Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Turkije 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten

Naar mijn mening was het écht niet Vettels fout. Webber liet 'm amper ruimte. Vettel was pàkken sneller op dat recht stuk. Het leek mij eerder zo te zijn dat Webber niet wist waar Vettel zat.

Doet me denken aan Nurburgring '09. Webber kreeg een drive-through voor z'n botsing met Barrichello ...

Webber komt hier wel als winnaar uit. Vettel krijgt weer een knak, en weet dat Webber zich niet laat doen. Bovendien pakt Webber wél punten.

En Canada wordt geen gemakkelijke race voor de Red Bulls.
    Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
    Webber moet hem toch geen ruimte geven? Imo blijft Webber gewoon rechtdoor rijden en komt Vettel even naar het midden (en dus Webber) en heeft hij dus toch meer schuld hoor.
    Idd. Webber rijdt gewoon rechtdoor en Vettel stuurt naar rechts terwijl zijn voorwiel net dat van Webber gepasseerd is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
      Hier een schets die Horner vlug maakte voor Webber na de race.

TCT = Horner???

Comment

Zolang het voor Webber maar duidelijk is.

Snap er geen jota van.

Comment

Materiaal uit de chitchat moet in de chitchat blijven, dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
            Hamilton was de snelste man tijdens de race en heeft verdient gewonnen . Ronde na ronde in de staart van de Red Bulls. Had niet verwacht dat het zo dicht bij elkaar ging zijn . Ik hoop dat het altijd zo dicht bij elkaar blijft .
            Vind niet dat het Vettels fout was Webber had wat meer ruimte mogen geven . Vettel had een betere racepace en was sneller .

Ferrari teleurstellend .

Schumacher goed bezig
            verdient gewonnen ?
            nadat vettel tussen hamilton en webber zat, was het toch gewoon beetje treintje rijden ?

Comment

mijn eerste gp vn dit jaar bekeken. En vond het toch de moeite.
              Leuke race en piste van Istanbul

Comment

Prachtige GP gewoonweg met die teamduels

Al vind ik die discussie ivm Vettel & Webber wel interessant. Benieuwd wat ze er van zullen maken.
                Kan het niet gewoon te maken hebben met vacuum creatie bij het inhalen, waardoor Vettel ahw erin gezogen wordt?
                2009 BMW E91 320d
                2002 BMW E46 M3
                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Bwa, das gewoon een race-incident ... 9 inhaalmaneuvers op 10 eindigen zonder elkaar te raken, of met elkaar te raken zonder veel erg ...

... dit is dan het tiende, waar 1 van de wagens serieuze schade oploopt.

Het verwondert me ergens dat het niet vroeger gebeurd is ... Vettel en Webber zijn elkaar waard (alhoewel ikzelf Vettel hoger inschat), dus die komen elkaar tegen op het circuit. Geen van beiden treft hier een fout ... dit is racen op de rand van de snee.

Voor de rest, nog een paar leuke dingen, zoals Petrov en Alonso die een leuk gevecht hadden (ten koste van Petrov weliswaar) en ook Button en Hamilton die besloten om het elkaar eens moeilijk te maken, Hamilton die daarmee duidelijk niet opgezet was (anders niets gezien dan beetje gevecht voor positie, maar wij kennen de teamregels niet he ?).

Maw, Hamilton wint, maar is niet blij. Button was ook niet echt blij, en Webber ook niet.

De Ferraris, ... tja, waar waren die ?

Aja, en Vettel was ook niet blij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Alonso die Petrov nog een lekke band bezorgt, jammer voor de Rus.
                    Maar niet echt fout van Alonso ... misschien moet ik nog eens zien, maar Alonso had de plaats, en Petrov moest zich daar wegmaken. Petrov heeft dan ongelooflijk veel pech gehad, dat de tik die hij kreeg blijkbaar veel impact had, en toen ie de eerste daaropvolgende bocht rechtdoor ging, wist dat ie met nul punten zou eindigen.

Comment

Hamilton was niet echt enthousiast toen hij over de streep kwam. Ik denk dat hij niet echt content is, en een beetje terecht. Ze hadden hem duidelijk gezegd dat beide McLarens brandstof moesten sparen = gewoon naar de finish rijden. En dan ineens komt Button erlangs.
                      Als dat echt het "probleem" is ... tja, als je als rijder te horen krijgt dat je brandstof moet sparen, dan is dat een bericht dat je zelf moet interpreteren. Ik dacht niet dat rijden met een minder rijkere brandstof, wil zeggen dat je niemand meer mag inhalen ofzo ...

Als je de eindstreep niet haalt wegens te weinig brandstof, dan ben je een stommerik, en in alle andere gevallen race je door. Ik denk niet dat de race officieel verandert in een processie, op het moment dat de leider in brandstoftekort komt ... denk niet dat dat ergens in een reglement staat. Brandstoftekort is het probleem van de rijder, los het zelf op. Beetje onnozel doen omdat iemand u inhaalt (met zelfde probleem of whatever) is beetje kinderachtig.

Maar, er zal wel het een en het ander naar boven komen, let maar op.

Comment

Vrij accuraat

Comment

Leuke race gezien, voor en nabeschouwing op de BBC blijft ook leuk om naar te kijken. Ik kijk altijd van begin tot einde maar de race zelf meestal op sporza voor de HD kwaliteit. Als er iets zot voorvalt dan zap ik wel naar de BBC om te zien wat zij ervan zeggen. Het had weer een 1-2 moeten worden voor RedBull imo, hoewel de Mclarens duidelijk beter geworden zijn en mss mits een fout of tegenslag zoiezo nog hadden kunnen winnen.

Over de gebeurtenis van het voorval Webber-Vettel vind ik persoonlijk dat, hoewel ie een beetje mijn favoriet is, Vettel toch het meeste schuld treft. Om een teammate in te halen was die moment niet goed genoeg en te riskant. Het feit dat ie al dan niet te vroeg naar rechts ging is volgens mij duidelijk van wel. Webber mag zijn plaats verdedigen en Vettel moet zijn teammate correcter inhalen, tja...
                          Lastige zaak voor Horner, ik hoop dat het sfeer in het team goed blijft. Het zou zonde zijn om door interne problemen het kampioenschap aan Mclaren te schenken. Zoals Horner zei we geven op deze manier XX aantal punten op een schoteltje aan Mclaren en het had nog erger kunnen zijn als Webber ook moest opgeven = 0 punten. Als ze nog aan de straighlinespeed kunnen werken komt het nog goed maar ik denk dat Mclaren stilaan dichter begint te komen en dat gaat zo blijven...
                          Zalig duelletje tussen Button en Hamilton trouwens! Schumacher knappe 4de plek. Ik denk toch ergens dat als ie een nog betere wagen zou hebben hij al meermaals op het podium zou hebben gestaan, wat natuurlijk ook voor andere piloten zo is...

Nog een paar gedachten:

Zeer spijtig dat de regen wat weg bleef...
                          Iets zegt mij dat de volgende GP weer door Mclaren gewonnen gaat worden...
                          Ferrari staat ver achter op de concurrentie en gaat zich toch bijna zorgen moeten maken...
                          Nicolleke is een lompe geit maar ze brengt Hamilton weer geluk...
                          Juwelen etc mogen niet in de F1 maar Lewis heeft toch 2 oorbellekes in...
                          Vettel heeft het gevoel dat ie niet meer op plaats 1 staat binnen zijn team...
                          Pitstops kunnen nog steeds het verschil maken...
                          Als ze bij Mclaren zeggen save fuel dan willen ze gewoon dat de 2 de race rustig moeten uitrijden...
                          so on, so on...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Heerlijke race... En miss Hamilton

Binnen het team wel plots voorstander van Button door de keuze voor oorbellen vanwege Hamilton.
                            Sitrap?

Comment

Ik heb echt genoten van deze race. Jammer wel dat het niet meer regende
                              Ik ben een Vettel-fan, en vind dat hij zeker het recht had om Webber te proberen inhalen.
                              Jammer dat hij besliste om al direct naar zijn ideale rempunt (aan de buitenkant van de baan dus) te sturen nog voor hij Webber helemaal voorbij was...
                              Webber kon idd wat plaats gemaakt hebben, maar hij voelt zich goed nu hij boven Vettel staat en zal zich niet zomaar gewonnen geven. Beide hebben een sterke winnaarsmentaliteit, en dan kan dit gebeuren...

Wel positief verschoten van Button, clean driving van die twee

Comment

Het feit dat Vettel onmiddelijk z'n hand opstak na de spin toont dat Vettel enorm gefrustreerd rondreed.
                                Die jongen moet leren zijn emoties onder controle te houden op het circuit, als het niet lukt en de druk hoog wordt, is hij werkelijk pisnijdig. (moet je eens op letten, is in het verleden al vaker gebeurd bij Vettel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                  Het feit dat Vettel onmiddelijk z'n hand opstak na de spin toont dat Vettel enorm gefrustreerd rondreed.
                                  Die jongen moet leren zijn emoties onder controle te houden op het circuit, als het niet lukt en de druk hoog wordt, is hij werkelijk pisnijdig. (moet je eens op letten, is in het verleden al vaker gebeurd bij Vettel)
                                  Absoluut, en nu Webber al een paar wedstrijden 'in the flow' zat... Terwijl het vorige seizoenen quasi altijd Sebastian-time was, op een enkele GP na.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bij mij zijn ze zojuist over de streep gereden...

Knappe race, domme fout van Vettel, m'n nummer 2, een beetje te enthousiast/gefrustreerd...

Button die laat zien hoe je wel een teamgenoot inhaalt(hoewel de teaminstructies waren om rustig uit te rijden) Hamilton die reageert met een lichte tik in bocht 1 waarna Button zelfs niet meer in de buurt is (durven )(ge)komen...

Hamilton die sober en ingetogen over de finish komt en op het podium staat, omdat de overwinning eigenlijk niet verdient was... Respect daarvoor, Schumacher bv. zou vrolijk heen en weer springen...

Petrov die Alonso een tijdje op z'n tanden laat bijten, van die Petrov gaan we nog wel wat horen...

Hamilton met z'n oorbellen *facepalm* Achja, tblijft ne neger hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      Heerlijke race... En miss Hamilton

Binnen het team wel plots voorstander van Button door de keuze voor oorbellen vanwege Hamilton.
                                      Een tatoeage heeft meer klasse?

Naar mijn mening was het écht niet Vettels fout. Webber liet 'm amper ruimte. Vettel was pàkken sneller op dat recht stuk. Het leek mij eerder zo te zijn dat Webber niet wist waar Vettel zat.

Doet me denken aan Nurburgring '09. Webber kreeg een drive-through voor z'n botsing met Barrichello ...

Webber komt hier wel als winnaar uit. Vettel krijgt weer een knak, en weet dat Webber zich niet laat doen. Bovendien pakt Webber wél punten.

En Canada wordt geen gemakkelijke race voor de Red Bulls.
                                      Het WAS Vettel's fout op alle vlakken. Als je als team de eerste 2 plaatsen bezet ga je gewoon treintje rijden en neem je als teamlid vrede met die tweede plaats. Het had lichtjes anders geweest als Vettel de pole had behaald en door een andere reden op de tweede plaats verzeild was geraakt maar in dit geval was Webber als eerste door de eerste bocht (bij veel teams een indicatie wie de race MAG winnen) en had Vettel dus geen recht om die move te maken. Het is ook zo dat Webber zoiets niet verwacht op dat punt in de race omdat iedereen op dat moment eerder bezig is om brandstof te sparen en gewoon wil finishen.
                                      Ten tweede dook hij in een gat dat eigenlijk veel te klein was en wilde hij zijn teamgenoot dan ook nog eens intimideren door een snok aan zijn stuur te geven die niet echt gecontroleerd was en dus resulteerde in (gelukkig) enkel zijn eigen opgave.

Button's inhaalactie is daarom ook niet echt ZO bewonderenswaardig omdat het in dezelfde omstandigheden is gebeurd. Hamilton's tijden toonden aan dat hij consolideerde en dat hij brandstof aan't sparen was. Dat Hamilton daarna terug op de eerste plaats terechtkwam was eigenlijk het enige dat echt telde.

Comment

Veeg uit de pan voor Button; http://f1.gpupdate.net/nl/formule-1-...chouderklopje/

Ik ben het er trouwens niet mee eens. De 4 eerste wagens op 4 seconden van elkaar, in een systeem waarin de winnaar duidelijk meer wordt beloond dan vorig jaar. Alle 4 zijn ze titelkandidaat. Wie gaat er dan 'braafjes' achter de andere blijven rijden ? Prost en wijlen Senna hadden ook niet geluisterd, in dat geval.

Dit is wat iedereen wil zien: inhaalacties, spektakel !

Comment

Voor Vettel zal je wel bedoelen? Bij McLaren hebben ze dan ook een veel strenger, professioneler regime dan bij de meeste andere teams.

Ik ben het er trouwens niet mee eens. De 4 eerste wagens op 4 seconden van elkaar, in een systeem waarin de winnaar duidelijk meer wordt beloond dan vorig jaar. Alle 4 zijn ze titelkandidaat. Wie gaat er dan 'braafjes' achter de andere blijven rijden ? Prost en wijlen Senna hadden ook niet geluisterd, in dat geval.

Dit is wat iedereen wil zien: inhaalacties, spektakel !
                                          Daar heb je natuurlijk wel gelijk in.

Comment

Working...
                                          X