Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Maleisië 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Petrov had hem lang kunnen ophouden en dan was Hamilton zeker niet zo hoog geeindigd.
    Dat verklaard niet waarom hij onfair gereden zou hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Dat heeft toch niks met onfair te maken?
      Jwl, meneer gaat zwenken en vermijd zo een overtake.
      Das unfair.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Ik vond het erg dat Hamilton geen straf kreeg voor zijn manouvre met Petrov, het minste wat hij moest doen, was dat plaatsje teruggeven vind ik.
        Sorry maar wat een zever... Jij bent blijkbaar voorstander van de wedstrijden nog saaier te maken? Al die regeltjes zorgen ervoor dat er niet meer écht geraced mag worden. Ik vond dat er niets mis was met Lewis' manoeuvres. That's racing!

Petrov heeft trouwens wel duidelijk talent getoond vandaag!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
        2012-...
        '07 BMW 118d

Comment

Ik zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.

Heb wel het einde van de race gemist omdat ze de uitzending van BBC1 hebben veranderd naar BBC2. Digicorder begreep dat niet. En dan nog voor de Paasmis....

TCT ik vrees dat jij hetzelfde probleem gaat hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
            Ik zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.
            Dat deed hij vorig jaar al?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
              Sorry maar wat een zever... Jij bent blijkbaar voorstander van de wedstrijden nog saaier te maken? Al die regeltjes zorgen ervoor dat er niet meer écht geraced mag worden. Ik vond dat er niets mis was met Lewis' manoeuvres. That's racing!

Petrov heeft trouwens wel duidelijk talent getoond vandaag!
              Als iedereen zo gaat zwenken ga je nog minder inhaalmanouvres krijgen.

Comment

Interessante stuk van de race was oa de start, waar 2 Ferraris en 2 McLaren zich naar voor moesten worstelen. De grote winnaar was Hamilton, die met enig geluk, al 10de was na 4 ronden.

This is how:
                - Ten eerste, Hamilton was de enige van de voormelde rijders, die op de rechterkant van de grid stonden. De andere drie stond 17de, 19de en 21ste, terwijl Hamilton 20ste.
                - Barrichello geraakte niet weg bij de start (op zich vrij gevaarlijk), en nu wil het zijn dat ook hij op de "drukke" linkerkant stond.

Tel die twee dingen samen, en je hebt een rechterkant, waar Lewis enkel 2 Lotussen en 1 Virgin moest voorbijsteken, om in bocht 1 al een aanzienlijke plaatswinst te hebben.

edit: Blijkbaar ook nog eens De La Rosa, die normaal op plaats 12 stond (rechts dus), maar die zijn wagen niet op de startgrid kon plaatsen (probleem motor), waardoor er nog een extra plaatsje vrij was rechts.

Daarenboven sloeg ie erin om in de eerste ronden, twee Torro Rosso's en 1 Sauber in te halen ... terwijl ons olijk triotje (Massa, Alonso en Button) een beetje aan het vechten waren onder elkaar, en na bocht 1 geen plaats meer wonnen (toch niet in de eerste zeer belangrijke openingsronden).

Knap van Hamilton ...
                Last edited by ; 04/04/2010, 22:20.

Comment

Vettel ontsnapt aan straf

Sebastian Vettel is ontsnapt aan een straf voor het inhalen van Jarno Trulli tijdens een gelevlagsituatie.

De winnaar van de Grand Prix van Maleisië reed aan de leiding met nog twee ronden te gaan toen hij opeens een trage Lotus op zijn weg vond. Net op dat moment werd er met gele vlaggen gezwaaid voor de gestrande Ferrari van Fernando Alonso.

Vettel haalde de Lotus in, iets wat normaal verboden is wanneer met geel wordt gezwaaid. De stewards praatten met Vettel na de race en besloten dat er geen straf nodig was omdat Vettel "zijn snelheid ingrijpend verlaagde en hij inzag dat Wagen 18 vertraagde met een duidelijk probleem".

Bron: www.f1club.be

Comment

Dat zou pas spannend geweest zijn. Vettel vast achter die Lotus, Webber en Rosberg er vlak achter voor de laatste 2 ronden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                      Knap van Hamilton ...
                      Absoluut!

Toch drie opmerkingen.

1)De start op zich was niet beter dan die van Massa. Massa zat de eerste bochten in de versnellingsbak van Hamilton en startte als 21e (volgens jouw betoog dus ook nog eens aan de verkeerde kant)
                      2) Om in te kunnen halen heb je in de hedendaagse F1 een hoge rechte lijn snelheid nodig. De Ferrari's zijn op dat punt duidelijker zwakker dan de McLarens. En op dat vlak moet je de Toro Rosso's zeker niet onderschatten!
                      3) Een Toro Rosso reed de 3e snelste ronde van de hele race. Ook op dat vlak zijn ze dus niet te onderschatten ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Dat deed hij vorig jaar al?
                        Ik bedoelde eigenlijk "als Vettel eerste zou worden in het wereldkampioenschap".
                        en dus voor alle grote namen

Comment

Vettel wordt wereldkampioen!

Hopelijk blijft die wagen nu zonder stukken dan gaat ie zeker een schitterend seizoen maken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten

Tel die twee dingen samen, en je hebt een rechterkant, waar Lewis enkel 2 Lotussen en 1 Virgin moest voorbijsteken, om in bocht 1 al een aanzienlijke plaatswinst te hebben.
                            Als je de beelden opnieuw bekijkt zie je dat massa in de kont van hamilton bocht 1 induikt en button links van hem hing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Absoluut!

Toch drie opmerkingen.

1)De start op zich was niet beter dan die van Massa. Massa zat de eerste bochten in de versnellingsbak van Hamilton en startte als 21e (volgens jouw betoog dus ook nog eens aan de verkeerde kant)
                              Klopt, maar dan bleeg ie hangen achter de Torro Rossos, terwijl Hamilton er direct voorbij was. Akkoord dat de Ferraris een probleem hebben op de rechte lijn, maar Ferraris qualificeren zich anders toch wel VOOR de Torro Rosso's ? (dat hoop ik toch)

Het valt wel op dat Ferraris nogal veel spelen voor rijdende chicane

Comment

Mijn mening over het zigzagmanoeuvre van Hamilton: zeker niet fair, maar ik denk dat als je aan het racen bent je adrealine zo hoog is dat je soms niet meer stilstaat wat je aan het doen bent

Aja, nog mensen die vinden dat Norbert Haug fel vermagerd is?

Comment

Heb wel het einde van de race gemist omdat ze de uitzending van BBC1 hebben veranderd naar BBC2. Digicorder begreep dat niet. En dan nog voor de Paasmis....

Ik heb op sporza opgenomen, kga zo direct eens kijken sé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Als je de beelden opnieuw bekijkt zie je dat massa in de kont van hamilton bocht 1 induikt en button links van hem hing
                                    Toch niet ... Massa zat pas in zijn kont (so to speak) in bocht 2. In al dat gewring is niet alleen Massa, maar ook Alonso en Button, kunnen aansluiten achter Hamilton.

Het moet zo zijn dat alle Lotussen en Virgins nog een serieus niveau lager zijn ... en de Torro Rosso's zijn ineens van een andere orde (de Ferraris zijn er gewoon niet voorbij geraakt, heeft tot pitstop geduurd), en Massa had geen probleem met terugschakelen ... ?!

Comment

'k verschoot daar ook van. Ik had dat maar half gehoord, en ik dacht ... wat zegt die nu ? En dan leek het alsof het zo een live stukje was in het nieuws (wat ze op La2 ook soms doen), en plots zat ik te kijken naar een fokking mis.

En het was niet miss Maleisie

Comment

Hamilton heeft da goed gedaan!

En euh, laat Vettel en Alguersari voor RBR rijden en Hamilton en Rosberg voor McLaren en je hebt 2 dreamteams

Comment

• Ik heb zondag een mooie race gezien... Een dikke pluim voor de regisseur, die de plaatsen in het peloton in beeld bracht waar ze vlak achter mekaar reden en waar je een inhaalspoging kon verwachten... in plaats van zich te focussen op de leider of een bepaalde favoriete merk.
                                          Er is hier ook al 't één en 't ander verschenen over het zigzaggen van Hamilton op het rechte stuk toen Petrov hem wou voorbijsteken. In het reglement staat dat je maar één keer van je lijn mag afwijken en geen drie of vier keer... PUNT. Het feit dat Hamilton een waarschuwing kreeg bewijst dat het NIET mocht... Alleen spijtig dat het "maar" een waarschuwing was..Ze hadden hem op zijn minst moeten opdragen Petrov terug voor te laten (wat bij een mindere God uit het peloton wél het geval zou zijn geweest, topteam weet je wel...)
                                          Als iedereen bij een dreigende inhaalspoging zou zigzaggen , dan wordt er NOOIT meer voorbijgestoken...
                                          Ik erger mij ook aan de dikke nekken piloten die als ze in hun garage in de auto zitten te wachten tijden de kwalificaties het vertikken hun hand even op te heffen om te groeten als ze worden gefilmd... Is dat écht zo moeilijk om je fans even te groeten ??
                                          Zaterdag gezien bij Nico Rosberg hoe het wél moet... Bedankt Nico, Je hebt er een fan bij.

Comment

Working...
                                          X