Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van China 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Jaja knappe race! 2 van m'n 3 favorieten op het podium

Hamilton Die kan toch een potje sturen hoor...
    Enkel daar wat geklungel in de pits, zojuist ff op de BBC daar herhalingen van gezien... Bij het inrijden was Hamilton normaal eerst, doet zelf nog teken aan Vettel, maar Vettel scheurt er nog voorbij,bij het buitenrijden, foutje van de lollipopman, maar wel een vieze actie van Vettel, waarbij die Hamilton naar de rechterkant duwt... Zeer gevaarlijk in de pits waar ook mensen rondlopen...
    Nuja tzijn 2 kemphanen met dezelfde ingesteldheid...

Button, knappe tactische beslissing, mooi gewonnen...
    Hamiton heeft knappe inhaalmanoeuvres gedaan...
    Rosberg, spijtig van zijn slipper, maja had in the end weinig uitgemaakt...

Petrov, mja, ik zou hem bijna man van de race durven noemen, maar Hamilton verdient die titel toch een beetje meer...

Onze regenmeester Schumacher, heeft zwaar op z'n doos gekregen, nuja de F1's hebben nu meer last van onderstuur ipv overstuur, da speelt hem wel wa parten peis ik...

Alonso ondanks z'n terechte drive through toch nog een knappe prestaties, enkel weeral niet fair tov Massa in de pits, maar Massa was duidelijk de mindere Ferraririjder, dus ik begrijp Alonso wel...

Van Vettel had ik ook meer verwacht, een favoriet die toch wat tegenviel vandaag...

Een bewogen maar toch knappe race, ik ben zeer content...

Comment

Leuke race gezien, inhaalacties aan alle kanten. Misschien moeten ze de baan maar gewoon blank zetten als het eens niet regent

Kubica word voor mij toch onderhand man van het jaar. Wat die allemaal met die Renault laat zien...
      En voor Schumacher word het gewoon tijd om toch eens over dat definitieve pensioen na te gaan denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
        Leuke race gezien, inhaalacties aan alle kanten. Misschien moeten ze de baan maar gewoon blank zetten als het eens niet regent

Kubica word voor mij toch onderhand man van het jaar. Wat die allemaal met die Renault laat zien...
        En voor Schumacher word het gewoon tijd om toch eens over dat definitieve pensioen na te gaan denken.
        Ik vind Petrov anders ook niet slecht in de Renault.

Comment

Leuke race gezien

Button laat zien dat hij een schitterende tacticus is en het dan mooi afmaakt.
          Hamilton zorgt altijd voor spektakel, maar ik vrees dat hij bestraft gaat worden.

Kubica en Petrov laten schitterende dingen met hun Renault zien.

Vettel en Webber zwak. Net als Schumacher en Massa, vallen toch serieus door de mand die twee.

Hopelijk evenveel spektakel in de Europese races.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Was niiice! Echt leuke race, heb genoten. 't Weer was het hoofdingrediënt uiteraard, maar 't leverde wel mooi spektakel op. Alleen al die karren die alle kanten op glijden (Webber in bocht 13 op 't eind, waardoor 'ie een plaatsje verloor -> één seconde maar, maar wat een seconde ).

Heb in plaats van op La Une / La Deux 'es op BBC gekeken. Miljaar, toch ook dik de moeite. Brundle en Coulthard als co-commentatoren, geen reclames, to the point, love it!
            BBC is top!

Vandaag heb ik nog eens enkele keren naar Sporza gezapt, maar ze zijn daar nog altijd aan het klungelen. Bij BBC geven ze zoveel achtergrondinformatie dat je veel beter de race kan volgen en inschatten als iemand problemen heeft.

En Eddie was er eens niet bij met z'n énorme zweetvijvers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Leuke race gezien

Button laat zien dat hij een schitterende tacticus is en het dan mooi afmaakt.
              Hamilton zorgt altijd voor spektakel, maar ik vrees dat hij bestraft gaat worden.

Kubica en Petrov laten schitterende dingen met hun Renault zien.

Vettel en Webber zwak. Net als Schumacher en Massa, vallen toch serieus door de mand die twee.

Hopelijk evenveel spektakel in de Europese races.
              Ik denk dat Hamilton en Vettel geldboetes zullen krijgen, meer is ook niet nodig...
              Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              BBC is top!

Vandaag heb ik nog eens enkele keren naar Sporza gezapt, maar ze zijn daar nog altijd aan het klungelen. Bij BBC geven ze zoveel achtergrondinformatie dat je veel beter de race kan volgen en inschatten als iemand problemen heeft.

En Eddie was er eens niet bij met z'n énorme zweetvijvers
              Vandaag heeft Sporza het toch deftig gedaan hoor... Ok, geen BBC niveau, maar toch beter dan anders...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                Vandaag heeft Sporza het toch deftig gedaan hoor... Ok, geen BBC niveau, maar toch beter dan anders...
                echt? ik heb nochtans wat anders gehoord.. het eerste kwartier al hadden ze al 3 namen omgewisseld.. totaal niet oplettend dus..

Comment

BBC niveau halen vind ik onrealistisch. De BBC heeft duidelijk veel meer budget én connecties. Moesten er Belgen meedoen, dan staan de zaken natuurlijk anders.

Comment

Leuke race, spijtig dat Vettel het zo moest afgeven. Petrov was knap om te zien, Rosberg deed het weer redelijk goed en een pak beter dan Schumacher.
                    Renault in het algemeen gaat het nog goed doen denk ik. Schumacher is niet goed maar ik denk dat het ook wat aan de wagen ligt die hem niet past...

Laat Europa maar komen!

Comment

BBC en Sporza is een wereld van verschil. Er is er maar 1 bij Sporza die redelijk is de andere is een prulleman. BBC leuke voor en nabeschouwing ook, enkel spijtig dat het geen HD is...

Comment

Vette race.
                        Regen maakt het zoveel leuker om te kijken.. Dan zie je ze af en toe echt nog worstelen met de wagen. Zoals dit mooi driftje van webber, waar ie wel een plaats mee verloor.

Comment

True, half uurtje voor de start 'es alle piloten die 'ie ziet op de grid vastpakken, 't zou onze deb van Sporza niet gegeven zijn. (zou 'ie ze herkennen?) En al die mensen kennen, duidelijk 'n voordeel van al zo lang in 't circus meegedraaid te hebben, lijkt me (die peet daar die 't transport regelt b.v.)

@ TCT : waarom heeft Vettel een vuil spelletje gespeeld in dat geharrewar met Hamilton? Ge laat u weer compleet leiden door uw favoritisme voor Hamilton. Vettel was eerder weg dan Hamilton (overduidelijk te zien op de herhalingen in-car : op 't moment dat Vettel al weg rijdt was de man achteraan bij Hamilton nog bezig z'n krik naar beneden te doen, dus Vettel mocht er voor 100% van uit gaan dat 'ie "voorrang" had). Als er daar iemand iets te verwijten valt, dan is het het team van McLaren, maar helemaal Red Bull niet.
                          Eddie Jordan meende trouwens dat dat allemaal zo close op elkaar gebeurde dat 'ie zelf vond dat Hamilton er niet voor bestraft moet worden, ik deel die mening wel. Al dat gestraf maakt 't op den duur een peutertuin... als 't nodig is, is 't nodig, maar een beetje vrijheid is nodig.

Comment

Is me ook opgevallen. Nog verre van het BBC niveau (uiteraard), maar er is wel vooruitgang. Ze blijven ook ietsje 'kalmer' als het er iets hectischer aan toegaat en ze proberen het overzicht te bewaren.

But still a long way to go. Beetje zoals voor Schumacher

Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk Berichten
                            BBC niveau halen vind ik onrealistisch. De BBC heeft duidelijk veel meer budget én connecties. Moesten er Belgen meedoen, dan staan de zaken natuurlijk anders.
                            Voila, veel mensen vergeten dit.
                            Als je ziet met welke middelen ze het hier moeten stellen, dan is de vergelijking met BBC eigenlijk niet eerlijk. Te meer omdat ze allicht ook weten dat de F1 een van de eerste sporten zijn die zal geschrapt worden bij de Openbare Omroep om op die manier te besparen.

Soit, tot zover het journalistieke luik.
                            Voor het eerst sinds jaren volg ik de F1 opnieuw met een beetje aandacht (allicht door het gebrek aan spanning in het WRC). En het heeft me deze morgen niet teleurgesteld. Een race met spektakel die we al paar jaar niet meer hebben gezien. Paar rookies die het niet slecht doen en de paar kemphanen die geen cm gunnen aan hun concurrent... Zoals autosport moet zijn!

Comment

Eddie Jordan meende trouwens dat dat allemaal zo close op elkaar gebeurde dat 'ie zelf vond dat Hamilton er niet voor bestraft moet worden, ik deel die mening wel. Al dat gestraf maakt 't op den duur een peutertuin... als 't nodig is, is 't nodig, maar een beetje vrijheid is nodig.
                              Vond ik ook, er is al genoeg betutteling.

Soms vind ik het jammer dat ik niet meer naar de RTBF kijk... Gaetan is gemeend gepassioneerd, en ze hebben een klein team dat goeie zaken doet in vergelijking met het beschikbare geld! Was ook beter voor de conservering van m'n Franse taal
                              Maar wat BBC doet heeft zoveel meerwaarde!

Ik zou eens graag de Vlaamse cijfers zien van de overzeese wedstrijden, die waarvoor de mensen bewust moeten afstemmen, in plaats van uit gewoonte Sporza te kijken de zondagnamiddag. Welk percentage haalt elk van die drie zenders?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

@ TCT : waarom heeft Vettel een vuil spelletje gespeeld in dat geharrewar met Hamilton? Ge laat u weer compleet leiden door uw favoritisme voor Hamilton. Vettel was eerder weg dan Hamilton (overduidelijk te zien op de herhalingen in-car : op 't moment dat Vettel al weg rijdt was de man achteraan bij Hamilton nog bezig z'n krik naar beneden te doen, dus Vettel mocht er voor 100% van uit gaan dat 'ie "voorrang" had). Als er daar iemand iets te verwijten valt, dan is het het team van McLaren, maar helemaal Red Bull niet.
                                Euhm, Vettel prijkt ook hoog op m'n favolijstje hoor...

Wat ik vooral heb gezien is dat de lollipopman van McLaren een fout heeft gemaakt, maar wat ik ook heb gezien is dat Vettel in zijn rechterspiegel keek en dan naar rechts uitweek, dat vind ik vies en gevaarlijk... hamilton had er ni voorbij gekunnen hoor, die hoefde dat niet te doen...

Comment

Euhm, Vettel prijkt ook hoog op m'n favolijstje hoor...

Wat ik vooral heb gezien is dat de lollipopman van McLaren een fout heeft gemaakt, maar wat ik ook heb gezien is dat Vettel in zijn rechterspiegel keek en dan naar rechts uitweek, dat vind ik vies en gevaarlijk... hamilton had er ni voorbij gekunnen hoor, die hoefde dat niet te doen...
                                  Ik vind er geen youtubefilmpjes over, ik hoop dat die nog zullen komen...

Comment

Vreemde, maar wel onderhoudende en spannende race ... veel vreemde maneuvers gezien van de topmannen. Rosberg en Button die beiden 2 pitstops minder hebben gemaakt dan de rest (klopt toch he?), en daardoor zich op het podium konden zetten. Button wederom op het hoogste plaatje ... en Hamilton reed een goede race, maar wel Schumi-stijl.

Maar ... wat is dat met al die vreemde maneuvers :

Het Vettel - Hamilton incident

Omschreven als een race-incident ... en dat is het in feite ook. Je kan niemand kwalijk nemen dat ie zo snel mogelijk de pit wilt verlaten ... en het moment dat beide de linkse strook van de pitlaan oprijden, op dezelfde hoogte zitten. Desalniettemin zou ik waarschuwing geven aan beiden, vooral aan Hamilton, wegens gevaarlijk rijden. Denk eens dat er daar ergens een wagen stilstond. Misschien zelfs een penalty (voor Hamilton alleen dan). Vettel gaat niet vrijuit, hij duwt Hamilton opzij ... Hamilton die op het interview eerst deed dat hij niet begreep waarover het ging, maar dan "herinnerde" hij zich dat hij opzij gedrongen werd door Vettel.

Vettel - Hamilton - deel 1

En voordat ze dit allemaal deden, reden ze ook nog eens de pits in, side by side. En er zat er 1 in de juiste strook, 1 niet. En die laatste was Hamilton. Hiervoor zou ik penalty geven, geen discussie (da's al 2 penalties voor Lewis).

Dan was het ook Hamilton dacht ik, die ergens veel te laat de pits indook, en een vreemd stuk circuit reed ... ook niet echt meest veilige. Hij miste de bocht niet, hij wijzigde duidelijk van idee, heel laat. Again, penalty of waarschuwing.

Alonso - Massa

En nog vreemder, Alonso die Massa probeert in te halen bij het binnenkomen van de pits (en er ook in slaagt). Fernando moest hiervoor naast de lijnen rijden, enkel hiervoor zou ik penalty geven, ook geen discussie. Vreemd is, dat het hier om teamgenoten gaat.

restart 2

En dan nog iemand die zich liet opvallen ... ik dacht Button (?). Die reed als eerste achter de pace-car, maar veroorzaakte bij de laatste scherpe bocht een wel zeer duidelijke vertraging. BBC gasten zeiden dat je op max. 10 wagenlengtes moet blijven (van pace-car), maar die regel gaat niet meer op als de pace-car in de pits duikt. Wel een bizar moment ... op 1 moment zie je 10 ofzo wagens die precies geparkeerd staan. Een waarschuwing zou ergens wel op zijn plaats zijn, ik denk dat er minstens 5 piloten zijn die dat maneuver niet waardeerden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                                      Dan was het ook Hamilton dacht ik, die ergens veel te laat de pits indook, en een vreemd stuk circuit reed ... ook niet echt meest veilige. Hij miste de bocht niet, hij wijzigde duidelijk van idee, heel laat. Again, penalty of waarschuwing.
                                      Hamilton had de bocht al genomen en draait dan nog af naar de pits, hij rijd dus eigenlijk een stukje tegen de richting in; ten strengste verboden op een circuit. Da's volgens mij het enige echt overdreven manoeuvre van de dag. Al de rest was gewoon racing naar mijn mening.

Comment

Begin van race nog eens bekeken;
                                        - start : valse start van Alonso die leiding neemt
                                        - ronde 1 : the usual suspects (de mindere goden) die elkaar eraf rijden, in feite Liuzzi die controle verliest bij het remmen, en bij totale willekeur 2 wagens meeneemt bij het kruisen van circuit (net zoals in Australie, en toen was Kobayashi ook betrokken in dergelijk ongeval)
                                        - einde ronde 2, IEDEREEN die binnenkomt voor Inters, behalve Rosberg, Button en 2 Renaults (en misschien nog een koppel mindere ook, maar geen frontrunners)
                                        - einde ronde 4 : Schumacher komt terug binnen voor slicks
                                        - einde ronde 5 (en 6) : (bijna) iedereen nog op Inters rijdt, komt voor slicks (hier is het Vettel/Hamilton incident)

When the dust settles (de spray eigenlijk), rijden de 4 voormelde vooraan (Rosberg, Button, 2x Renault), maar Hamilton bvb. rijdt nog steeds achter beide RBR's. Hoe die zich naar voor rijdt daarna, is wel interesting om te zien.

Alonso komt trouwens 3 maal in de pits, voordat ronde 6 gedaan is ... 1 keer voor jump-start-penalty.

In feite zeer vreemd, aangezien het nooit de bedoeling kan zijn, om 2 maal de pits binnen te komen op 3 ronden tijd, zelfs al ben je 5 seconden per ronde trager. Geluk van de 4 gasten vooraan, of slecht bekeken door ... al de rest, moeilijk te zeggen.

Virgin heeft het klaargespeeld om beide wagens zelfs geen meter race te laten rijden. Een ervan stond nog op de grid, maar die is ook zelfs niet meer vertrokken vanuit de pits. Enkel 1 van de Hispanias vertrok uit de pits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten

restart 2

En dan nog iemand die zich liet opvallen ... ik dacht Button (?). Die reed als eerste achter de pace-car, maar veroorzaakte bij de laatste scherpe bocht een wel zeer duidelijke vertraging. BBC gasten zeiden dat je op max. 10 wagenlengtes moet blijven (van pace-car), maar die regel gaat niet meer op als de pace-car in de pits duikt. Wel een bizar moment ... op 1 moment zie je 10 ofzo wagens die precies geparkeerd staan. Een waarschuwing zou ergens wel op zijn plaats zijn, ik denk dat er minstens 5 piloten zijn die dat maneuver niet waardeerden.
                                          Dat gebeurt nu eens iedere keer er een safety-car is.

Comment

Working...
                                          X