Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Duitsland 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
    Waarom plots al die commotie over teamorders? Ik herinner me nog enkele jaren terug Kovalainen-Hamilton bij Mclaren ook in de GP van Duitsland die exact hetzelfde deden (misschien iets eleganter over de radio, maar toch duidelijk teamorders). En toen bestond die regel ook, geen haan die toen kraaide.

    Iedere race heb ik dit jaar spectakel gezien vooraan, of toch tussen de kanonnen. Deze race werd kapot gemaakt door dat ene moment, Alonso was sneller, dus waarom niet die kleine moeite doen om het publiek ook iets te gunnen en Massa in te halen.
    Dit was zwak, hier kan geen enkele piloot zich lekker bij voelen.

    En de start van Vettel vond ik ook niet mooi, toch blijf ik het redbull team geweldig vinden.

    wie kijkt er op BBC? Daar had Eddy Jordan die teambaas van ferari erbij gehaald, Stefano. Was wel lachen

    Comment


    • #22
      Pfff, mijn respect voor Ferrari is weeral gedaald hoor, ook al zijn ze terug snel...

      De engelsen mogen van mij echt met beide prijzen gaan lopen...

      Vettel moet volgend jaar maar wereldkampioen worden...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
        Iedere race heb ik dit jaar spectakel gezien vooraan, of toch tussen de kanonnen. Deze race werd kapot gemaakt door dat ene moment, Alonso was sneller, dus waarom niet die kleine moeite doen om het publiek ook iets te gunnen en Massa in te halen.
        Dit was zwak, hier kan geen enkele piloot zich lekker bij voelen.

        En de start van Vettel vond ik ook niet mooi, toch blijf ik het redbull team geweldig vinden.

        wie kijkt er op BBC? Daar had Eddy Jordan die teambaas van ferari erbij gehaald, Stefano. Was wel lachen
        Volledig akkoord met je post (op Vettel's start na dan). Maar ik begrijp niet waarom die commotie nu zoveel groter is dan vorige jaren toen de regel ook bestond en er genoeg voorbeelden zijn van teamorders. Da's gewoon een bedenking die ik maak. Ik denk gewoon dat Ferrari het de andere team's en journalisten op een bordje heeft gegeven door zo'n klungelig radiobericht en dito reacties achteraf. Zoals Horner al zei tegen Jordan voor de race. Het zijn allemaal spelletjes, hoe groter hoe beter.

        Comment


        • #24
          Trouwens ook knap van Hulkenberg door met 35 ronden op superzacht te rijden...

          Comment


          • #25
            Ik deel de mening van Jordan, het is logisch alles te doen in functie van het kampioenschap...maar team orders mogen niet.

            Alonso deed in de press conference nog zijn best om een verhaal op te hangen, maar Massa stak toch niet veel weg...

            Comment


            • #26
              Het zou niet mogen maar het is begrijpelijk... Eigenlijk hoop ik stiekem dat beide Ferrari's uit de uitslag geschrapt worden... Ik kan me niet voorstellen dat de FIA geen straf zal geven. Sinds 2002 mag het niet. Massa had zijn rempunt kunnen missen (of om het even wat) zodat het inhaalmanoeuver "acceptabel" werd. In de uitleg van Schumi kon ik mij perfect vinden...
              The shark is BACK! BMW 635csi

              BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017


              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                maar Massa stak toch niet veel weg...
                Logisch toch... Ik baal mee met Massa hoor... Heel de race bijt Alonso "this is ridicilous" zijn tanden stuk op Massa en plots moet Massa, Alonso dan maar voor laten...

                Oké, Alonso was ietske sneller, maar niet wauw, en dan nog, dan had Alonso maar Massa rechtmatig moeten inhalen...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                  In de uitleg van Schumi kon ik mij perfect vinden...
                  Ik ook, de team orders waren min of meer te begrijpen. Maar ik stoor mij gewoon aan Alonso. Dat is toch echt de grootste eikel in F1. Die actie bij het binnenrijden in de pits eerder dit jaar was er al los over, en nu heeft hij gewoon over de radio bij het team aangedrongen op team orders ipv zelf te blijven proberen om Massa voorbij te gaan. Dan verdien je geen overwinning, en al zeker geen kampioenschap. De persconferentie achteraf was helemaal lachwekkend.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                    Ik ook, de team orders waren min of meer te begrijpen. Maar ik stoor mij gewoon aan Alonso. Dat is toch echt de grootste eikel in F1. Die actie bij het binnenrijden in de pits eerder dit jaar was er al los over, en nu heeft hij gewoon over de radio bij het team aangedrongen op team orders ipv zelf te blijven proberen om Massa voorbij te gaan. Dan verdien je geen overwinning, en al zeker geen kampioenschap. De persconferentie achteraf was helemaal lachwekkend.
                    Volledig akkoord!

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                      We zitten in het helft van het seizoen en nu is bij de meeste teams zowat de betere van de 2 duidelijk . Uiteindelijk kan een punt het verschil maken .
                      Bij Mclaren scheelt het zowat 10 punten en bij Red Bull staan ze gelijk...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                      De grootste flater van Massa was om zo ineens van zijn gas te gaan en niet door vroeger op te schakelen op het rechte stuk of door vroeger te remmen . Dan had niemand er iets over gezegt
                      Massa doet dat met opzet hé... Net zoals Barichello destijds.


                      Soit, het gebeurt uiteraard bij andere teams ook... Ron Smedley zei het duidelijk ook tegen z'n zin tegen Massa. En maskeerde het express ook niet zoals hij had kunnen doen.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                        Hoe ga je een teammaat passeren die met zowat het zelfde materiaal rondrijd . Je moet bijna 2seconden per ronde sneller zijn om je voorligger te passeren. Alonso was gemiddeld 0.3 s per ronde sneller
                        Dat in onzin. Alonso had Massa maar onder druk moeten zetten. Als Massa een foutje maakte, kon Alonso er voorbij.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #32
                          Eigen schuld...

                          The FIA has announced that its World Motor Sport Council is to consider whether Ferrari should face further sanctions for the team orders controversy at the German Grand Prix, after the team was fined $100,000 for its actions.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Eigen schuld...
                            Niet mis

                            Maar ik had ze liever seconden zien krijgen... Komt harde aan dan die 100.000 dollar waar ze hun kont met afkuisen....

                            Comment


                            • #34
                              ik vind het raar dat dit zo opvallend gebeurt. Dat kan toch perfect achter de schermen geregeld worden ipv live op tv. Als massa zich dan eens verremt, hij heeft kans genoeg gehad om alonso door te laten door een klein foutje te maken, valt er amper iets te bewijzen. Dit is echt amateuristisch.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                ik vind het raar dat dit zo opvallend gebeurt. Dat kan toch perfect achter de schermen geregeld worden ipv live op tv. Als massa zich dan eens verremt, hij heeft kans genoeg gehad om alonso door te laten door een klein foutje te maken, valt er amper iets te bewijzen. Dit is echt amateuristisch.
                                Idd, bv. met die borden die ze showen aan de muur, bepaalde code gebruiken...

                                Comment


                                • #36
                                  Begrijpelijke controverse, in mijn ogen enkel terecht omdat het zo opzichtig gebeurde. Lijkt mij vooral zo te zijn omdat Massa het - logischerwijze - niet echt zag zitten. Een beetje à la Webber, maar dan niet verbaal, maar op de baan.

                                  Verder zijn teamorders eigenlijk gewoon een deel van de sport, vroeger en nu. 't Is duidelijk dat ze bij Red Bull liever Vettel dan Webber kampioen zien worden. En de 'save fuel' van McLaren in Turkije was impliciet ook hetzelfde als 'freeze positions'. Datzelfde 'freeze positions' werd in Monaco '07 zelfs expliciet uitgesproken toen Hamilton Alonso niet meer mocht aanvallen. Later op dat jaar mocht Hamilton dan weer meer dan Alonso. En Hakkinen was bij McLaren duidelijk meer dan Coulthard, net zoals Raikkonen dat dan later weer was. En om helemaal in 't verleden terug te keren: hoe vaak is 't niet gebeurd dat in de jaren '50 en '60 iemand z'n auto moest afstaan aan de kopman ? Als ik me niet vergis, dankt Fangio er zelfs één van z'n titels aan (terwijl Collins zelf kampioen kon worden)

                                  Vergelijkbaar: Raikkonen die Massa in China '08 voorbij laat. Of Massa die in Brazilië '07 Raikkonen voorlaat, veel minder opzichtig via pitstops. Enfin, dat was de beslissende fase van 't kampioenschap, maar wie gelooft er nog dat Massa kampioen kan worden ?

                                  Voor de sport is 't wél jammer. En voor 't spektakel ook. Ik was ook teleurgesteld.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                    Verder zijn teamorders eigenlijk gewoon een deel van de sport, vroeger en nu.
                                    Met als enigste verschil dat het sinds 2002 niet meer toegelaten is.

                                    save fuel is wellicht ook een teamorder maar dit kan je moeilijk bewijzen. Bij Ferrari daarentegen...
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                      ik vind het raar dat dit zo opvallend gebeurt. Dat kan toch perfect achter de schermen geregeld worden ipv live op tv. Als massa zich dan eens verremt, hij heeft kans genoeg gehad om alonso door te laten door een klein foutje te maken, valt er amper iets te bewijzen. Dit is echt amateuristisch.
                                      Massa wilde het laten opvallen he
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • #39
                                        In de Tour de France kijken ze te veel naar F1,wachten(pacecar)wanneer er iemand valt of zijn ketting doortrapt.
                                        In de F1 kijken ze blijkbaar te veel naar de Tour de France,alles voor de ploeg!!!
                                        F1 heeft dringend nood aan echte helden zoals vroeger,die karakter en lef hebben en af en toe eens hun kl**en vegen aan teamorders.


                                        .

                                        Comment


                                        • #40
                                          Wat was dat nu met Webber, 4 sec. afstand houden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X