Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosporters, stel je voor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Tja, net zoals Whispy heb ik het afgelopen seizoen mijn debuut gemaakt in het Belgische indoorkartingkampioenschap, beter gekend als Belkart. Eigenlijk kart ik al een paar jaar regelmatig, maar dat bleef dan beperkt tot locale wedstrijdjes.

    Voor volgend seizoen staat er weer een deelname aan de Belkart competitie gepland, maar daar buiten zoek ik toch nog wel enkele andere wedstrijden te rijden. Zo staat al zeker een deelname aan de 24u van Brussel op het programma.

    Wil je meer weten? Kijk dan eens op mijn site!

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Overzicht van een eerste jaartje Rittensport / VAS Classics als co van Patrick Holemans in de Nissan Maxima.



      CLASSICS - TOERTIMERS

      RONDE V VLAANDEREN HEMICUDA 14 Alg. - 6 kl.
      ANTWERP CLASSIC 8 Alg. - 2 kl.
      RETRO 6 U V LEUVEN OCMB 4 Alg. - 2 kl.
      RONDE V H MEETJESLAND CAMELEON 11 Alg. - 3 kl.
      MOLEN CLASSIC TAC 5 Alg. - 3 kl.
      3 PROVINCIEEN CLASSIC OCMB 8 Alg. - 3 kl.
      BELGIAN WESTHOEK CLASSIC CAM. 15 Alg. - 5 kl.
      ATLANTIC CLASSIC ATLANTIC 7 Alg. - 3 kl.
      SINTERKLAAS CLASSIC ACP 2 Alg. - 1 kl.

      RITTENSPORTEN - TOERISME

      BREUGELRIT ALTENA 2 kl.
      21°TITANIC RIT R.T.TITANIC 8 kl.
      LEEUWENRIT VRS 1 kl.
      SMOKKELRIT CRRT 6 kl.
      STRAVN TOEBAKSRIT SCUDERIA 3 kl.
      GARNALENRIT NOORDZEE 3 kl.
      BEGIJNENRIT OCMB 3 kl.

      ANDEREN - BUITEN KAMPIOENSCHAP

      REGULARITY KASTERLEE RT TITANIC 3 Alg. (Opel Manta A GTE)
      6 U V D NOORDERKEMPEN CRRT OPG (Ford Capri)
      ATM ALTENA 5 Alg. 2 kl.
      ONLY FOR FRIENDS R.T.TITANIC 4 Alg.

      Eindstanden kampioenschappen:

      VAS Rittensport Toerisme: 1ste
      PAK Antwerpen Rittensport Toerisme: 1ste

      FIC Kampioenschap Toerisme: 2de
      VAS Classic Toertimers: 2de
      RT Titianic Clubkampioenschap: 2de

      VAS Classic Algemeen: 3de
      PAK Antwerpen VAS Classic Toertimer: 3de

      Challenge Roger Boeren Toerisme: 4de

      Al bij al niet slecht voor een eerste jaar aktieve autosport.
      Wat is het uitdagende aan rittensport eigenlijk? Je mag niet te traag maar ook niet te snel rijden zeker?
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • #83
        heb vroeger nog rally gereden.Was wel alleen het VAS kampioenschap met een golf GTI(Rallyteam Dolfke). Enkele keren klasse kampioen geweest en promotie kampioen,wegens vrouw, kind en te weinig centen gestopt.Moest ik de centen hebben ik zou direkt terug beginnen.
        Kameraden rijden nog wel:
        -David Croes : Rally
        -Steve vanbellingen: circuit(KS motorsport)

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
          Wat is het uitdagende aan rittensport eigenlijk? Je mag niet te traag maar ook niet te snel rijden zeker?
          Rittensport is een oriëntatiewedstrijd waarbij een team van twee personen tracht de juiste wegen te berijden die door de uitzetter zijn uitgestippeld. Door middel van controlebordjes langs de weg kunnen de inrichters uitmaken of het deelnemende team de juiste weg heeft bereden.
          De wegcode dient absoluut te worden gerespecteerd.
          De teams moeten inschrijven in één van de volgende drie klassen:

          1. Klasse RECREATIE: voor de beginner
          De te volgen wegen worden in het roadbook kenbaar gemaakt op volgende
          wijze:
          - minimum 60% van het traject zal bestaan uit situatietekeningen “eenvoudig bolleke-pijl” met of zonder meters en met of zonder herkenningspunten;
          - maximum 40% van het traject zal bestaan uit eenvoudig ingetekende lijn, volledig berijdbaar;
          - alle kaartfragmenten moeten een schaal hebben van 1/25.000 of 1/20.000

          2. Klasse TOERISME: voor de gevorderde
          De te volgen wegen worden in het roadbook kenbaar gemaakt op volgende wijze:
          - situatietekeningen bolleke-pijl met of zonder meters al dan niet gestileerd;
          - maximum 5% van het traject zal bestaan uit visgraat met of zonder meters en met of zonder herkenningspunten;
          - ingetekende lijn;
          - ingetekende lijn, met genummerde blokkades;
          - eenvoudige blinde lijn (al dan niet met herkenningspunten) en met aan start en finish een kaartfragment;
          - eenvoudige pijlen- en/of puntenrit, volledig berijdbaar;
          - minimum 20% van de rit zal bestaan uit kaartleesopdrachten;
          - alle kaartfragmenten moeten een schaal hebben van 1/25.000 of 1/20.000

          3. Klasse SPORT: voor de specialist
          De te volgen wegen worden in het roadbook kenbaar gemaakt op volgende wijze:
          - situatietekeningen bolleke-pijl met of zonder meters, al dan niet gestileerd;
          - visgraat met of zonder meters;
          - ingetekende lijn met of zonder genummerde blokkades;
          - ingetekende lijn met genummerde pijlopdrachten;
          - blinde lijn;
          - grensbenadering;
          - pijlen- en/of puntenrit;
          - pijlbenadering;
          - cross the lines;
          - alle kaartfragmenten moeten een schaal hebben van 1/25.000 of 1/20.000
          Minimum 4 van de vermelde systemen moet in elke wedstrijd voor de klasse SPORT voorkomen.

          Voor elke wedstrijd moet voor alle klassen het traject zo samengesteld zijn dat het maximum gemiddelde snelheid van 25 kilometer per uur niet mag overschreden worden en dit zowel voor het totale gedeelte van de wedstrijd alsook voor elk traject afzonderlijk.
          Indien de wedstrijd een ‘verbindingstraject’ zou bevatten mag de gemiddelde snelheid van het verbindingstraject maximum 30 kilometer per uur bedragen.

          VAS-Classics

          Roadbook
          De te volgen wegen worden in het roadbook kenbaar gemaakt op volgende wijze:
          - het traject zal bestaan uit situatietekeningen “eenvoudig bolleke-pijl” met of zonder meters en met of zonder herkenningspunten of eenvoudige gestileerde bol-pijl.
          - het traject zal bestaan uit kaartleesopdrachten,
          • ingetekende lijn; mogen een schaal hebbenvan 1/10.000 – 1/20.000 - 1/25.000 – 1/50.000
          • ingetekende lijn met eenvoudige genummerde blokkades;
          • eenvoudige pijlen- en/of puntenrit, volledig berijdbaar;
          eenvoudige blinde lijn met herkenningspunten (alle T’s en kruispunten getekend).

          De systemen waarbij de deelnemers zelf de route moeten uitstippelen (vb. blokkaderit, pijlen- en puntenrit) mogen nooit gebruikt worden in een regelmatigheidgedeelte “RT” en moeten een schaal hebben van 1/20.000 of 1/25.000.

          Gemiddelde snelheid
          De volgende gemiddelde snelheden dienen strikt gerespecteerd te worden:
          - bol-pijl systemen en ingetekende lijn: maximum 34 km/u;
          - de systemen waarbij de deelnemers zelf de route moeten uitstippelen (eenvoudige blokkaderit, punten- en pijlenrit): maximum 32 km/u ;
          - de regelmatigheidsgedeelten (“RT”): maximum 36 km/u.

          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

          Comment


          • #85
            Zotte snelheden!

            Comment


            • #86
              ik zou me dood vervelen

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                Zotte snelheden!
                Het gaat hier wel over een gemiddelde snelheid, dat lijkt traag, maar het is wel de bedoeling om het parkoers juist af te rijden en eens mis rijden hoort daar ook bij.
                Uw gemiddelde snelheid gaat dan snel naar beneden hoor. Ook niet vergeten dat je op de openbare weg aan het rijden bent met verkeerslichten, spoorwegovergangen en dan nog het ergst van allemaal... fietsers die er wel voor zorgen dat het gemiddelde laag blijft.

                Tijdens de laatste rittensport, de Begijnenrit, gemiddelde 23 km/u, kwam na deel 1 de helft van de deelnemers ( van de rekreatie-klasse, de gemakkelijkste klasse ) buiten tijd binnen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                ik zou me dood vervelen
                Eens mee doen hé, je gaat zien dat je tijd te weinig hebt.

                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                Comment


                • #88
                  Je kan eerst eens komen oefenen en de nodige kennis opdoen tijdens de oefenrit.


                  Daarna mag je altijd meedoen...

                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                  Comment


                  • #89
                    Enige uit het VAS wat ik zou durven mee doen is de BMC.

                    Comment


                    • #90
                      Ik rij volgend seizoen de BMC (VAS) mee (ipv. het BK & BNL)..

                      (Max Pro)

                      Comment


                      • #91
                        De belkart was het kampioenschap op indoor circuits met huurkarts zeker, he? Kan iemand mee zeggen hoeveel het kost om een volledig seizoen te rijden? Je kan de overalls en helmen van de baan zelf gebruiken veronderstel ik?
                        BMW = Freude Am Fahren

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                          De belkart was het kampioenschap op indoor circuits met huurkarts zeker, he? Kan iemand mee zeggen hoeveel het kost om een volledig seizoen te rijden? Je kan de overalls en helmen van de baan zelf gebruiken veronderstel ik?
                          Belkart is inderdaad enkel indoor met huurkarts.

                          Je maakt 't op zich zo duur als je zelf wil: een race kost je 65 euro, een jaarlicentie was iets van een 80 euro als 'k 't mij goed herinner. Je krijgt 2 weken voor elke race ook 5 euro per heat korting op 't circuit van de volgende race.

                          Overalls en helmen van de circuits zelf kan je inderdaad gebruiken.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                            De belkart was het kampioenschap op indoor circuits met huurkarts zeker, he? Kan iemand mee zeggen hoeveel het kost om een volledig seizoen te rijden? Je kan de overalls en helmen van de baan zelf gebruiken veronderstel ik?
                            Qua uitrusting kan je inderdaad gebruik maken van het materiaal van de kartings zelf, maar zowat alle deelnemers beschikken over hun eigen spullen. Het is wél verplicht om met overall en handschoenen te rijden, maar handschoenen kan je niet overal in bruikleen krijgen.

                            Wat de kosten betreft, indien je voor hat jaarklassement wil meestrijden heb je een jaarlicentie nodig. Die kwam het voorbije seizoen op € 60,-. Rij je enkel 1 wedstrijd mee dan kan je ook voor een daglicentie gaan van € 10,-.

                            Per wedstrijd wordt er dan € 65,- gerekend voor in totaal 4x 15 minuten. Dit is ietsje duurder dan het gangbare tarief, maar zeker niet overdreven.

                            Hou er echter ook rekening mee dat je best vooraf gaat trainen, dat breng uiteraard ook wat extra kosten met zich mee. Gelukkig krijgen de houders van een jaarlicentie tijdens de 2 weken voor de wedstrijd € 5,- korting per sessie op de karting waar die wedstrijd wordt verreden.

                            Nog info nodig? Laat maar weten! Kijk trouwens ook eens op www.belkart.be!

                            Comment


                            • #94
                              2 jaar co-piloot met vriend Bart in bmw M3 E30 en 2 keer met de Ford Fiesta.
                              Beste pretatie 3de plaats in onze reeks in de omloop van Vlaanderen 2008

                              BMW E30 M3 RALLY 2008 SCHMID RACING BART COOMAN WIM VERSTRAETEN



                              btw: hoe ik krijg zo'n venster van youtube in dit bericht ipv zo'n link. Heb al geprobeerd via knippen en plakken van het venster insluiten, maar dat lukt niet.
                              dan krijg ik dit :
                              Last edited by ; 03/01/2009, 15:41.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                Belkart is inderdaad enkel indoor met huurkarts.

                                Je maakt 't op zich zo duur als je zelf wil: een race kost je 65 euro, een jaarlicentie was iets van een 80 euro als 'k 't mij goed herinner. Je krijgt 2 weken voor elke race ook 5 euro per heat korting op 't circuit van de volgende race.

                                Overalls en helmen van de circuits zelf kan je inderdaad gebruiken.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                                Qua uitrusting kan je inderdaad gebruik maken van het materiaal van de kartings zelf, maar zowat alle deelnemers beschikken over hun eigen spullen. Het is wél verplicht om met overall en handschoenen te rijden, maar handschoenen kan je niet overal in bruikleen krijgen.

                                Wat de kosten betreft, indien je voor hat jaarklassement wil meestrijden heb je een jaarlicentie nodig. Die kwam het voorbije seizoen op € 60,-. Rij je enkel 1 wedstrijd mee dan kan je ook voor een daglicentie gaan van € 10,-.

                                Per wedstrijd wordt er dan € 65,- gerekend voor in totaal 4x 15 minuten. Dit is ietsje duurder dan het gangbare tarief, maar zeker niet overdreven.

                                Hou er echter ook rekening mee dat je best vooraf gaat trainen, dat breng uiteraard ook wat extra kosten met zich mee. Gelukkig krijgen de houders van een jaarlicentie tijdens de 2 weken voor de wedstrijd € 5,- korting per sessie op de karting waar die wedstrijd wordt verreden.

                                Nog info nodig? Laat maar weten! Kijk trouwens ook eens op www.belkart.be!
                                Bedankt voor de info maar die mannen rijden (zoals ik dacht) toch wat sneller dan ik hoopte.Mijn beste tijd in Herselt is iets van en 35-36 denk ik, maar het kan ook een paar seconden meer zijn.
                                BMW = Freude Am Fahren

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door wimV Bekijk Berichten
                                  2 jaar co-piloot met vriend Bart in bmw M3 E30 en 2 keer met de Ford Fiesta.
                                  Beste pretatie 3de plaats in onze reeks in de omloop van Vlaanderen 2008

                                  BMW E30 M3 RALLY 2008 SCHMID RACING BART COOMAN WIM VERSTRAETEN



                                  btw: hoe ik krijg zo'n venster van youtube in dit bericht ipv zo'n link. Heb al geprobeerd via knippen en plakken van het venster insluiten, maar dat lukt niet.
                                  dan krijg ik dit :

                                  <object width="340" height="285"><param name="movie" value="
                                  - Je link van youtube kopiëren.
                                  - Nieuwe post beginnen
                                  - Klik rechts bovenaan op 'youtube-logo'
                                  - plak link in dit venster

                                  Comment


                                  • #97
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • #98
                                      edit.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                                        Bedankt voor de info maar die mannen rijden (zoals ik dacht) toch wat sneller dan ik hoopte.Mijn beste tijd in Herselt is iets van en 35-36 denk ik, maar het kan ook een paar seconden meer zijn.
                                        Euh, met die mentaliteit ga je er inderdaad niet geraken.

                                        Je moet incalculeren dat je met de top van België qua indoor rijden onderweg bent. De mensen die daar vooraan rijden gaat ge bv op 't indoor karting wereldkampioenschap ook vooraan zien mee strijden!

                                        De hele formule is echter omgesmeten voor het seizoen 2009-2010 waardoor je als rookie vanaf dit seizoen niet meer tegen de top-8 van vorig seizoen komt. Je gaat dus in 'n iets lichtere groep terecht komen waar je waarschijnlijk al iets sneller gaat kunnen aan pikken.

                                        En even ter info: laatste race op inkart was mijn beste tijd ook 'n seconde trager dan die van de winnaar, maar ik heb mijn snelheid het voorbije seizoen wel omhoog gekregen: op 't begin van 't seizoen stond 'k op anderhalve seconde! Belkart is dus evenveel jezelf pushen om betere tijden te rijden dan proberen om anderen hun tijden te kloppen.

                                        Comment


                                        • Dat is wel waar. Misschien moet ik gewoon eens 1 race meerijden dit jaar om eens te proberen. Wanneer word de nieuwe kalender bekendgemaakt?
                                          BMW = Freude Am Fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X