Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Turkije 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    Hamilton die sober en ingetogen over de finish komt en op het podium staat, omdat de overwinning eigenlijk niet verdient was... Respect daarvoor, Schumacher bv. zou vrolijk heen en weer springen...
    Volgens mij had dat veel meer te maken met de ontgoocheling in zijn teammaat dan de overwinning die hij geschonken kreeg. De woordenwisseling tussen de twee na de race en voor het podium bevestigen dit.

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Een tatoeage heeft meer klasse?

Het WAS Vettel's fout op alle vlakken. Als je als team de eerste 2 plaatsen bezet ga je gewoon treintje rijden en neem je als teamlid vrede met die tweede plaats. Het had lichtjes anders geweest als Vettel de pole had behaald en door een andere reden op de tweede plaats verzeild was geraakt maar in dit geval was Webber als eerste door de eerste bocht (bij veel teams een indicatie wie de race MAG winnen) en had Vettel dus geen recht om die move te maken. Het is ook zo dat Webber zoiets niet verwacht op dat punt in de race omdat iedereen op dat moment eerder bezig is om brandstof te sparen en gewoon wil finishen.
    Ten tweede dook hij in een gat dat eigenlijk veel te klein was en wilde hij zijn teamgenoot dan ook nog eens intimideren door een snok aan zijn stuur te geven die niet echt gecontroleerd was en dus resulteerde in (gelukkig) enkel zijn eigen opgave.

Button's inhaalactie is daarom ook niet echt ZO bewonderenswaardig omdat het in dezelfde omstandigheden is gebeurd. Hamilton's tijden toonden aan dat hij consolideerde en dat hij brandstof aan't sparen was. Dat Hamilton daarna terug op de eerste plaats terechtkwam was eigenlijk het enige dat echt telde.
    Amai, als iedereen zo denkt... dan wordt F1 een saai boel.
    Stel u voor: de rest van het kampioenschap zijn McLaren en RedBull de beste teams en verdelen de eerste vier plaatsen tijdens de qualifs altijd onder elkaar. Als pakweg de RedBulls in die qualifs altijd net iets beter blijken en plaatsen 1 en 2 pakken, dan zal er volgens uw redenering nooit meer mogen geracet worden? Als we immers uw standpunt volgen en uitgaan van een vlekkeloze start waarbij de eerste 4 plaatsen behouden worden, dan gaan we treintje rijden tot aan de finish. Een teammaat inhalen hoort immers niet. Tenzij dan in de pits ofwa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Voor Vettel zal je wel bedoelen? Bij McLaren hebben ze dan ook een veel strenger, professioneler regime dan bij de meeste andere teams.
      Wel degelijk naar Button, impliciet dan. Ik zie er een duidelijke verwittiging in voor Button.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Amai, als iedereen zo denkt... dan wordt F1 een saai boel.
        Stel u voor: de rest van het kampioenschap zijn McLaren en RedBull de beste teams en verdelen de eerste vier plaatsen tijdens de qualifs altijd onder elkaar. Als pakweg de RedBulls in die qualifs altijd net iets beter blijken en plaatsen 1 en 2 pakken, dan zal er volgens uw redenering nooit meer mogen geracet worden? Als we immers uw standpunt volgen en uitgaan van een vlekkeloze start waarbij de eerste 4 plaatsen behouden worden, dan gaan we treintje rijden tot aan de finish. Een teammaat inhalen hoort immers niet. Tenzij dan in de pits ofwa?
        F1 IS een saaie boel

Het had anders geweest als de aanval in de eerste helft van de race had plaatsgevonden maar nu lag de race in een beslissende plooi en moest Vettel gewoon vrede nemen met de punten van de tweede plaats in plaats van alles op het spel te zetten door in te halen waar eigenlijk geen ruimte was om in te halen. Elk team zal ongetwijfeld hetzelfde hierover denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
          Wel degelijk naar Button, impliciet dan. Ik zie er een duidelijke verwittiging in voor Button.
          Helemaal niet denk ik want dan had hij wel openlijk kritiek geuit op een voorzichtige wijze.

Waar Button inhaalde was het perfect mogelijk en Button heeft nu eenmaal een vloeiende rijstijl zonder weerhaken en bruuske bewegingen waardoor het risico op zo'n gebeurtenissen nihil is.

Comment

Vettel krijgt ondertussen de hand boven het hoofd van Horner. Is dat nu favoritisme want op een andere manier kan ik het niet uitleggen?!?

Comment

F1 IS een saaie boel

Het had anders geweest als de aanval in de eerste helft van de race had plaatsgevonden maar nu lag de race in een beslissende plooi en moest Vettel gewoon vrede nemen met de punten van de tweede plaats in plaats van alles op het spel te zetten door in te halen waar eigenlijk geen ruimte was om in te halen. Elk team zal ongetwijfeld hetzelfde hierover denken.
              Als je F1 maar een saaie boel vindt en en van de mening bent dat dat ook zo mag blijven door teamorders, waar ben je dan mee bezig?! Ik vond het inhaalmanoeuvre van Vettel goed, tot hij besliste van te vroeg naar rechts te keren. Dat was idd waarschijnlijk door frustratie, Webber willen intimideren, daar ga ik wel mee akkoord. Ik vind dat hij het recht had Webber in te halen (Hamilton zat trouwens ook op zijn hielen, en had hem al eens proberen in te halen!), alleen jammer dat hij niet begint te remmen OP zijn lijn, maar naar rechts wil schuiven terwijl er nog geen plaats was..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                Vettel krijgt ondertussen de hand boven het hoofd van Horner. Is dat nu favoritisme want op een andere manier kan ik het niet uitleggen?!?
                Vettel heeft Webber precies niet met opzet van de baan proberen te rijden hé!
                Hij wou hem wél inhalen, maar dat zonder brokken te maken natuurlijk. Als hij dan met tranen in de ogen komt uitleggen dat hij het niet gewild heeft, wat doe je dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                  Als hij dan met tranen in de ogen komt uitleggen dat hij het niet gewild heeft, wat doe je dan?
                  Afdanken en een echte man in uw auto zetten.

Comment

Afdanken en een echte man in uw auto zetten.

einde discussie

Comment

Zijn reactie tijdens de race stond dan wel in schril contrast met zijn smeekbede bij Horner. Ofwel was hij aan het wenen omdat hij niet gewild had dat hij door z'n actie zichzelf van de baan reed. Spijt komt dan altijd te laat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                        Zijn reactie tijdens de race stond dan wel in schril contrast met zijn smeekbede bij Horner. Ofwel was hij aan het wenen omdat hij niet gewild had dat hij door z'n actie zichzelf van de baan reed. Spijt komt dan altijd te laat.
                        Da's ook te begrijpen vind ik. Op de baan was hij nijdig, gebeten, ging voor de overwinning, tot hij zichzelf van de baan reed. Tuurlijk ga je dan nijdig zijn omdat hij er toen van uitging dat hij een correct inhaalmanoeuvre deed en Webber hem van de baan tikte. Ze reden immers aan rond de 300 km/h.
                        Nadien zal hij de beelden wel bekeken hebben en tot het besef zijn gekomen dat hij ook (en hij vooral eigenlijk) schuld trof...Dit verklaart zijn stemmingswisseling?

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Wat verklaart Horner zijn communiqué dan? Favoritisme toch?

Comment

@ Bram S

Wat probeer je mij duidelijk te maken?

Misschien probeer ik Vettel inderdaad wat te veel te verdedigen, dat geef ik gerust toe..
                              Last edited by ; 31/05/2010, 16:55.

Comment

@ Petrol

Zou hij Webber geen schouderklopje geven moest hij Vettel van de baan gereden hebben denk je?

Als je denkt van niet, dan kan je het misschien wel favoritisme noemen.

Hij kon hem ook moeilijk negeren... Ik ben er echter zeker van dat hij achteraf Vettel goed de les zal gespeld hebben, als je hebt gezien wat zijn humeur was toen de BBC hem na afloop van de race interviewde...

Comment

Dat Horner zijn kop uit het zand mag halen en dat hij Vettel tegen beter weten in niet hoeft te verdedigen, dat hoort niet bij een teambaas. Nu moet hij kijken naar de WK-stand en zo de hiërarchie binnen het team bepalen. Sneu voor Vettel, ik zie hem graag rijden, maar terecht. Ik vind het niet netjes dat Webber hiervoor kop van jut wordt. Maar bon, voor F1-fans zoals ikzelf draagt dit alleen maar bij aan de amusementswaarde.

Comment

Ik kan je volledig volgen.
                                    Hier was de amusementswaarde ook ineens hoog:
                                    ik ben fan van Vettel en mn broer is fan van Hamilton, ambiance alom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                      @ Bram S

Wat probeer je mij duidelijk te maken?

Misschien probeer ik Vettel inderdaad wat te veel te verdedigen, dat geef ik gerust toe..
                                      Niks. Ik post dat filmpje gewoon ter informatie, zodat iedereen de kans krijgt het nog eens te bekijken.

Ik vind het echt geen onlogisch manoeuvre van Vettel. Hij voelt de druk op hem toenemen, en heeft een schitterende kans om Webber in te halen. Het verschil in snelheid was op dat moment navenant. 't Is niet dat er een riskant remmanoeuvre moest gebeuren. En hij heeft weinig plaats. Hij wil zich een beetje naar rechts bewegen, om te remmen en de bocht met voldoende snelheid te nemen.

Volgens GPupdate.nl zou Horner op dat moment zelfs geroepen hebben: "Mark, move !" Kan kloppen, als je naar Horner kijkt in dat filmpje.

Comment

Ah, oke Ik vind ook dat hij terecht dat inhaalmanoeuvre begon.
                                        Welja, dat was ook de uitleg die Vettel gaf: hij wilde naar rechts om z'n rempunt te halen idd.
                                        Zou wel zalig zijn als Horner 'Mark, move' riep , maar het lijkt me weinig waarschijnlijk..
                                        Ik heb het net nog eens herbekeken, op 0.54 van dit filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=fZUsafUQGNA )zou Horner idd 'move' kunnen gezegd hebben
                                        Last edited by ; 31/05/2010, 18:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                          F1 IS een saaie boel

Zo pessimistische zeg!

Gisteren was het toch een leuke GP!? Er waren overal duels, niet alleen voor het podium maar ook in de buik en in de staart van het peloton waren inhaalmanoeuvres te zien. What could you possibly want more?

Let op: ik vind ook dat Vettel hier schuld treft. Het was een domme en onberedeneerde move, maar uw stelling dat inhalen onder teammaten niet kan en zeker als de eerste een vlotte start kent vind ik ronduit belachelijk. Dan pas zou F1 saai worden!

Comment

Working...
                                          X