Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Spanje 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Cleane overwinning van Webber!
    Jammer voor Hamilton. Hem zo lang op hetzelfde setje banden laten rijden is zeker geen goeie tactiek.

Vettel begon bijna te wenen op het podium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
      Mark Webber verdient gewonnen .
      Alonso foutloos gereden maar Ferrari komt snelheid tekort.
      Hamilton verdiende 2 de te worden maar het is Button weer die profiteerd van Hamiltons fouten .
      Vettel verdient om kampioen te worden maar als het zo blijft doorgaan gaat het weer niet lukken en dat zou een schande zijn gezien de snelheid van de Redbull wagens.Wat een pech heeft die kerel toch.

Schumacher is back
      Vet gedrukt: hier ben ik het mee eens.
      de rest: Welke fouten heeft Hamilton dan gemaakt deze race? Hij heeft juist een foutloze race gereden in mijn ogen.
      Waarom Vettel het verdiend om kampioen te worden is mij ook niet duidelijk. Zo onder de indruk ben ik niet van hem dit seizoen, in China heeft hij mij zelfs teleurgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Ik vond het een slappe koers. Was bijna in slaap gesukkeld...
        Ik ook. De F1 heeft blijkbaar regen nodig om interessant te zijn.

Comment

.
          Vettel had Bahrein en Australie op zijn naam kunnen schrijven zonder pech. 2 maal uit in leidende positie dat is +50punten
          Ja idd, maar van de pole naar de zege rijden met de snelste auto van het veld is niet moeilijk. Hamilton, Alonso en Button hebben al meer laten zien dit seizoen, die verdienen titel meer dan Vettel vind ik.
          Last edited by ; 09/05/2010, 19:05.

Comment

De grootste fout van Hamilton was misschien dat hij een rijder is die zijn banden niet spaart. In Spanje kan dergelijke rijstijl fataal zijn. Hij verdiende het weliswaar totaal niet om dit mee te maken want hij was één van de betere rijders.

Ik ben verder totaal niet onder de indruk van wat Schumacher getoond heeft. Hij kan goed verdedigen maar verder heeft hij nog geen enkele indruk gemaakt.

Comment

Uiteindelijk toch een digicorder te pakken gekregen .. beetje later moeten kijken en eigenlijk was enkel het laatste kwartier echt de moeite ..

Ik vond het echt jammer voor Hamilton om op 2 rondes van het einde lek te rijden .. volgens Whitmarsh waren er geen problemen met de banden en lag het aan rommel op de baan, dus Hamilton valt niks te verwijten .. Wat niet weg neemt, dat hij 18 punten laten liggen heeft.

Op naar Monaco ..
              Last edited by ; 09/05/2010, 21:05.

Comment

Ik denk dat de Mclarens betere wagens hebben voor aantevallen door de hogere topsnelheden en Alonso kun je nooit niet afschrijven is zowat het beste . De Redbulls komen wat topsnelheid te kort om een aanval te maken.
                Redbull topsnelheid tekort????? hoe verklaar jij dan hun kwalificaties? alleen in de bochten(meer snelheid) kom je in spanje niet ver ,
                Neen totaal packet van redbull is gewoon het beste. De remmen zijn nu al voor de tweede keer spelbreker bij vettel.
                Schumacher back? strijden voor een 5 de plek is naar mijn gevoel niet terug zijn. Hamilton beter dan button ik denk van niet , Button heeft met zijn banden iets meer strijd geleverd als Hamilton en toch is hij aan de finish en Hamilton niet.
                Nissan QQ driver.

Comment

Vettel had Bahrein en Australie op zijn naam kunnen schrijven zonder pech. 2 maal uit in leidende positie dat is +50punten
                  Het lijkt hier wel Sporza, al die foute analyses

Hij verloor de leidende positie in Bahrein, maar uitgevallen? HIj staat toch echt als 4e in de uitslag

De man van de wedstrijd: Barrichello

Overigens, het uitvallen van Hamilton heeft niets met bandenslijtage te maken. Volgens zijn teamboos (Whitmarsh, niet Horner) ligt het aan een beschadiging van zijn velg

Comment

Mark Webber verdient gewonnen .
                    Alonso foutloos gereden maar Ferrari komt snelheid tekort.
                    Hamilton verdiende 2 de te worden maar het is Button weer die profiteerd van Hamiltons pech .
                    Vettel verdient om kampioen te worden maar als het zo blijft doorgaan gaat het weer niet lukken en dat zou een schande zijn gezien de snelheid van de Redbull wagens.Wat een pech heeft die kerel toch.

Schumacher is back
                    2x DT fout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                      Redbull topsnelheid tekort????? hoe verklaar jij dan hun kwalificaties? alleen in de bochten(meer snelheid) kom je in spanje niet ver ,
                      Neen totaal packet van redbull is gewoon het beste. De remmen zijn nu al voor de tweede keer spelbreker bij vettel.
                      Schumacher back? strijden voor een 5 de plek is naar mijn gevoel niet terug zijn. Hamilton beter dan button ik denk van niet , Button heeft met zijn banden iets meer strijd geleverd als Hamilton en toch is hij aan de finish en Hamilton niet.
                      Topsnelheid is een onderdeel van het geheel, daar ben je niet noodzakelijk de snelste mee.
                      Maar als je sneller bent.... moet je er nog voorbij zien te geraken. En dat lukt enkel op een rechtstuk (of de eerste bocht na een recht stuk). En naar mijn weten heb je dan toch topsnelheid nodig.

De laatste races waren de McLarens op dat vlak een klasse apart en hadden dan ook weinig tot geen moeite om auto's in te halen.
                      Sinds deze race is Ferrari het snelste op het rechte stuk, gevolgd door McLaren en Renault.

Comment

Ik vind het wel vreemd dat de snelste ronde uit de wedstrijd bijna 5 seconden trager is dan de pole-ronde. Oké, de banden zijn niet meer optimaal als de tank bijna leeg is, maar toch.

Comment

de beste uitspraak van de hele race kwam van de ingenieur van massa:

“half a second faster with a broken front wing; I think we’ve found the solution.”

Last edited by Ice_ken; 10/05/2010, 01:51.
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ik ben in slaap gesukkeld

Een vraagje , tijdens de interviews na de race staat er nu al een tijdje
                            iedere keer zo'n madame van het team naast de piloot.

Waarom is dat ?

Voor de rest , saaie race en slechts op het einde wat spanning.

Comment

vreemd dat hier niet veel gezegd word van de toch wel puike prestatie van alonso.
                              weliswaar een thuisrijder maar je moet het maar doen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                de beste uitspraak van de hele race kwam van de ingenieur van massa:

“half a second faster with a broken front wing; I think we’ve found the solution.”

Die Ross Medley of zo is zo de max. Vorig jaar in Maleisië omdat Massa aan't panikeren was in de regen: "Felipe baby, stay cool, you'll get your white visor!"

Eigenlijk is die teamradio altijd lachen. Alonso in Australië toen ie bericht kreeg dat Lewis op een seconde of 5 zat te naderen: "Next time I don't want to know."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                  vreemd dat hier niet veel gezegd word van de toch wel puike prestatie van alonso.
                                  weliswaar een thuisrijder maar je moet het maar doen .
                                  Wat heeft hij gedaan dan?

Hij is gestart als vierde, en reed de hele race als vierde.

Door problemen van Vettel en Hamilton is hij twee plaatsen opgeschoven, maar feitelijk heeft hij een eenzame race gereden.

Wel puike rondetijden op het einde, maar het is niet dat het hem iets gebracht heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                    Ik ben in slaap gesukkeld

Een vraagje , tijdens de interviews na de race staat er nu al een tijdje
                                    iedere keer zo'n madame van het team naast de piloot.

Waarom is dat ?

Voor de rest , saaie race en slechts op het einde wat spanning.
                                    Waarschijnlijk de pers-verantwoordelijke van de rijder.

Comment

Redelijk saaie GP natuurlijk, het blijft Barcelona. Knap uitgereden van Webber, heeft mooi zijn plaats verdedigd in de eerste bocht. Voor de rest, weeral problemen voor Vettel. Hij had niet kunnen winnen wrslk maar het is toch weeral pech. Zijn wagen zou nog minder problemen moeten hebben voor een echt topseizoen. Knap dat ie nog mooie rondjes draaide met versleten remmen.
                                      Schumacher deed wat hij kon, niet meer niet minder. Valt me wel op dat die Mercedessen nog steeds niet top zijn. Wel raar dat ineens Rosberg zoveel slechter doet.
                                      Alonso knap 2de voor eigen volk, geen problemen voor hem gewoon uitgereden. Massa vond ik wat teleurstellend dat ie in het midden startte en heeft geluk gehad dat zijn voorvleugel er niet harder aan was. Idd wel grappig toen ze zeiden dat hij niet moest binnen komen dat het zo beter ging.
                                      Van Button vond ik het raar dat ie toch niet meer voorbij Schumacher geraakte, zou toch een iets hogere topsnelheid moeten kunnen halen en telkens wat andere dingen proberen op het einde van de rechte lijn. Hamilton is spijtig dat ie het zo moet opgeven, was sterk aan het rijden maar shit can happen, ook op 2 ronden van het einde. Het zou idd niet aan de bandenslijtage gelegen hebben. Verliest wel belangrijke punten...

Voor de rest denk ik dat Monaco terug wat spektakel gaat opleveren, daar kunnen er drie redelijk goed aan de top van het klassement komen. Bij een probleemloze wagen denk ik dat Vettel gaat winnen, mits genoeg ruimte tijdens de quali's.

Voor en na de race kijk ik altijd BBC maar tijdens toch op sporza voor de HD kwaliteit. Valt op dat het deze keer beter ging, minder fouten tijdens commentaar, ze hebben die ene precies buitengezet.

Monaco is trouwens zowat mijn favoriete circuit. Ben eens benieuwd met hoeveel ze dit jaar uitrijden...

Comment

Wat een gigantisch saaie race.

Twee keer, ik. Heb ronde 12-ca.20 gemist en ronde ca.25-ca.40.

Comment

Working...
                                        X