Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Maleisië 2010
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenDat heeft toch niks met onfair te maken?
Das unfair.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk vond het erg dat Hamilton geen straf kreeg voor zijn manouvre met Petrov, het minste wat hij moest doen, was dat plaatsje teruggeven vind ik.
Petrov heeft trouwens wel duidelijk talent getoond vandaag!
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Ik zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.
Heb wel het einde van de race gemist omdat ze de uitzending van BBC1 hebben veranderd naar BBC2. Digicorder begreep dat niet. En dan nog voor de Paasmis....
TCT ik vrees dat jij hetzelfde probleem gaat hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenIk zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenSorry maar wat een zever... Jij bent blijkbaar voorstander van de wedstrijden nog saaier te maken? Al die regeltjes zorgen ervoor dat er niet meer écht geraced mag worden. Ik vond dat er niets mis was met Lewis' manoeuvres. That's racing!
Petrov heeft trouwens wel duidelijk talent getoond vandaag!
Comment
-
Interessante stuk van de race was oa de start, waar 2 Ferraris en 2 McLaren zich naar voor moesten worstelen. De grote winnaar was Hamilton, die met enig geluk, al 10de was na 4 ronden.
This is how:
- Ten eerste, Hamilton was de enige van de voormelde rijders, die op de rechterkant van de grid stonden. De andere drie stond 17de, 19de en 21ste, terwijl Hamilton 20ste.
- Barrichello geraakte niet weg bij de start (op zich vrij gevaarlijk), en nu wil het zijn dat ook hij op de "drukke" linkerkant stond.
Tel die twee dingen samen, en je hebt een rechterkant, waar Lewis enkel 2 Lotussen en 1 Virgin moest voorbijsteken, om in bocht 1 al een aanzienlijke plaatswinst te hebben.
edit: Blijkbaar ook nog eens De La Rosa, die normaal op plaats 12 stond (rechts dus), maar die zijn wagen niet op de startgrid kon plaatsen (probleem motor), waardoor er nog een extra plaatsje vrij was rechts.
Daarenboven sloeg ie erin om in de eerste ronden, twee Torro Rosso's en 1 Sauber in te halen ... terwijl ons olijk triotje (Massa, Alonso en Button) een beetje aan het vechten waren onder elkaar, en na bocht 1 geen plaats meer wonnen (toch niet in de eerste zeer belangrijke openingsronden).
Knap van Hamilton ...
Comment
-
Vettel ontsnapt aan straf
Sebastian Vettel is ontsnapt aan een straf voor het inhalen van Jarno Trulli tijdens een gelevlagsituatie.
De winnaar van de Grand Prix van Maleisië reed aan de leiding met nog twee ronden te gaan toen hij opeens een trage Lotus op zijn weg vond. Net op dat moment werd er met gele vlaggen gezwaaid voor de gestrande Ferrari van Fernando Alonso.
Vettel haalde de Lotus in, iets wat normaal verboden is wanneer met geel wordt gezwaaid. De stewards praatten met Vettel na de race en besloten dat er geen straf nodig was omdat Vettel "zijn snelheid ingrijpend verlaagde en hij inzag dat Wagen 18 vertraagde met een duidelijk probleem".
Bron: www.f1club.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk BerichtenKnap van Hamilton ...
Toch drie opmerkingen.
1)De start op zich was niet beter dan die van Massa. Massa zat de eerste bochten in de versnellingsbak van Hamilton en startte als 21e (volgens jouw betoog dus ook nog eens aan de verkeerde kant)
2) Om in te kunnen halen heb je in de hedendaagse F1 een hoge rechte lijn snelheid nodig. De Ferrari's zijn op dat punt duidelijker zwakker dan de McLarens. En op dat vlak moet je de Toro Rosso's zeker niet onderschatten!
3) Een Toro Rosso reed de 3e snelste ronde van de hele race. Ook op dat vlak zijn ze dus niet te onderschatten ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenDat deed hij vorig jaar al?
en dus voor alle grote namen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
Tel die twee dingen samen, en je hebt een rechterkant, waar Lewis enkel 2 Lotussen en 1 Virgin moest voorbijsteken, om in bocht 1 al een aanzienlijke plaatswinst te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenAbsoluut!
Toch drie opmerkingen.
1)De start op zich was niet beter dan die van Massa. Massa zat de eerste bochten in de versnellingsbak van Hamilton en startte als 21e (volgens jouw betoog dus ook nog eens aan de verkeerde kant)
Het valt wel op dat Ferraris nogal veel spelen voor rijdende chicane
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenIk zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.
Heb wel het einde van de race gemist omdat ze de uitzending van BBC1 hebben veranderd naar BBC2. Digicorder begreep dat niet. En dan nog voor de Paasmis....
TCT ik vrees dat jij hetzelfde probleem gaat hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls je de beelden opnieuw bekijkt zie je dat massa in de kont van hamilton bocht 1 induikt en button links van hem hing
Het moet zo zijn dat alle Lotussen en Virgins nog een serieus niveau lager zijn ... en de Torro Rosso's zijn ineens van een andere orde (de Ferraris zijn er gewoon niet voorbij geraakt, heeft tot pitstop geduurd), en Massa had geen probleem met terugschakelen ... ?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenIk zou het zalig vinden mocht Vettel voor de grote namen eindigen in het wereldkampioenschap.
Heb wel het einde van de race gemist omdat ze de uitzending van BBC1 hebben veranderd naar BBC2. Digicorder begreep dat niet. En dan nog voor de Paasmis....
TCT ik vrees dat jij hetzelfde probleem gaat hebben.
En het was niet miss Maleisie
Comment
-
Ik heb zondag een mooie race gezien... Een dikke pluim voor de regisseur, die de plaatsen in het peloton in beeld bracht waar ze vlak achter mekaar reden en waar je een inhaalspoging kon verwachten... in plaats van zich te focussen op de leider of een bepaalde favoriete merk.
Er is hier ook al 't één en 't ander verschenen over het zigzaggen van Hamilton op het rechte stuk toen Petrov hem wou voorbijsteken. In het reglement staat dat je maar één keer van je lijn mag afwijken en geen drie of vier keer... PUNT. Het feit dat Hamilton een waarschuwing kreeg bewijst dat het NIET mocht... Alleen spijtig dat het "maar" een waarschuwing was..Ze hadden hem op zijn minst moeten opdragen Petrov terug voor te laten (wat bij een mindere God uit het peloton wél het geval zou zijn geweest, topteam weet je wel...)
Als iedereen bij een dreigende inhaalspoging zou zigzaggen , dan wordt er NOOIT meer voorbijgestoken...
Ik erger mij ook aan de dikke nekken piloten die als ze in hun garage in de auto zitten te wachten tijden de kwalificaties het vertikken hun hand even op te heffen om te groeten als ze worden gefilmd... Is dat écht zo moeilijk om je fans even te groeten ??
Zaterdag gezien bij Nico Rosberg hoe het wél moet... Bedankt Nico, Je hebt er een fan bij.
Comment
Comment