Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van China 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
    Hamilton had de bocht al genomen en draait dan nog af naar de pits, hij rijd dus eigenlijk een stukje tegen de richting in; ten strengste verboden op een circuit. Da's volgens mij het enige echt overdreven manoeuvre van de dag. Al de rest was gewoon racing naar mijn mening.
    David (Coulthard) zei dat ook, maar hij verlaat het circuit gewoon in het midden van de bocht ... ik zie hem nergens in de verkeerde richting rijden. Ik zie hem wel op een totaal vreemde manier de pits inrijden. Je kan er niet zwaar aan tillen, maar je moet eens de pit entry inrijden op die manier, en een aanstormde (reglementaire rijdende) piloot van de baan rammen ... dan is het penalty van hier en van daar.

Het zou me verwonderen dat Hamilton geen penalty krijgt, hij heeft zijn best gedaan deze race ! OK, goed gereden, maar sportief ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Dat gebeurt nu eens iedere keer er een safety-car is.
      Ook dat er iemand het gras ingaat bij het ontwijken van een bende wagens die plots stilstaan ?

Comment

Over het Vettel / Hamilton incident:

"After speaking to both drivers, reviewing video evidence and debating the matter, the race stewards decided to reprimand both Hamilton and Vettel for driving in a dangerous manner."

Warning dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
          hij heeft zijn best gedaan deze race ! OK, goed gereden, maar sportief ?
          Tgoh, tis een controversieel onverantwoord manneke, maar hij kan toch hemels sturen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Leuke race gezien

Button laat zien dat hij een schitterende tacticus is en het dan mooi afmaakt.
            Hamilton zorgt altijd voor spektakel, maar ik vrees dat hij bestraft gaat worden.

Kubica en Petrov laten schitterende dingen met hun Renault zien.

Vettel en Webber zwak. Net als Schumacher en Massa, vallen toch serieus door de mand die twee.

Hopelijk evenveel spektakel in de Europese races.

Ik hoop hetzelfde, vond de gevaarlijke acties van Hamilton wel tof. Zo is er tenminste eens wat actie. Lekker hoe ze (vettel -hamilton) vertrokken in de pit-lane. Anderzijds vond ik het wel laf van Alonso om Massa net voor de pit nog in te halen waardoor massa moest wachten, als je in hetzelfde team zit doe je dit gewoonweg niet en zeker als je ziet dat massa de pit in gaat rij dan gewoon nog 1 rondje door... pff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Ik hoop hetzelfde, vond de gevaarlijke acties van Hamilton wel tof. Zo is er tenminste eens wat actie. Lekker hoe ze (vettel -hamilton) vertrokken in de pit-lane. Anderzijds vond ik het wel laf van Alonso om Massa net voor de pit nog in te halen waardoor massa moest wachten, als je in hetzelfde team zit doe je dit gewoonweg niet en zeker als je ziet dat massa de pit in gaat rij dan gewoon nog 1 rondje door... pff
              Massa's pitlanetime was 6 seconden langer dan die van Alonso, bekijk de einduitslag eens.
              In de laatste stint mogen de ferrari's elkaar niet meer aanvallen, dus niets verkeerd mee
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                Tgoh, tis een controversieel onverantwoord manneke, maar hij kan toch hemels sturen...

Zijn banden hebben een ander gedacht. Getuige de vele flat spots en graining. Hij heeft talent en is zeer goed in duidelijke zwart-wit situaties, maar als de omstandigheden grijzer worden durft hij een steek laten vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                  Vreemde, maar wel onderhoudende en spannende race ... veel vreemde maneuvers gezien van de topmannen. Rosberg en Button die beiden 2 pitstops minder hebben gemaakt dan de rest (klopt toch he?), en daardoor zich op het podium konden zetten. Button wederom op het hoogste plaatje ... en Hamilton reed een goede race, maar wel Schumi-stijl.

Maar ... wat is dat met al die vreemde maneuvers :

Het Vettel - Hamilton incident

Omschreven als een race-incident ... en dat is het in feite ook. Je kan niemand kwalijk nemen dat ie zo snel mogelijk de pit wilt verlaten ... en het moment dat beide de linkse strook van de pitlaan oprijden, op dezelfde hoogte zitten. Desalniettemin zou ik waarschuwing geven aan beiden, vooral aan Hamilton, wegens gevaarlijk rijden. Denk eens dat er daar ergens een wagen stilstond. Misschien zelfs een penalty (voor Hamilton alleen dan). Vettel gaat niet vrijuit, hij duwt Hamilton opzij ... Hamilton die op het interview eerst deed dat hij niet begreep waarover het ging, maar dan "herinnerde" hij zich dat hij opzij gedrongen werd door Vettel.

Vettel - Hamilton - deel 1

En voordat ze dit allemaal deden, reden ze ook nog eens de pits in, side by side. En er zat er 1 in de juiste strook, 1 niet. En die laatste was Hamilton. Hiervoor zou ik penalty geven, geen discussie (da's al 2 penalties voor Lewis).

Dan was het ook Hamilton dacht ik, die ergens veel te laat de pits indook, en een vreemd stuk circuit reed ... ook niet echt meest veilige. Hij miste de bocht niet, hij wijzigde duidelijk van idee, heel laat. Again, penalty of waarschuwing.

Alonso - Massa

En nog vreemder, Alonso die Massa probeert in te halen bij het binnenkomen van de pits (en er ook in slaagt). Fernando moest hiervoor naast de lijnen rijden, enkel hiervoor zou ik penalty geven, ook geen discussie. Vreemd is, dat het hier om teamgenoten gaat.

restart 2

En dan nog iemand die zich liet opvallen ... ik dacht Button (?). Die reed als eerste achter de pace-car, maar veroorzaakte bij de laatste scherpe bocht een wel zeer duidelijke vertraging. BBC gasten zeiden dat je op max. 10 wagenlengtes moet blijven (van pace-car), maar die regel gaat niet meer op als de pace-car in de pits duikt. Wel een bizar moment ... op 1 moment zie je 10 ofzo wagens die precies geparkeerd staan. Een waarschuwing zou ergens wel op zijn plaats zijn, ik denk dat er minstens 5 piloten zijn die dat maneuver niet waardeerden.
                  Jaaa, dat hebben we nodig in F1, nog meer penalty's. More more....
                  Ok, Het Vettel-hamilton incidentje in de pits was er een beetje over. Maar wat doet Hamilton nu verkeerd met z'n laat pit maneuver??

Onderhoudende race gezien. Verdiende winnaar. Button bewijst z'n criticasters ongelijk met prestaties, en hoeft geen grote mond op te zetten.

Who's world champion anyway?
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Alonso is een super piloot maar ook wel een klier van een gast. Dit illustreert hoe hij is.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Conclusie :
                      -Lewis was gevaarlijk, maar tof
                      -Alonso was laf

Comment

Verval nu alsjeblieft weer niet in het nodeloos uitdelen van straffen. We zien nu eens iets op de baan, laat het zo. Dus geen straf voor vettel, niet voor hamilton, niet voor alonso...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Jaaa, dat hebben we nodig in F1, nog meer penalty's. More more....
                          Ok, Het Vettel-hamilton incidentje in de pits was er een beetje over. Maar wat doet Hamilton nu verkeerd met z'n laat pit maneuver??

Onderhoudende race gezien. Verdiende winnaar. Button bewijst z'n criticasters ongelijk met prestaties, en hoeft geen grote mond op te zetten.

Who's world champion anyway?
                          Inderdaad en dat doet me dan ook ongelofelijk veel plezier om te zien. Hij had vorig seizoen meer kunnen aanvallen na zijn reeks overwinningen maar de ontwikkeling van de Brawn is toen halverwege het seizoen stopgezet en toen al was de auto qua niveau al afgezakt naar het niveau waar Mercedes GP nu op zit. Barrichello maakte er toen het beste van maar net zoals dit seizoen haalde hij toen veel meer uit de auto dan er in zat omdat hij niks meer te verliezen had. Het was een wijze beslissing van Button om naar McLaren te gaan, ook al hebben ze niet meer de officiële Mercedes-steun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                            Alonso heeft juist een goede actie gedaan anders was hij 10de gefinisht. Massa heeft het niet inzich om als Alonso aantevallen en Alonso heeft een betere racesnelheid . Massa is gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden en Alonso wel
                            Je theorie van tiende houdt geen steek...

Massa is 9e geworden doordat hij 6 seconden langer in de pits heeft gestaan.. doordat Alonso nu eerst van banden werd voorzien ;-)
                            Één van de twee zou plaatsen gaan verliezen bij het pitten. Alonso koos ervoor om niet diegene te zijn..

Comment

Inderdaad

Comment

Iemand een idee waar je kan herbekijken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Op één van de Franstalige zenders is er op maandag -of dinsdagavond een ruime samenvatting!

edit: denk ik
                                  Last edited by ; 19/04/2010, 18:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Pff, 't zou me verwonderen als dat nog zal gaan. Als je digitale tv hebt kan je eens proberen om het programma nog op te roepen, maar misschien moet je dan wel naar Sporza kijken...

Als dat niet lukt zal er niks anders opzitten dan via de BBC en de officiële F1-site je licht op te steken.

Comment

er zijn ook minder legale manieren, maar ja.. dat mag zogezegd niet he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                        er zijn ook minder legale manieren, maar ja.. dat mag zogezegd niet he
                                        huh ?

Pm plz...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                          huh ?

Pm plz...
                                          W_W_W_._W_A_R_E_Z_-_B_B_._O_R_G

Even registreren en dan kan je ze afhalen (eventueel zelfs in HD), rapidshare-account is wel altijd handig om meerdere links tegelijk te downloaden tegen een degelijke snelheid
                                          Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                                          X