Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Australië 2010
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenGvd, ben gewoon blijven liggen deze morgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenEuhm? Nee toch? Werd aangetikt door Button zijn linkervoorwiel, waarna Alonso tegen Schumi botste en zo rond ging... Hij kon er dus niets aan doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenDat was de fout van alonso in mijn ogen. Hij deed veel te laat de deur dicht, Button zat er al naast.
In herhaling duidelijk te zien, Button zat op de racelijn en aan de binnenkant van de bocht. Op BBC lieten ze er ook geen misverstanden rond, Alonso was fout. (de mening van Coulthard en Eddie Jordan neem ik wel serieus)
Grootste tegenvaller: Webber (wegens eigen fouten)
Één na grootste: Schumacher (één eigen fout na wisselen naar slicks, buitenbocht in bocht 1 in ronde 1 is vragen om moeilijkheden, teamfout doordat zijn banden niet eens klaarlagen bij overschakeling naar slicks.. )
Toppers: Kubica en Button. Wegens nagenoeg foutloos rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenDat was de fout van alonso in mijn ogen. Hij deed veel te laat de deur dicht, Button zat er al naast.
Comment
-
Best wel leuke race, alhoewel een dipje in de spanning tussen het midden en einde race. Op het einde nog spannend om te zien hoe Kubica en de beide Ferraris een ontketenende Hamilton en Webber probeerde af te houden. Kubica en de beide Ferraris die op een andere pitstrategie zaten (?) en duidelijk moeite hadden met de snelheid ... maar Hamilton die op het einde ook moest terughouden door bandenslijtage. Opvallend was hoe Alonso niet voorbij Massa durfde ... slechts 1 maal was hij dichtbij, toen Massa zich verkeek op een achterligger, en plots Alonso naast zich zag. Maar die laatste hield zich dan mooi in.
Hamilton moest wel proberen voorbij de Ferraris te geraken ... en in dat gevecht was er een aanrijding met Webber, die een hele tijd vlak achter de spoiler van Lewis hing. Spoiler kapot voor Webber, en een ritje door de zandbak voor Lewis, op 2 ronden van het einde.
Schumacher was betrokken in een incident in de eerste ronde (maar niet zijn fout), waardoor ook Alonso veel tijd verloor (spin voor Alonso, kapotte spoiler voor Schumi). Michael was niet meer te zien in de rest van de race, Alonso daarentegen kon nog een redelijk resultaat voorleggen.
In de eerste ronde ook veel schade in een incident waarin Buemi, Hulkenberg en Kobayashi uitvielen.
In de lijst van technische problemen: Senna, Glock, Trulli en Sutil.
Petrov verloor controle over het stuur en eindigde in een zandbak, en hetzelfde gebeurde met Vettel, maar daar was het naar zeggens een remprobleem. Die Vettel reed op dat moment aan de leiding ... maar het mocht niet zijn ... Op datzelfde moment was Hamilton trouwens plaatsen aan het winnen, en juist in de bocht waar Vettel eraf ging, wilde iemand (een Ferrari dacht ik) zijn plaats terugnemen, zag gele vlag, en Hamilton was weg. Die plaatsen gingen achteraf toch verloren toen Lewis in de pits ging.
Button reed een onopvallende race, en hij heeft zijn overwinning te danken aan een slimme pitstop, waarin ie 2 ronden vroeger als al de rest (en dat was bijna letterlijk zo), in de pits ging voor slicks.
Wat nog ? ... Chandhok reed zijn race uit .... Rosberg die de 3de hond is bij het gevecht om het been (die van het gezegde, als 2 honden vechten, enz.), en een 5de plaats uit de brand sleept. Niet goed, maar toch beter als wat een heleboel andere toppers deden deze race.
Liuzzi die op de 7de plaats eindigde ... ook niet slecht.
Comment
-
Alonso zat tussen Button en een Mercedes GP, die ook geen ruimte liet, geplet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenButton was slechts halverwege Alonso en had weldegelijk gas moeten lossen!
Alonso zat tussen Button en een Mercedes GP, die ook geen ruimte liet, geplet.
Je hebt gelijk, Button moest lossen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenIk vind van niet eigenlijk.
Alonso deed echt wel de deur dicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenNog eens teruggezien.. en ik denk dat de BBC toch wat chauvinistisch is in hun commentaar
Je hebt gelijk, Button moest lossen.
http://www.youtube.com/watch?v=ZHQ-VXMbjNI
Wel heel knap hoe Alonso dan is teruggekomen ... voor mij een van de betere piloten op de baan nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenWebber, JANET! KLOOTZAK! OETLUL! MONGOOL!
Achja Raceincident, maar dan nog
Webber ... weet ook niet precies wat die in de F1 doet, typisch het soort rijder die door elke teamgenoot wordt overklast, en niet een beetje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk BerichtenWebber ... weet ook niet precies wat die in de F1 doet, typisch het soort rijder die door elke teamgenoot wordt overklast, en niet een beetje.
Enkel door Vettel tot nu toe. En ik ben er niet zo zeker van of dat nou zo'n schande is.
Comment
-
Comment
Comment