Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosporters, stel je voor!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
    Awel, Duindistelslalom in Oudenaarde (03/09/06)?

Kan met de mini.

Dagvergunning: € 20
    Inschrijving in promo: €20 ipv 25.
    Meebrengen: doktersbriefke, helm en overal (mag een gewone zijn)

En je kan rijden.

Als je wilt, zelfs met 4 man met één en dezelfde wagen.
    Doktersbriefke? Worden diabeten uitgesloten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
      Hmmm... zijn daar risico's aan verbonden?
      ja, verslaving

Comment

Ik wil ook autosport doen. En liefst buiten de openbare weg. Circuitrijden lijkt me zéér leuk, maar ongelofelijk duur. Rally is precies goedkoper, maar de auto zelf zal ook wel veel kosten natuurlijk, en je hebt meer kans dat er iets kapot is dan bij een circuitrace. Of vergis ik me hierin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
          Ik wil ook autosport doen. En liefst buiten de openbare weg. Circuitrijden lijkt me zéér leuk, maar ongelofelijk duur. Rally is precies goedkoper, maar de auto zelf zal ook wel veel kosten natuurlijk, en je hebt meer kans dat er iets kapot is dan bij een circuitrace. Of vergis ik me hierin?
          Bij circuit kan je eraf gaan zonder veel schade, als je bij rally een foutje maakt zijn de kosten meestal veel groter!

Mijn droom is om rally te rijden. Maar kmoet eerst m'n diploma hebben wss anders wil de papa me niet steunen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
            Bij circuit kan je eraf gaan zonder veel schade, als je bij rally een foutje maakt zijn de kosten meestal veel groter!

Mijn droom is om rally te rijden. Maar kmoet eerst m'n diploma hebben wss anders wil de papa me niet steunen...
            Als je ouders je al willen steunen is dat al een hele stap. Ik denk dat moest ik zoiets voorstellen dat ik niet zou mogen van mijn ma omdat die veel te ongerust zou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
              Doktersbriefke? Worden diabeten uitgesloten?
              Maar neen, daar moet gewoon opstaan dat je gezond en wel bent om aan een autosportwedstrijd deel te nemen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Maar neen, daar moet gewoon opstaan dat je gezond en wel bent om aan een autosportwedstrijd deel te nemen.
                Waar wordt de grens dan getrokken?

Als je als bvb diabeet de goedkeuring krijgt voor een gewoon rijbewijs zal je wsl ook goedgekeurd worden voor te rijden dan of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                  Waar wordt de grens dan getrokken?

Als je als bvb diabeet de goedkeuring krijgt voor een gewoon rijbewijs zal je wsl ook goedgekeurd worden voor te rijden dan of niet.
                  Bij een dagvergunning:
                  Normaal kan de dokter van dienst je even controleren, maar het is verstandiger om even bij je huisarts, die je tenslotte veel beter kent, langs te gaan.
                  Als diabeet kan je perfect aan autosport doen.

Bij een permanente vergunning:
                  Hiervoor ben je verplicht om via door de VAS/RACB/ASAF erkende dokter langs te gaan.

Comment

Ik ben Yannick, 18 jaar.

Ervaring:
                    -ongeveer 2-3 jaar karting (2 jaar indoor en nu bijna 1 jaar outdoor)
                    -Cursus Eran Racing (Zolder)
                    -15 rondjes met een Yaris Cup op Croix-en-Ternois
                    -10 rondjes met Mini Cooper S op Zolder

Het is ook mijn droom om autopiloot te worden, en ik hoop dat ik die droom ook kan realiseren. En inderdaad, de euro's, daar draait het om.
                    Ik hoop volgend jaar al ergens te kunnen racen, maarja we zien wel. En ik moet dan nog sponsors enzo ook vinden.
                    Last edited by ; 31/03/2007, 21:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick R
                      Ik ben Yannick Roggeman, 18 jaar.

Ervaring:
                      -ongeveer 2-3 jaar karting (2 jaar indoor en nu bijna 1 jaar outdoor)
                      -Cursus Eran Racing (Zolder)
                      -15 rondjes met een Yaris Cup op Croix-en-Ternois
                      -10 rondjes met Mini Cooper S op Zolder

Het is ook mijn droom om autopiloot te worden, en ik hoop dat ik die droom ook kan realiseren. En inderdaad, de euro's, daar draait het om.
                      Ik hoop volgend jaar al ergens te kunnen racen, maarja we zien wel. En ik moet dan nog sponsors enzo ook vinden.
                      Voila, nog iemand met een VAS-vergunning.

Comment

Voila, nog iemand met een VAS-vergunning.
                        Hehe

Nog iets dat ik vergeten was (en mss wel het belangrijkste): Ik heb ook nog aan een Funcup race deelgenomen, de 7u van Jarama. Dat was toch ook een ongelofelijke ervaring en vanaf toen smaakte het enkel naar meer .

Comment

Zo een slalom lijkt me inderdaad ook wel eens een leuke manier om van de sport te proeven. Kan perfect met een dagelijkse auto, en de snelheden blijven beperkt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ikke, Han De Bock, 25jaar uit Laakdal.

Heb een 3-tal seizoenen bij verscheidene piloten actief geweest in het VAS en ASAF Rally(sprint)kampioenschap als co-piloot. Sporadisch zelf achter het stuur tijdens een Slalom of Rallysprint.

In oktober 2005 heb ik de helm aan de haak moeten hangen ten gevolge van een zeer zware crash en de medische gevolgen daarvan.

Nu begeleid ik andere rally(cross)piloten en heb ik enkel nog een VAS-licentie voor aan rittensport te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
                              Ikke, Han De Bock, 25jaar uit Laakdal.

Heb een 3-tal seizoenen bij verscheidene piloten actief geweest in het VAS en ASAF Rally(sprint)kampioenschap als co-piloot. Sporadisch zelf achter het stuur tijdens een Slalom of Rallysprint.

In oktober 2005 heb ik de helm aan de haak moeten hangen ten gevolge van een zeer zware crash en de medische gevolgen daarvan.

Nu begeleid ik andere rally(cross)piloten en heb ik enkel nog een VAS-licentie voor aan rittensport te doen.
                              Een Titanic'er. Afgelopen zondag naar de Shortrally geweest?

Comment

Een Titanic'er. Afgelopen zondag naar de Shortrally geweest?
                                Tuurlijk dat! Ben heel het weekend ijverig aan het werk geweest in Kasterlee. Ik begeleidt trouwens mee het team van VT Rallysport, voor de eerste keer in Kasterlee actief met een Subaru Impreza (nr. 21)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
                                  Tuurlijk dat! Ben heel het weekend ijverig aan het werk geweest in Kasterlee. Ik begeleidt trouwens mee het team van VT Rallysport, voor de eerste keer in Kasterlee actief met een Subaru Impreza (nr. 21)
                                  Met de Ludo L'Hoyes als co-piloot. Ben daar 's morgens nog langs geweest en een klapke gedaan tegen de Ludo.

Zal wel een heel verschil geweest zijn, zo'n Impreza tegenover de Fiesta.

Comment

Oeioei, ik zie hier net in mijn vorige post een zware -dt fout staan: moet zijn --> ik begeleid natuurlijk (twas gisteren ook al laat ) Mea culpa daarvoor!

Maar idd, een Subaru is net iets anders als een Fiesta, maar de wagen was Kristof niet geheel onbekend. Hij reed daarmee verleden jaar al de Rallysprint van de Monteberg mee. Ben er wel van overtuigd dat de combinatie Kristof-Ludo-Subaru een ijzersterke combinatie moet zijn.

Comment

van op circuit rijden met mijn eigen wagen droom ik van...
                                      maar ervaring ontbreekt nog, en hebmijn vast rijbewijs nog niet...
                                      maar in de krokusvakantie mag ik eens mee met gauthier hanssens zijn e21 verkenningswagen gaan rijden ...

maar een zo met een hoop forummers afspreken op een circuit voor een namiddagje fun...
                                      BMW E10 1600ti 1967
                                      BMW E10 2002tii 1973
                                      BMW E30 325i sedan 1986
                                      BMW E36 318is cabrio 1995
                                      BMW E36 320i cabrio 1994
                                      BMW E91 318d touring 2006
                                      MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Ik zou graag starten met de VW funcup maar zo ook willen weten hoe die licentie juist ineen zit.

Wie organiseert dit? Hoeveel kosten de testen en de licentie en wat houden die testen in?
                                        Met welke wagen leg je die testen af en hoe lang duurt dit?
                                        Moet je die testen afleggen in FIA goedgekeurde kledij? Indien ja, kan je dit lenen enkel voor de testen of moet dit al aangekocht zijn?

Groeten,

Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S. Claeys
                                          Ik zou graag starten met de VW funcup maar zo ook willen weten hoe die licentie juist ineen zit.

Wie organiseert dit? Hoeveel kosten de testen en de licentie en wat houden die testen in?
                                          Met welke wagen leg je die testen af en hoe lang duurt dit?
                                          Moet je die testen afleggen in FIA goedgekeurde kledij? Indien ja, kan je dit lenen enkel voor de testen of moet dit al aangekocht zijn?

Groeten,

Steve
                                          Licentie Funcup -> RACB/KACB

Info RACB Sport: 02 287 09 60

Voor het afleggen van circuitexamens hoef je niet te beschikken over FIA goedgekeurde kledij.

Comment

Working...
                                          X