Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Verdoeme. Ik dacht morgenochtend eens naar de powerstage te gaan kijken want die is hier maar een kwartierke rijden van, maar moogt ge daar nu juist niet parkeren en niet langs het parcours staan
Ik was toen al vertrokken uit Monaco maar moest zaterdag met een cameraman mee naar de start van de Turini. Miljaar wat een volk zeg! De start was om 15h10 en wij kwamen om 12h30 toe en toen stonden ze al 6!!! km ver geparkeerd! Na de start van de eerste 20 wagens moest ik vlug met de beelden naar Monte Carlo rijden en in het terugkeren stonden ze al tot een goeie 10km ver, zot hoeveel volk er overal was!
Hellaas heeft het niet mogen blijven duren. Ik krijg stillaan een Duval gevoel bij neuville.
Wel leuk dat hij dankzij super rally nog de laatste KP heeft kunnen winnen.
Hellaas heeft het niet mogen blijven duren. Ik krijg stillaan een Duval gevoel bij neuville.
Wel leuk dat hij dankzij super rally nog de laatste KP heeft kunnen winnen.
Kerel zit in zijn eerste jaar WRC en is nog altijd maar 23 of 24 jaar!?
WTF, geef hem toch wat tijd!?
Vanaf volgend jaar zullen er geen officiële Ford-wagens meer meerijden in het wereldkampioenschap rally WRC. Dat maakte de autoconstructeur maandag bekend. Ford nam de beslissing naar eigen zeggen om economische redenen. Piloten Jari-Matti Latvala en Petter Solberg moeten na dit seizoen op zoek naar een nieuw team.
"Ford heeft een lange en mooie geschiedenis in het WK en het was dan ook een moeilijke beslissing", vertelde Roelant de Waard, vicepresident marketing van Ford Europa. "Maar voor de onderneming en het merk Ford is het beter ons engagement in het WK rally te reduceren en de middelen elders te besteden."
Ford zal in Engeland wel bijven samenwerken met M-Sport. Met die partner reed Ford sinds 1997 225 WK-rally's, goed voor 208 podiumplaatsen, 52 zeges en 2 wereldtitels. M-Sport zou wel in de WRC blijven met de Fiesta-wagens en Ford zou daarbij zorgen voor logistieke steun.
Behalve Ford verdwijnt in 2013 ook de Mini (BMW) uit het WK, en het Citroën van negenvoudig wereldkampioen Sebastien Loeb liet eerder al weten dat het WRC-budget fors wordt teruggeschroefd. Belga
Rallypiloot Latvala volgend seizoen bij Volkswagen
De Fin Jari-Matti Latvala rijdt volgend seizoen in de WRC-klasse voor de Duitse constructeur Volkswagen, die na nieuwjaar zijn comeback viert na jaren afwezigheid.De 27-jarige Latvala komt over van Ford, dat het aan het einde van dit jaar voor bekeken houdt in de WRC-klasse. Bij Volkswagen krijgt hij de nieuwe Polo-R ter beschikking en wordt hij collega van de Fransman Sébastien Ogier. Die ligt al sinds zijn vertrek bij Citroën eind 2011 bij Volkswagen onder contract, maar startte dit seizoen nog in het merendeel van de rally's in een Skoda Fabia S2000. Daarnaast stond hij in voor de ontwikkeling van de Polo-R.
2002
Jari-Matti Latvala komt al sinds 2002 uit in de WRC-klasse. In 2010 werd hij in een Ford Focus vice-wereldkampioen. Dit seizoen schreef hij de Rally van Zweden en de prestigieuze Rally van Groot-Brittannië op zijn naam.
Novikov and Neuville join Qatar M-Sport quartet for 2013
Evgeny Novikov said:“I am very glad to be representing Qatar and M-Sport next year. I would like to express huge gratitude to all those who supported me and believed in me: my mentor Mikhail Lepekhov, Malcolm Wilson, my family and my fans.“In 2013 we will fight at the top level and do our best to please those who have supported us all these years.”
Thierry Neuville said:“It is a great honour for me to represent Qatar and M-Sport on all 13 rounds of next season’s championship. Thanks to a great ‘learning’ year in the WRC, I am confident that I will be able to achieve some great results alongside M-Sport and my new team mates.“I would especially like to thank Malcolm [Wilson] for his confidence in me, and also my friend Nasser [Al-Attiyah] for his fantastic support. I am now focussed on preparing for Rally Monte-Carlo and really looking forward to the start of this new adventure.”
Comment