Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Europa 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een recap : op het moment van de crash, en de daaropvolgende Yellow, reden de leiders voorbij de pit-entry.

Vettel was eerste, Hamilton tweede, en Button zesde. Hamilton reed blijkbaar de pit entry voorbij toen de Yellow nog niet aanwezig was. De eerste die dat wel deed, was Button, en die dook dan ook in de pits (gevolgd door veel anderen).

Toen de SC de baan opkwam, was Vettel (de leider) reeds in bocht 1 of 2. In dat geval is het eigenlijk heel simpel : de SC laat alle wagens voorbij, totdat de leider achter zich zit.

Hamilton had even moeten wachten, en ze zouden hem voorbij gelaten hebben. Dat deden ze dan ook met alle anderen, en 2 of 3 ronden later pas, zat de leider achter de pitscar (die dan een volledige ronde gerden heeft om de leider op te pikken).

Bijkomend probleem is dat de leiders van de race (Vettel, Hamilton, Alonso, Massa en Kubuca) extra gestraft werden, omdat zij een ronde later pas in de pits konden rijden. Maar, terwijl dit allemaal gebeurde, reed iedereen volle bak, omdat de pitscar iedereen doorliet. Het duurde echt lang voor Vettel de pitcar vond, dat was bijna 4 minuten na het incident zelf.

Pitscar-situaties leiden wel vaker tot chaos, en in dit geval ook, vooral omdat de pitscar eigenlijk vlak NA de leider de baan opkwam ... het allerslechtse scenario.

Schumacher heeft dan 2 kansen laten voorbij gaan, om dan de pits in te duiken, en is dan 1 ronde later nog eens de pits ingekomen om nogmaals van banden te wisselen.

Ferrari was de grote verliezer, omdat zij zowat de laatste wagens waren die niet de pits inkonden, op het moment dat de gele vlag uitkwam. Ik meen mij iets te herinneren van vroeger toen de pits gesloten werd tijdens bepaalde momenten in de gele vlag.

Comment

Man ik heb genoten van deze race...

Eerst en vooral proficiat aan de mannen van Sporza, ik heb voor een keer genoten van jullie commentaar... Als het goed is mag het natuurlijk ook vermeld worden...

En dan de HD-kwaliteit icm het knappe circuit van Valencia Was zeer aangenaam om naar te kijken...

De crash van Webber Ik kreeg een koude rilling en kippenvel, dit had vele slechter kunnen aflopen

De spijtige drive trough van Hamilton, pietlullig incident eigenlijk, Alonso is een boeleke....

Hamilton en Vettel waren in vorm, het had spektakel kunnen opleveren...

En dan toch wel credits voor Kobayashi Prachtig gereden en zeker op het laatste... Geef die kerel een topkar en die zou het wel eens enorm ver kunnen schoppen! En dan weten dat onzen Belg, Kobayashi naar de filistijnen reed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

Eerst en vooral proficiat aan de mannen van Sporza, ik heb voor een keer genoten van jullie commentaar... Als het goed is mag het natuurlijk ook vermeld worden...

En dan de HD-kwaliteit icm het knappe circuit van Valencia Was zeer aangenaam om naar te kijken...

De crash van Webber Ik kreeg een koude rilling en kippenvel, dit had vele slechter kunnen aflopen

De spijtige drive trough van Hamilton, pietlullig incident eigenlijk, Alonso is een boeleke....

En dan toch wel credits voor Kobayashi Prachtig gereden en zeker op het laatste... Geef die kerel een topkar en die zou het wel eens enorm ver kunnen schoppen! En dan weten dat onzen Belg, Kobayashi naar de filistijnen reed...
        Volledig mee eens, O wat zijn de ferrari's slecht dit jaar.... pff slechte tactieken... en de rijders zijn ook niet top, heb Massa nog maar 1 race op niveau zien rijden... oké hij kent wel tegenslag dit seizoen maar toch.

gisteren had ik een inhaalrace verwacht van massa en alonse... maar niets. Gelukkig kon kobayashi nog een beetje spektakel brengen op het eind anders was ik in slaap gesukkeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
          De sc pikt idd de leider eerst op. Maar die was nu al gepasseerd. De anderen die dan achter de sc komen die zullen dan een groen licht krijgen als teken dat ze doormogen
          Maar de sc moet dat licht we'll eerst geven voor ze doormogen.
          Ik lees net een stuk hierover op Grandprix.com. Het klopt idd dat de SC de rest doorlaat door middel van een groen licht, maar vanwege het accident van Webber was ook de medical car op de baan en Charlie Whiting wilde niet dat er F1 wagens tegen hoge snelheid de medical car zouden gaan inhalen, dus werden de anderen pas doorgelaten na turn 13 waar Webber gecrasht was. Zo kon Hamilton dus bij na een volledige ronde vrij doorrijden, terwijl de rest achter de SC zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten

Die commentaar van Sporza, was dat ironisch bedoeld?
            Lammens Ok, maar die Vermeersch, daar kreeg ik enorm veel zenuwen van!
            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
              Opgepast wij zijn digicorder instelt, volgens de epg is het f1 op bbc1, maar het wordt uitgezonden op bbc2!!!
              Jah, dat heb ik dus meegemaakt é. De eerste 55 minuten van Eastenders opgepakt.

Gelukkig kon ik nog snel even live naar de start kijken.

Comment

Wat ik bizar vond aan gans het SC verhaal is hoe Vettel de rollende start terug aantrok. Is er geen reglement dat je maximaal 10 wagenlengtes van de SC moet blijven. Dit was hier alleszins niet het geval, met weeral leuke taferelen als gevolg: Hamilton en Kobayashi die niet voorbij mogen steken en die alles doen om nog een plaatsje achter Vettel te vinden op het circuit. Trouwens, Vettel heeft zichzelf bijna verhangen door op zo'n manier te herstarten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                  Ik vond het toch maar een saaie race zoals in monaco . Als treintjes reden ze achter elkaar. Buiten het incident met webber vond ik er niets spectaculairs aan. En sommiggen hebben kunnen profiteren van de SC situatie.
                  Na de qualificatie wist ik wel dat het saai ging worden . Je moet tegenwoordig 2 seconden sneller zijn per ronde om je voorligger te passeren.
                  minder airodynamica en meer vermogen heeft de F1 nodig
                  Nochtans gaan ze in 2011 nog meer aerodynamica steken. Beweegbare achtervleugels e.d. Op die manier zal het nog meer werken zijn in de cockpit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                    Heel vreemd ... en wederom : lichte straf voor een McLaren rijder ...
                    De facto was die drive trough zelfs geen straf meer voor Hamilton. Ik wist niet dat het meer dan 20 minuten moest duren om zo'n schending van de reglementen te onderzoeken. Die rijders binnnen de FIA zouden toch sneller mogen beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                      Volledig mee eens, O wat zijn de ferrari's slecht dit jaar.... pff slechte tactieken... en de rijders zijn ook niet top, heb Massa nog maar 1 race op niveau zien rijden... oké hij kent wel tegenslag dit seizoen maar toch.

gisteren had ik een inhaalrace verwacht van massa en alonse... maar niets. Gelukkig kon kobayashi nog een beetje spektakel brengen op het eind anders was ik in slaap gesukkeld.
                      Alonso reed voor de SC naar Hamilton naartoe, dus dan zouden we wel wat actie gezien hebben denk ik. Maarja theeft weer ni mogen zijn :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                        Die commentaar van Sporza, was dat ironisch bedoeld?
                        Lammens Ok, maar die Vermeersch, daar kreeg ik enorm veel zenuwen van!
                        idd, die mannen kunnen zelfs coureurs niet uit elkaar houden.. het aantal keren dat ze verkeerde namen zeggen zijn niet op 1 hand te tellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                          Ik lees net een stuk hierover op Grandprix.com. Het klopt idd dat de SC de rest doorlaat door middel van een groen licht, maar vanwege het accident van Webber was ook de medical car op de baan en Charlie Whiting wilde niet dat er F1 wagens tegen hoge snelheid de medical car zouden gaan inhalen, dus werden de anderen pas doorgelaten na turn 13 waar Webber gecrasht was. Zo kon Hamilton dus bij na een volledige ronde vrij doorrijden, terwijl de rest achter de SC zat.
                          De SC was weinig in beeld in het begin, dus het was moeilijk om te zien in welke mate beide Ferraris - die vlak achter de SC reden, maar niet de leiders van de race waren - niet mochten voorbijsteken, en dus massas tijd (hebt ge hem, Massas ...), wel, veel tijd verloren. Moesten ze dat geweten hebben, ik zou de SC ook voorbij gereden hebben, als de kostprijs 1 drive-though is.

Dit duidt wel aan dat de regels - ook hier - niet goed in elkaar zitten. Wat denk je dat Vettel en Hamilton aan het doen waren vlak nadat de SC uitkwam ? Ik durf erop wedden dat ze vollen bak het circuit aan het afcrossen waren, en ook beiden de plaats van ongeval passeerden ... tegen top-speed.

Comment

Working...
                          X