Een recap : op het moment van de crash, en de daaropvolgende Yellow, reden de leiders voorbij de pit-entry.
Vettel was eerste, Hamilton tweede, en Button zesde. Hamilton reed blijkbaar de pit entry voorbij toen de Yellow nog niet aanwezig was. De eerste die dat wel deed, was Button, en die dook dan ook in de pits (gevolgd door veel anderen).
Toen de SC de baan opkwam, was Vettel (de leider) reeds in bocht 1 of 2. In dat geval is het eigenlijk heel simpel : de SC laat alle wagens voorbij, totdat de leider achter zich zit.
Hamilton had even moeten wachten, en ze zouden hem voorbij gelaten hebben. Dat deden ze dan ook met alle anderen, en 2 of 3 ronden later pas, zat de leider achter de pitscar (die dan een volledige ronde gerden heeft om de leider op te pikken).
Bijkomend probleem is dat de leiders van de race (Vettel, Hamilton, Alonso, Massa en Kubuca) extra gestraft werden, omdat zij een ronde later pas in de pits konden rijden. Maar, terwijl dit allemaal gebeurde, reed iedereen volle bak, omdat de pitscar iedereen doorliet. Het duurde echt lang voor Vettel de pitcar vond, dat was bijna 4 minuten na het incident zelf.
Pitscar-situaties leiden wel vaker tot chaos, en in dit geval ook, vooral omdat de pitscar eigenlijk vlak NA de leider de baan opkwam ... het allerslechtse scenario.
Schumacher heeft dan 2 kansen laten voorbij gaan, om dan de pits in te duiken, en is dan 1 ronde later nog eens de pits ingekomen om nogmaals van banden te wisselen.
Ferrari was de grote verliezer, omdat zij zowat de laatste wagens waren die niet de pits inkonden, op het moment dat de gele vlag uitkwam. Ik meen mij iets te herinneren van vroeger toen de pits gesloten werd tijdens bepaalde momenten in de gele vlag.
Vettel was eerste, Hamilton tweede, en Button zesde. Hamilton reed blijkbaar de pit entry voorbij toen de Yellow nog niet aanwezig was. De eerste die dat wel deed, was Button, en die dook dan ook in de pits (gevolgd door veel anderen).
Toen de SC de baan opkwam, was Vettel (de leider) reeds in bocht 1 of 2. In dat geval is het eigenlijk heel simpel : de SC laat alle wagens voorbij, totdat de leider achter zich zit.
Hamilton had even moeten wachten, en ze zouden hem voorbij gelaten hebben. Dat deden ze dan ook met alle anderen, en 2 of 3 ronden later pas, zat de leider achter de pitscar (die dan een volledige ronde gerden heeft om de leider op te pikken).
Bijkomend probleem is dat de leiders van de race (Vettel, Hamilton, Alonso, Massa en Kubuca) extra gestraft werden, omdat zij een ronde later pas in de pits konden rijden. Maar, terwijl dit allemaal gebeurde, reed iedereen volle bak, omdat de pitscar iedereen doorliet. Het duurde echt lang voor Vettel de pitcar vond, dat was bijna 4 minuten na het incident zelf.
Pitscar-situaties leiden wel vaker tot chaos, en in dit geval ook, vooral omdat de pitscar eigenlijk vlak NA de leider de baan opkwam ... het allerslechtse scenario.
Schumacher heeft dan 2 kansen laten voorbij gaan, om dan de pits in te duiken, en is dan 1 ronde later nog eens de pits ingekomen om nogmaals van banden te wisselen.
Ferrari was de grote verliezer, omdat zij zowat de laatste wagens waren die niet de pits inkonden, op het moment dat de gele vlag uitkwam. Ik meen mij iets te herinneren van vroeger toen de pits gesloten werd tijdens bepaalde momenten in de gele vlag.
Comment