Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat meer info

Oorspronkelijk geplaatst door www.pitstop.tv
    WRC - Henning Solberg met Ford, Gardemeister met Mitsubishi

Henning Solberg rijdt volgend jaar met een Ford Focus voor een volledige WK-campagne in één van de M2-teams van Ford. Mitsubishi viert zijn comeback in 2007, niet met een full fabrieksteam, maar met een M2-structuur voor Toni Gardemeister en Khaled Al Qassimi.

Met een budget van Expert voor de komende 2 jaar was Solberg een fel begeerde klant voor het opzetten van een M2-team. Afgelopen seizoen reed Solberg met een Peugeot 307 WRC van Bozian, maar dat Franse avontuur met Manfred Stohl als teamgenoot is afgelopen. Ook Kronos Racing probeerde Solberg te strikken, maar Petters broer koos uiteindelijk voor M-Sport dat in 2007 twee M2-programma’s zal runnen. De ene M2-structuur is voor Matthew Wilson en Luis Perez-Companc, terwijl Solberg een tweede ploeg vormt met een nog onbekende teammaat. Wilson, Perez-Companc en Solberg werken in 2007 alle WK-rally’s af.

Na een afwezigheid van zowat een jaar keert Mitsubishi met een M2-campagne terug voor Toni Gardemeister, die in een Lancer WRC twaalf proeven zal rijden. De teamgenoot van Gardemeister is Khaled Al Qassimi uit de Verenigde Arabische Emiraten. Een paar jaar geleden werd Al Qassimi rallykampioen van het Midden-Oosten. Beide rijders starten in de Monte Carlo met de WRC05, in afwachting van een nieuwe Lancer WRC spec 2007.

Morgen, bij het afsluiten van de inschrijvingen voor 2007 voor de M1- en M2-teams, weten we met welke rijders Kronos Racing in 2007 aan de slag gaat.

Comment

Morgen, bij het afsluiten van de inschrijvingen voor 2007 voor de M1- en M2-teams, weten we met welke rijders Kronos Racing in 2007 aan de slag gaat.
      morgen? en toch nog niks van Duval gehoord? de kans lijkt me iig groot dat hij daar wel aan de slag kan, mét een Xsara veronderstel ik..

Comment

Ik zou er niet op hopen. Hoogstwaarschijnelijke Meeke - Aigner(?) bij Kronos. Beide met steun van Red Bull.

Comment

Verdorie hé... Waar kan ie dan nog terecht? Bij Bozian, want daar komen nu plaatsen vrij?

Comment

Manfred Stohl (voor alle 16 rally's) en Daniel Carlsson (minstens 6 rally's) gaan aan de slag bij Kronos Racing.

Oorspronkelijk geplaatst door www.rally-live.com

Stohl to compete with Kronos Racing

Manfred Stohl has come up with a new team in time for the entry deadline for the FIA World Rally Championship. His successes so far enable the 34-year-old Austrian to compete once again in all 16 runs to the FIA World Rally Championship in 2007.

The assigned team will be the Belgian tuning wizards of Kronos Racing who, together with Sebastien Loeb won the driver WRC title in 2006.

The car will be the current World Champion-car, the Citroen Xsara WRC. For at least six runs Swede Daniel Carlsson will be the team-mate in the OMV Kronos Citroen World Rally Team.

Great opportunity with the OMV Kronos Citroen World Rally Team WRC fourth-placed Manfred Stohl and co-driver Ilka Minor will once again compete in 16 WRC runs in 2007. Thereby the 34-year-old Austrian will fall back on a well known vehicle. The OMV driver will once again take his seat in the Citroen Xsara WRC – the very car and team, Kronos Racing, that, together with Sebastien Loeb, became World Champion this year and celebrated eight victories.

“The fact alone that I will compete again in 16 runs next year seems like a dream,” said Stohl. “Even more exciting, it will be with the current World Champion team. I know Kronos Racing since I reached my first WRC podium places for them in 2005.
            The team works perfectly and has the advantage of being supported by Citroen-Sport. This should give us the opportunity to reach top positions next year, as well.”

Stohl's team-mate in the OMV Kronos Citroen World Rally Team for at least six runs will be Daniel Carlsson. The 30-year-old Swede who as third-placed reached his first podium place at the Sweden Rally in 2006 will compete in Sweden, Norway, Portugal, Italy, Greece and Finland. Carlsson also celebrated his WRC debut in Sweden in 1999. So far he has taken part in 40 runs.

“It is an incredibly good feeling to be part of the OMV Kronos Citroen World Rally Team,” said Carlsson. “I am sure that the Citroen Xsara WRC is the best rally car in the world and will be perfect also for me to support the campaign “World Rally against Drunk Driving“. I've known Manfred for a very long time and am looking forward to working with him. I think it will be the perfect mixture to be successful. I can hardly wait to be behind the steering wheel once again.“
            Last edited by ; 16/12/2006, 16:11.

Comment

First Motorsport blijkt nu druk op zoek naar een ander merk dan Skoda, maar het ziet er niet super rooskleurig uit vrees ik.
              Bij Kronos moet nog 1 plaats ingevuld worden denk ik. En anders...
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik hoop toch dat Duval iets vind voor volgend jaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                  Henning Solberg zijn nieuw voiture (voor 2 jaar in het Stobart - Expert M2 team)

Verder gaat Toni Gardemeister zo goed als zeker 12 ronden in een Mitsubishi WRC rijden.

Moet u teleurstellen bert
                  dit is niet de wagen van henning. DIt is een ST model dat ze in de kleuren gespoten hebben
                  ZIjn versie zal hetzelfde model zijn als gronholms wagen.
                  Dus de echte wagen van henning moeten we nog zien.

Comment

Deed Mitsubishi dit jaar mee? En volgend jaar?

edith=maxime soete
                    thanks!
                    Last edited by Mercedeske; 19/12/2006, 01:02.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                    2012-...
                    '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                      Deed Mitsubishi dit jaar mee? En dit jaar?
                      Dit jaar en dit jaar?
                      Nee en nee

Dit jaar en volgend jaar?
                      Nee en ja!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurdup Bekijk Berichten
                        Moet u teleurstellen bert
                        dit is niet de wagen van henning. DIt is een ST model dat ze in de kleuren gespoten hebben
                        ZIjn versie zal hetzelfde model zijn als gronholms wagen.
                        Dus de echte wagen van henning moeten we nog zien.
                        Nu dat je het zegt
                        Maar voorkant is net hetzelfde, enkel aan de achterste wielbogen valt het op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                          Ik hoop toch dat Duval iets vind voor volgend jaar!

Gisteren of eergisteren heb ik ergens gelezen dat Vandaele aan Duval denkt voor het volgend seizoen mits genoeg financiële middelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimJ Bekijk Berichten
                            Gisteren of eergisteren heb ik ergens gelezen dat Vandaele aan Duval denkt voor het volgend seizoen mits genoeg financiële middelen.
                            Ja... inderdaad daar zeg je het: 'mits genoeg financiële middelen'. Dat is net het probleem voor Duval. In België zijn maar heel weinig firma's geïnteresseerd in het WK Rally, spijtig!

Comment

Ik wil sponsoren voor €5!
                              Dan wil ik wel mijn naam in mega letters op de achterruit.

Zou wel ideaal zijn, hij kent de Xsara al goed, kan er een goed stukje mee rijden en hij lijkt het crashen afgeleerd te zijn!

BTW: Op sporza het jaaroverzicht bekeken en niet één woor dover Duval! Niet één woord. Alé, als er anders een landgenoot ergens zelfs maar een beetje met de wereldtop meekan, hemelen ze ze mega op... Ik begrijp het niet meer.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Iedereen is welkom bij Kronos, als ze maar genoeg geld meebrengen. We zien wel wat er uit de bus komt voor Duval.

Comment

Duval staat wel ingeschreven voor Monte Carlo, opnieuw in een First Skoda. Wel op de voorlopige lijst, afwachten naar de definitieve lijst op 4 januari.

Comment

Op Duval zijn website staat dan weer dat hij zo goed als zeker niet start.
                                    *zucht*

Comment

We kennen dat verhaal ondertussen toch al.

Ik wil jullie dromen nu niet stukslaan, maar ik vrees dat Dudu zijn toekomst in het WRC sowieso om zeep is. Ik denk dat hij dit deels aan zichzelf te danken heeft (en dan spreek ik over zijn persoon, niet over prestaties).

Jammer maar helaas. Wie weet breekt ie op circuit potten (en daar komt ie Loeb dan misschien ook opnieuw tegen)

Comment

Duval heeft altijd graag DTM willen doen heeft hem ééns gezegd. Aangezien m'n intresse de laatste tijd in DTM ook vrij groot is, laat hem maar doen.

Op z'n site staat trouwens dat hij nog opties heeft voor later dit seizoen. Ik hoop dat hij hiermee Suzuki en SX4 WRC bedoeld.

Comment

Weet er iemand waar de kalender te vinden is voor 2007 met alle WK-manches?

Comment

Working...
                                          X