Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosporters, stel je voor!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autosporters, stel je voor!

Er zitten hier wel enkele race-piloten, daarmee is het misschien goed dat we eens een voorstellingstopic daarvoor maken.

Een topic waarin je mag stoefen met je behaalde resultaten, waar je je race-monster kan in voorstellen, waar je je crashfoto's kan in plaatsen , ...

Laat je maar gaan dus!

zelf ga ik een vriend voorstellen waarvoor ik overlaatste een siteje maakte:

Robin Maes

23 jaar oud

Ervaringen:
    - enkele jaren Rotax Max karting
    - 3 jaar ICC karting
    - sinds kort, Gentlemen Drivers Cup met een Radical (1300cc)

site van Robin Maes Racing: http://www.robinmaes.tk

Comment

Op wat voor circuit wordt dat laatste gereden? Grote circuits zoals pakweg zolder of kleine circuitjes? En welke snelheden halen die bakjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
        Op wat voor circuit wordt dat laatste gereden? Grote circuits zoals pakweg zolder of kleine circuitjes? En welke snelheden halen die bakjes?
        zolder, chimay, croix en ternois, francochamps, colmarberg ...

maximumsnelheden van rond de 250km/h (afhankelijk van de tandwielen)

de wagen is iets trager dan bvb de monroe-ferrari uit de belcar, maar weegt veel minder, waardoor hij korter remt. Hij rijdt er dus de Belcar-wagens mee naar huis, omdat hij ze kan uitremmen.

Comment

Maxime Soete

20 jaar jong

Ervaring: Nürburgring Nordschleife met MINI Cooper

Comment

Jupke

26 jaar

Heb een drietal jaar autocross gedaan. Ploeteren in het zand dus.

Nu tijdelijk niet meer wegens afhaken van m'n kameraad en plaatsgebrek.

Ooit begin ik wel terug denk ik .....

Comment

Ik ben Stevy, 20 jaar en ik woon in Moortsele

Op autosportgebied doe ik momenteel karting. Kheb nog competitie outdoor gereden en doe nu nog af en toe een indoorrace.

Verder heb ik al 2 rallystages gevolgd en zou ik heel graag beginnen rallyrijden.

Helaas kost het allemaal veel € en gaat school momenteel nog altijd voor...

Comment

Iemand hier enig idee hoeveel een racelicentie kost?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                  zelf ga ik een vriend voorstellen waarvoor ik overlaatste een siteje maakte:

Robin Maes

23 jaar oud

Ervaringen:
                  - enkele jaren Rotax Max karting
                  - 3 jaar ICC karting
                  - sinds kort, Gentlemen Drivers Cup met een Radical (1300cc)

site van Robin Maes Racing: http://www.robinmaes.tk
                  "Gentlemen" en "Radical"..... rijmt dat?

Comment

Iemand hier enig idee hoeveel een racelicentie kost?
                    Ik kan je daar, als verantwoordelijke voor de vergunningen bij de VAS (Vlaamse Autosportfederatie), wel mee helpen.

Voor welke discipline moet die racelicentie dienen?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                      Ik kan je daar, als verantwoordelijke voor de vergunningen bij de VAS (Vlaamse Autosportfederatie), wel mee helpen.

Voor welke discipline moet die racelicentie dienen?
                      Ik vroeg me eigelijk af uit globale interesse hoe je aan een racelicentie kan geraken die bijvoorbeeld die mannen in de Belcar hebben. Hoeveel kost het, hoe kan je beginnen racen ed... Alvast bedankt.

Comment

Ik vroeg me eigelijk af uit globale interesse hoe je aan een racelicentie kan geraken die bijvoorbeeld die mannen in de Belcar hebben. Hoeveel kost het, hoe kan je beginnen racen ed... Alvast bedankt.
                        De meeste van die piloten die nu in de Belcar rijden zijn begonnen op provinciaal niveau (VAS/ASAF).

Ze heben eerst een theorie en praktijk examen omloop moeten afleggen. (eenmalig)
                        Bij de VAS kost dat: theorie= 25€, praktijk 25€= + afhuren circuit 30 min.= 30€.
                        Na eenbezoek aan de dokter kan je je licentie voor omloop aanvragen = 100€.

De meest starten dan in de Belcar Sprint Cup of Historics of Endurance.
                        Ofwel met eigen wagen of inkopen in een team.

Een volgende stap is dan Belcar originals. Daar dit een nationaal kampioenschap is moet je hiervoor bij RACB/KACB zijn.

Prijzen licenties:

Nationaal:
                        C-Circuit stage= 185€
                        Internationaal:
                        C-Circuit 1 en 2= 280€
                        B = 400€
                        A = 750€

Een licentie is altijd maar geldig tot 31/12 van het lopende jaar.
                        Moet dus ieder jaar opnieuw!

Dan heb je nog de kost om je in te schrijven om aan een kampioenschap te mogen deelnemen. let wel je schrijft een wagen in, niet de bemaning.

Voorbeeld: Belcar Endurance Cup

Om te kunnen deelnemen aan de meetings van de Belcar Endurance Cup 2006 dient per wagen voor 3 april 2006,
                        € 5.075 (exclusief 6% BTW) te worden gestort ter verwerving van het gebruiksrecht van de infrastructuur voor de duur van de meetings. Wie eerder betaalt, geniet korting. De datum van registratie geldt als bewijs.

-
                        Voor 27/02/2006: korting van 33% of €3.400 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                        Tussen 28/02/2006 en 13/03/2006: korting van 25% of €3.800 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                        Tussen 14/03/2006 en 27/03/2006: korting van 15% of €4.300 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                        Vanaf 28/03/2006 wordt geen korting meer toegestaan.

Op het moment dat je zowel je deelnamerecht als licentie hebt, heb je nog geen meter gereden, beschik je nog niet over een wagen. Over die kostprijs kan ik me moeilijk uitspreken.

Comment

best prijzig dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                            best prijzig dus
                            't Ja, over een circuit scheuren is nu niet de goedkoopste formule om aan autosport te doen.

Comment

Amai, niet niks allemaal. Daarom dat er sponsors bestaan zeker?

Comment

De meeste van die piloten die nu in de Belcar rijden zijn begonnen op provinciaal niveau (VAS/ASAF).

Ze heben eerst een theorie en praktijk examen omloop moeten afleggen. (eenmalig)
                                Bij de VAS kost dat: theorie= 25€, praktijk 25€= + afhuren circuit 30 min.= 30€.
                                Na eenbezoek aan de dokter kan je je licentie voor omloop aanvragen = 100€.

De meest starten dan in de Belcar Sprint Cup of Historics of Endurance.
                                Ofwel met eigen wagen of inkopen in een team.

Een volgende stap is dan Belcar originals. Daar dit een nationaal kampioenschap is moet je hiervoor bij RACB/KACB zijn.

Prijzen licenties:

Nationaal:
                                C-Circuit stage= 185€
                                Internationaal:
                                C-Circuit 1 en 2= 280€
                                B = 400€
                                A = 750€

Een licentie is altijd maar geldig tot 31/12 van het lopende jaar.
                                Moet dus ieder jaar opnieuw!

Dan heb je nog de kost om je in te schrijven om aan een kampioenschap te mogen deelnemen. let wel je schrijft een wagen in, niet de bemaning.

Voorbeeld: Belcar Endurance Cup

Om te kunnen deelnemen aan de meetings van de Belcar Endurance Cup 2006 dient per wagen voor 3 april 2006,
                                € 5.075 (exclusief 6% BTW) te worden gestort ter verwerving van het gebruiksrecht van de infrastructuur voor de duur van de meetings. Wie eerder betaalt, geniet korting. De datum van registratie geldt als bewijs.

-
                                Voor 27/02/2006: korting van 33% of €3.400 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                                Tussen 28/02/2006 en 13/03/2006: korting van 25% of €3.800 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                                Tussen 14/03/2006 en 27/03/2006: korting van 15% of €4.300 (exclusief 6% BTW) te betalen.

-
                                Vanaf 28/03/2006 wordt geen korting meer toegestaan.

Op het moment dat je zowel je deelnamerecht als licentie hebt, heb je nog geen meter gereden, beschik je nog niet over een wagen. Over die kostprijs kan ik me moeilijk uitspreken.
                                Hartelijk dank atenza!

Comment

't Ja, over een circuit scheuren is nu niet de goedkoopste formule om aan autosport te doen.
                                  Wat dan wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                                    Wat dan wel?
                                    Rittensport

Vergunning: 7,50€, voor de rest kan je daar aan deelnemen met je wagen van elke dag.

Comment

turboman
                                      21 jaar
                                      geheinzde Golf V GTI(dolfie)

ervaring:ongeveer 50 rondjes ring
                                      een stuk of 30 op zolder
                                      en veeeeeeeeeeeeeeeel uren road trippen

Comment

En da's dan nog maar de inschrijving hé Wat er nog allemaal bij komt van kosten per race En dan heb je nog geen meter gereden met de auto wat, denk ik, nog het duurste is van allemaal

Comment

Working...
                                        X