Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Hongarije 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
    Zo'n manoeuvre aan zo'n snelheden kan toch niet man. Ik vind dat hij eigenlijk al heel het seizoen gefrusteerder rondrijdt dan vroeger, waarschijnlijk omdat de 7-voudig wereldkampioen zich niet meer kan bewijzen...
    Mja, hij had gwn de helm aan de haak moeten laten hangen...

Niettemin, geef Michael een goede auto en hij heeft z'n 8ste titel gegarandeerd beet, want zoals vandaag gebleken is, hij heeft nog steeds die overwinningsdrang...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
      Mja, hij had gwn de helm aan de haak moeten laten hangen...

Niettemin, geef Michael een goede auto en hij heeft z'n 8ste titel gegarandeerd beet, want zoals vandaag gebleken is, hij heeft nog steeds die overwinningsdrang...
      Een goede auto, en Yamamoto als teammaat ipv Rosberg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
        Een goede auto, en Yamamoto als teammaat ipv Rosberg.
        mja ok...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
          Racen is uw positie niet afgeven, kijk maar naar wat senna vroeger deed. Gewoon u voor iemand zetten in de opening en dan de beslissing aan hun late of er een accident is of niet. In de F1 mag je 1 keer je rijlijn veranderen, dus eigenlijk had Barrichello moeten lossen in theorie.
          Ik heb de race niet live gezien, moet het stellen met wat beelden van youtube. Maar mijn eerste gedacht is ook dat Schumacher zijn positie verdedigt en dat Barrichello had moeten lossen. Indien daar gras had gelegen zou Barrichello er absoluut niet gaan over rijden, naar mijn mening is hij zelf dat veel te kleine gat ingedoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Ik heb de race niet live gezien, moet het stellen met wat beelden van youtube. Maar mijn eerste gedacht is ook dat Schumacher zijn positie verdedigt en dat Barrichello had moeten lossen. Indien daar gras had gelegen zou Barrichello er absoluut niet gaan over rijden, naar mijn mening is hij zelf dat veel te kleine gat ingedoken.
            Ik zou ook in dat gat duiken, Barrichello had het momentum en hij wist dat Schumacher pas laat de deur ging dichtgooien.
            Ik vind ook dat wat Schumacher deed erg unfair was, maar het is racen en het verdient geen 10plaatsen gridpenalty.
            Schumacher ging ook ver naar de andere kant toen Barrichello zich ernaast had gewrongen.

Comment

Ik vraag me af wat Barrichelo zijn reactie gaat zijn op dit incident.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                Ik vraag me af wat Barrichelo zijn reactie gaat zijn op dit incident.
                Duh: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws...ie-schumacher/

Comment

Schandalige "aanslag" van Schumacher, anders kan ik het niet noemen...
                  Hij is nog geen sikkepit veranderd sinds zijn vorige carriere.. Als iemand hem wil voorbijsteken verliest hij elke vorm van verstand en doet hij dingen die op een circuit niet thuishoren
                  Rubens komt er naast en wordt gewoon naar de muur gedreven... Het scheelde geen haar of hij had ze geraakt... Wat zou er dan gebeurd zijn ?? (reden daar 300 km/u)
                  Hij droomt nog van een achtste wereldtitel. Ochere... Hij is aan ZEVEN wereldtitels geraakt omdat hij nooit een sterke rijder als teammaat heeft geduld... Dat was met andere "groten" wel anders....denk maar aan Senna-Prost bij Mc Laren. DAT waren grote kampioenen... (er zijn er nog...)
                  Hij kan misschien eens bij Nico Rosberg gaan vragen hoe je met een F1 wagen snel moet rijden....., of nee , terug met pensioen gaan is nóg beter....
                  Last edited by ; 02/08/2010, 09:41.

Comment

2 jaar geleden ramde Hamilton Timo Glock van de baan en toen werd daar niet zoveel gevolg aan gegeven als nu.

Comment

En ook Senna was geen heilig boontje
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        2 jaar geleden ramde Hamilton Timo Glock van de baan en toen werd daar niet zoveel gevolg aan gegeven als nu.

Schumacher heeft niks verloren in het hedendaagse F1. Dat bewijzen de resultaten en zijn acties. Het feit dat hij iemand die hem zoveel diensten heeft bewezen bijna in de muur wilde rammen zegt meer dan genoeg over hem. De tijd dat alle regels naar zijn wagen worden geschreven is lang voorbij.

Schumacher heeft trouwens schuld bekend en een straf gekregen voor zijn actie:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Schumacher ging ook ver naar de andere kant toen Barrichello zich ernaast had gewrongen.
                          't zou nog maar dat te kort zijn...

En dat nog met een smile zeggen dat hij zeker plaats genoeg gegeven heeft aangezien hij erlangs geraakt is. Zegt veel over de mens Schumacher.
                          Last edited by Hayes; 02/08/2010, 20:52.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

Iemand linkje met de beelden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Ik weet niet welke camerastandpunt je precies hebt bekeken op Youtube, maar de onboard beelden zijn duidelijk. Op het moment dat Barrichello in het gat duikt, is er nog méér dan genoeg ruimte. Pas als hij er al naast zit wil Schumacher het gaatje helemaal dichten, een aanpak waarover Barrichello zich al eerder over de boordradio had beklaagd ("He closes the line too late..."), terecht.

Als Schumacher echt had gewild, zoals hij na de race aangaf, dat Barrichello gedemotiveerd zou worden om rechts te passeren, had hij nog voor Barrichello uit de slipstream kwam het gaatje verder moeten verkleinen. Maar in dit geval zou elke andere piloot verkozen hebben rechts te passeren, en Barrichello had nooit of te nimmer moeten lossen.

Extreem vuil van Schumachter, en helaas een manoeuvre dat je tegenwoordig wel vaker ziet op de circuits: iemand die al naast je zit nog meenemen en hem buiten de track limits dwingen. Het is héél simpel, en iedere piloot weet dit: als er ruimte is op het moment dat een achtervolger een inhaalmonoeuvre inzet waardoor die nog binnen de track limits langszij kan (met méér dan alleen maar de neus) , moet de leidende piloot de nodige ruimte laten zodat de achtervolger binnen de track limits kan blijven. Om te vermijden dat een achtervolgende piloot de vrije ruimte benut mag je éénmaal van lijn wisselen, maar daarna moet je die aanhouden. Je moet dus duidelijk kiezen bij een lijnwissel aan welke kant je al dan niet ruimte laat, en als je een bepaalde trackpositie wilt opeisen moet je dat meteen doen, en dus meteen de deur aan één kant dichten en niet half om daarna toch nog verder uit te wijken.

Schumacher verdient absoluut een penalty, en eigenlijk zelfs de diskwalificatie. Dit is ook bevestigd door de stewards na de race: Schumacher stond mogelijk de zwarte vlag te wachten, maar had het geluk dat de resterende tijd te kort was om met alle stewards tot een officieel besluit te komen.

Normaal zou ik me nooit mengen in een dergelijke discussie, maar hier denk ik niet dat er twijfel kan bestaan. By the way, ook Schumacher zelf bekent schuld; als hij als piloot die beelden ziet kan hij niet anders (los van het feit dat waarschijnlijk ook zijn gezicht wil redden).

Comment

Working...
                                X