die auto's in het achterveld hem netjes weten te ontwijken.. die mannen hebben toch serieuze reflexen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  Nog eens teruggezien.. en ik denk dat de BBC toch wat chauvinistisch is in hun commentaar

Je hebt gelijk, Button moest lossen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZHQ-VXMbjNI
                                  Gas lossen ? Hij zat bijna halverwege ... ze zouden elkaar nog geraakt hebben. Typisch race-incident ... en als er iemand in fout was, zou het volgens mij toch Alonso zijn. Hij kon iets meer ruimte maken (maar niet veel, ik geef toe).

Wel heel knap hoe Alonso dan is teruggekomen ... voor mij een van de betere piloten op de baan nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                    Webber, JANET! KLOOTZAK! OETLUL! MONGOOL!
                                    Achja Raceincident, maar dan nog
                                    Ja, dat was een beetje te optimistisch van Webber, to say the least ... misschien magere troost (voor Hamilton), maar ie heeft maar 1 plaats verloren nadien ... kon veel erger zijn.

Webber ... weet ook niet precies wat die in de F1 doet, typisch het soort rijder die door elke teamgenoot wordt overklast, en niet een beetje.

Comment

Nergens geen interview met Hamilton beschikbaar van na de race?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                                        Webber ... weet ook niet precies wat die in de F1 doet, typisch het soort rijder die door elke teamgenoot wordt overklast, en niet een beetje.
                                        Overklast door elke teamgenoot?

Enkel door Vettel tot nu toe. En ik ben er niet zo zeker van of dat nou zo'n schande is.

Comment

Oei... Ik vond het anders geen slechte keuze... Ik denk niet dat Lewis op 1 stop had kunnen uitrijden...

Lewis Hamilton laat weer van zich horen. Na de GP van Australië uitte de Brit zijn frustraties over de opgelegde tactiek van zijn team McLaren die Hamilton twee keer liet wisselen in de pits.

Comment

Working...
                                          X