Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Monaco 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Denk wel dat Alonso het niet door had, want dan had ie zeker de deur dicht gehouden... jammer.

    Comment


    • #62
      Waarom eigenlijk niet zoals vroeger (en volgens mij in zowat alle andere raceklassen) gewoon inhalen vanaf de start-finish lijn? Dat is toch gewoon voor iedereen duidelijk.

      Comment


      • #63
        nice...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
          Denk wel dat Alonso het niet door had, want dan had ie zeker de deur dicht gehouden... jammer.
          Herhaling niet gezien? Hij kwam zwaar oversturend uit de voorgaande bocht, het is niet dat hij niet op aan het letten was. Hij maakte gewoon een fout en er is door iemand anders van geprofiteerd

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Herhaling niet gezien? Hij kwam zwaar oversturend uit de voorgaande bocht, het is niet dat hij niet op aan het letten was. Hij maakte gewoon een fout en er is door iemand anders van geprofiteerd
            Deels fout, deels zwaar versleten banden natuurlijk...

            Comment


            • #66
              Vrij leuke race met al die incidenten al was het voor de rest zeer saai.

              Ik denk dat Schumacher wel is z'n recht is. Jammer voor Alonso, wagen brak daar net uit.

              Waarom werd Massa niet gestraft? Hamilton zat vlak achter hem en Massa snijdt daar de chicane bij het uitkomen van de tunnel af.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Deels fout, deels zwaar versleten banden natuurlijk...
                "Fernando was asleep and we took advantage," said Mercedes' Ross Brawn.

                In slaap vallen is toch een grove fout



                By the way, ik ben fan van beide heren. Dit valt in dezelfde categorie als Alonso die Massa inhaalt in de pit entry

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Vrij leuke race met al die incidenten al was het voor de rest zeer saai.

                  Ik denk dat Schumacher wel is z'n recht is. Jammer voor Alonso, wagen brak daar net uit.

                  Waarom werd Massa niet gestraft? Hamilton zat vlak achter hem en Massa snijdt daar de chicane bij het uitkomen van de tunnel af.
                  Fout remmanoevre, iets te laat geremd en heeft daarmee niks gewonnen of verloren. Een straf zou een beetje overdreven zijn vind ik. En Hamilton zat op dat moment inderdaad kortbij, maar niet dicht genoeg voor eventueel inhaal gevaar.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

                    Waarom werd Massa niet gestraft? Hamilton zat vlak achter hem en Massa snijdt daar de chicane bij het uitkomen van de tunnel af.
                    Omdat er een afspraak is dat ze de eerste keer als incident beschouwen.. tenzij je er een positie mee wint, dan moet je die direct teruggeven.. 2nd time > drive through

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Deels fout, deels zwaar versleten banden natuurlijk...
                      Ik vroeg me al af waarom Schumacher zijn banden op temperatuur aan het houden was, hij was quasi de enigste die in die rondes onder de SC zijn banden op temperatuur aan het houden was (zeker de achterste, te zien op de manier waarop hij 1 ronde voor zijn inhaalmanoeuvre uit rascasse accelereerde) maar nu weet ik wel waarom.
                      Alonso deed dit veel minder, met als gevolg een lagere temperatuur, minder tractie en minder grip.
                      Schumacher mag wel één van de ouderen zijn, hij is sluw, dat moet je 'm nageven.

                      ik zag de finishvolgorde, en ik dacht, "wtf, is Schumacher voor Alonso geïndigd, zie ik dat goed?".
                      Blijkbaar zag niemand anders dat, want het duurde tot de replay eer de commentatoren het doorhadden...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Fout remmanoevre, iets te laat geremd en heeft daarmee niks gewonnen of verloren. Een straf zou een beetje overdreven zijn vind ik. En Hamilton zat op dat moment inderdaad kortbij, maar niet dicht genoeg voor eventueel inhaal gevaar.
                        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Omdat er een afspraak is dat ze de eerste keer als incident beschouwen.. tenzij je er een positie mee wint, dan moet je die direct teruggeven.. 2nd time > drive through
                        Als Massa daar zwaar moet afremmen en corrigeren, dan had Hamilton zijn positie ingenomen. Nu kon hij simpelweg de chicanen afsnijden, hij heeft er duidelijk mee gewonnen. Moest Hamilton op 10 seconden volgen zou ik zeggen geen erg, maar hier hangt toch een reukje aan.

                        Comment


                        • #72
                          Zou waarschijnlijk de eerste keer zijn dat iemand gestraft wordt omdat hij inhaalt onder groen licht...
                          Had wel graag het gezicht gezien van alonso onder die helm..., gepasseerd door "opa"..

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
                            Zou waarschijnlijk de eerste keer zijn dat iemand gestraft wordt omdat hij inhaalt onder groen licht...
                            Had wel graag het gezicht gezien van alonso onder die helm..., gepasseerd door "opa"..
                            Al heeft Alonso al meer laten zien dit jaar dan opa. En wordt opa bijna constant afgetroefd door z'n jonkie teamgenoot.

                            In een gemiddelde auto is Schumacher ook maar een gemiddelde rijder zoals je nu ziet.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Atlas Bekijk Berichten
                              En vergeet niet wie de steward is vandaag
                              Als Damon Hill Schumacher een hak kan zetten is de kans reeel dat hij het zal doen ook.
                              Ik weet al gewoon hoe het gaat eindigen, let op he.

                              Saaie race wel. Enkel Alonso die zichzelf naar voren reed, en voor de rest niets veels op te merken.
                              Barrichello die zijn stuur uit zijn wagen gooit, en pardoes onder een andere wagen. En let op, Barri rijdt niet met McLaren of Ferrari, dus ook dat zal een penalty worden. Hij reed vroeger wel met een Ferrari, misschien helpt dat wel, was altijd braaf toen.

                              "The Hulk" reed rechtdoor in de tunnel, en Chandhok en een Lotus were getting tangled in a funny way.
                              Last edited by ; 16/05/2010, 19:36.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Al heeft Alonso al meer laten zien dit jaar dan opa. En wordt opa bijna constant afgetroefd door z'n jonkie teamgenoot.

                                In een gemiddelde auto is Schumacher ook maar een gemiddelde rijder zoals je nu ziet.
                                Kan zijn, maar toch één die langer wakker kan blijven dan Alonso...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  In een gemiddelde auto is Schumacher ook maar een gemiddelde rijder zoals je nu ziet.
                                  Hij heeft zijn zitje bij Ferrari verworven omdat hij kampioen is geworden bij een minder team.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Helaas

                                    FIA stewards have decided that Schumacher's pass is illegal and add 20 seconds to his time.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ik wist het.



                                      Was er ook niet tijdens de race iemand die zich verremde, en over de gele lijn reed (in de chicane na de tunnel) ?
                                      De commentatoren bij BBC (niet de minste) vonden dat ook verdacht ...

                                      Neen ... wacht even, dat was een Ferrari. Vergeet dat maar.
                                      Last edited by ; 16/05/2010, 20:29.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Heeft brawn nog mogelijkheid tot beroep? Volgens mij hebben ze toch een zaak met die groene vlaggen.
                                        2012 Renault Megane RS

                                        Comment


                                        • #80
                                          Contradictorische berichten ... Je kan de regel anders bekijken ook, en stellen dat de pace-car binnen was, groene vlaggen, witte streep die zegt dat je mag inhalen. Waar staat dat dat niet geldt in de laatste ronde ? Heeft de FIA een fout gemaakt door de pace-car de pits in te sturen ?

                                          "We hebben dit jaar een nieuwe regel dat je weer kunt gaan racen, nadat je de safety car-lijn bent gepasseerd", vertelde Brawn kort na de race aan de BBC. "Volgens Ferrari mag je niet inhalen als je de race achter de safety car finisht, maar feit is dat de safety car naar binnen was gegaan. De FIA kwam met de mededeling dat de safety car naar binnen zou komen en volgens de instructies van de FIA eindigt de race dan niet achter de safety car. We hebben onze rijders daarom laten weten dat er tussen de safety car-lijn en de finishlijn gewoon geracet kon worden."

                                          Comment

                                          Working...
                                          X