Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Monaco 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind dat Schumacher na de volgende GP een klacht moet indienen tegen iedereen die hem voorbij is gegaan, voor "inhalen tijdens een groene vlag".

Comment

• Tja, als ze hem dan toch willen 'straffen', dat ze hem dan gewoon weer achter Alonso zetten in de stand...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
        Ik vind dat Schumacher na de volgende GP een klacht moet indienen tegen iedereen die hem voorbij is gegaan, voor "inhalen tijdens een groene vlag".

Comment

• artikel 40.4

"When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention."

Ik denk niet dat Damon nog terug moet komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
            Dan moeten ze niet met groene vlaggen gaan zwaaien he. Groene vlag betekent racen en als dat niet mocht moesten ze maar met geel blijven zwaaien. Dit is vragen om verwarringen en dan een coureur gaan straffen gaat erover vind ik. Als hier iemand in de fout ging was het wel de wedstrijdleiding.
            Het is blijkbaar zo ingebouwd in de regels. Ingeval een SC periode, kan die eindigen op een manier waarop de SC de pits ingaat in de laatste ronde (zoals gebeurd is), en tegelijk worden dan de gele vlaggen vervangen door groenen ...

... maar, en dan komt het ... je mag niet inhalen, voor de rest van de ronde (die laatste ronde dan).

Dat is ... bizar. Het enige logische is, dat wanneer de SC de pits ingaat, het SC-bord weg mag. En dan zullen ze gedacht hebben : dan mag geel ook weg, en groen terug uit.

In 2009 (maar let op, dit is met regels van 2009) is er een race geeindigd onder SC, en toen is er blijkbaar geel blijven zwaaien terwijl iedereen de start/finish passeerde. Dat is logisch, in alle opzichten.

De appeal van Mercedes is dus eigenlijk een appeal, tegen een onlogisch stuk regelgeving, namelijk de verwarring die veroorzaakt wordt door een groene vlag te zwaaien.

Want, stel dat je beetje in de war bent, en dat je niet beseft dat het de laatste ronde is ... wat doe je dan ? Op het gas, vanaf het moment dat je groen ziet ... precies wat Schumacher deed.

Ik zeg niet dat Schumacher niet wist dat het laatste ronde was, maar wel dat ie een groene vlag zag.

Nu ik erover nadenk, Schumacher is een van de weinige piloten die - misschien - de regels van 2009 niet kent. Hij moet ook niet, maar ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              artikel 40.4

Ik denk niet dat Damon nog terug moet komen.
              Er is een lacune in de regelgeving ... dat laatste stuk, tussen de pit-entry en de start/finish, wordt eigenlijk beschouwd als "een SC-periode die wordt afgerond". Die "time of intervention" wordt bedoeld tot en met einde van de race, en het is die context dat diezelfde wetgeving zegt : de SC duikt de pits in, en geel wordt groen. Het is niet logisch, maar ergens ...

... probleem is ook : stel dat de baan NIET werd vrijgegeven (wat NIET het geval was), dan zou de SC blijven rijden, geel zou blijven, en je mag niet inhalen. Maar, weet de piloot dan de baan vrij is ? Neen. Hij ziet geel of groen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                Damon Hill had van tevoren live op tv verkondigd dat hij extra zou letten op Schumacher, en graag een straf zou uitdelen als hij een kans zag. Tot zover een objectieve jury.

Ik heb niet gezien dat Damon Hill dat gezegd heeft,Coulthard & Jordan maakten er met Damon Hill een plaagerij over.
                Die gasten zullen ook niet gedacht hebben dat het uiteindelijk waarheid zou blijken.

Het was gewoon stom om die SC voor die ene bocht nog van het parcours halen.
                FIA verdiend de grootste straf.

Comment

• Nog nooit gehoord van een Brits gevoel voor humor...
                  Ik denk dat Damon Hill met die beslissing rond Schumacher en de SC niet veel te maken heeft. Ik denk dat die daar vooral zit om race-incidenten te bekijken (genre Trulli-Chandhok).

Heel die regelgeving omtrent de SC is, net zoals zovele FIA regels, veel te onduidelijk. Daar zouden ze beter ook eens wat experts opzetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                    Maar, weet de piloot dan de baan vrij is ? Neen. Hij ziet geel of groen.
                    Dat is ook mijn punt... Gele of groene vlaggen zijn zodanig universeel dat daar nooit twijfel of discussie bij zou mogen zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                      Ik denk dat Damon Hill met die beslissing rond Schumacher en de SC niet veel te maken heeft. Ik denk dat die daar vooral zit om race-incidenten te bekijken (genre Trulli-Chandhok).
                      Damon Hill moet hier ook z'n inbreng geven, vind ik. 'Als een racer groen ziet, racet hij, als hij geel ziet, niet'.
                      Meer moet 'ie niet zeggen.
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De indy car was de F1 al 25 jaar voor.

Comment

• Of ze moeten bij het rijden onder SC in de laatste ronde die SC ook gewoon over de finish laten rijden en de rest erachter zonder in te halen. Of als de SC toch eerder van het circuit gaat en daarbij geven ze een groene vlag mag er terug naar believen geracet worden.
                          Formule 1 en z'n oeverloze regels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                            Mark Webber heeft tijdens de race te snel door de pit gereden en hij krijgt achteraf een geldboete van 2200euro . Dat had een drive trough moeten opleveren tijdens de race of 10 a20 seconde penalty .
                            Is niet eerlijk t.o.v webber
                            F1
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                              Mark Webber heeft tijdens de race te snel door de pit gereden en hij krijgt achteraf een geldboete van 2200euro . Dat had een drive trough moeten opleveren tijdens de race of 10 a20 seconde penalty .
                              Is niet eerlijk t.o.v webber
                              Was niet tijdens de race, maar voor de race.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                                Was niet tijdens de race, maar voor de race.
                                ooooh
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                  Formule 1 en z'n oeverloze regels.
                                  Het favoritisme begint wel echt op te vallen ...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                  Last edited by ; 18/05/2010, 17:11.

Comment

• Ik dacht dat Vettel en Hamilton een reprimande kregen vanwege het duel na de pitstop en niet voor dat bij het ingaan van de pits wat Alonso en Massa ook (ongestraft) deden.

Comment

• Comment

• Trulli was daar wel heel optimistisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat Vettel en Hamilton een reprimande kregen vanwege het duel na de pitstop en niet voor dat bij het ingaan van de pits wat Alonso en Massa ook (ongestraft) deden.
                                          Ja, is ook zo ... anders hadden ze idd. een probleem, en moesten ze ook een Ferrari-rijder berispen, en dat doen ze liever niet. Het maneuver in de pits was dan ook het gevaarlijkste wat om het even wie gedaan heeft, gans dit seizoen. Enkel geluk heeft gemaakt dat niemand gewond is. Let er maar eens op, alle pitsboxen waren leeg. Moest er 1 in gebruik zijn, lager er verschillende mensen nu in het kliniek.

Comment

Working...
                                          X