Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh Bekijk Berichten
    Betrouwbaar... Daar hoef je volgens mij zelfs niet aan te twijfelen
    Die C4 heeft al meer getest dan Duval verleden jaar gereden heeft..
    Jeps, tijdens de rallycross reed de C4 al sterk mee met constant een of twee ingenieurs van Citroen Sport vlakbij...

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
    WRC stelt niks meer voor.
    Fabrieksteams gedragen zich zoals in de F1...
    Piloten worden afgeschermd als besmettelijke ziektes, Parc Fermé is als een gevangenis, alles en nog wat hangt in een mysterieuze sluier alsof het staatsgeheimen zijn.
    De laaste jaren is heel dat WRC circus in handen gevallen van gladde marketing mensen die grof geld willen verdienen.
    Prijskaartje om even te kijken is navenant.

Jaren geleden ben ik wel eens naar de RAC rally in Engeland gaan zien, 4 dagen baggeren door de bossen terwijl er nog echt gereden werd, gesleuteld en gevloekt.

Het word stilaan tijd dat ze gaan inzien dat populariteit boven geld moet staan.
    Als toevallige kijker werd ik zelfs weggejaagd toen ik 2 jaar geleden in Griekenland rondreed met een Vitaratje en plosteling een Peugeot-team tegenkwam...
    Sad but true... :s

Comment

Zo te zien gaat Seb de eerste overwinning
      binnenhalen voor de C4.

Sordo 2e en Grönholm 3e.

Voor de 4e plaats zal het nog spannen :

Atkinson staat slechts 0,8 " achter Hirvonen

't zal morgen ne superspannende superspecial worden

Comment

Super

En Subaru stelt al teleur, nog opvallender misschien is dat Solberg totaal niet meekan en Atkinson net wel. Nu speelt het bandenspel geen rol meer, dus het ligt aan de wagen, hopelijk krijgen ze hem dit seizoen wel nog op punt!

Comment

Heb de laatste 3 jaar niet echt meer gevolgd (geen Eurosport vanwege de terreuractie van Telenet om die eerst van de kabel te halen en vervolgens digitale TV aan te bieden... )

Waar zijn McRae, Makinnen, Kankunnen, Sainz enz...???
          www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
            Heb de laatste 3 jaar niet echt meer gevolgd (geen Eurosport vanwege de terreuractie van Telenet om die eerst van de kabel te halen en vervolgens digitale TV aan te bieden... )

Waar zijn McRae, Makinnen, Kankunnen, Sainz enz...???
            McRae heeft vorig seizoen een kleine comeback gemaakt bij Citroen ter vervanging van Loeb. Was niet echt een succes. Sainz zit in Dakar. Makinnen heeft eigen rallyschool en Kankunnen weet ik niet echt.

Maar dat waren pas de tijden!

Comment

Het zou wel leuk zijn om een lijstje hier neer te zetten van alle zenders die rally uitzenden...
              Maakt niet uit in welke taal, ze rijden toch allemaal even gek...
              Heb net wat samenvattingen van Eursport bekeken en ik moet zeggen, dat ik na drie jaar geen Eurosport meer heb kunnen kijken, ik niet echt iets gemist heb.
              Peter B doet z'n best wel, maar het is gewoon hopeloos te kort en je ziet amper een auto, wel heb ik door dat Goodrich dé band is... . Scheelt niet veel of ze plakken de camera"s ermee af...
              www.perfectshine.be

Comment

WRC Monte - Loeb wint meteen met C4

Sébastien Loeb heeft voor de vierde keer de WK-rally van Monte Carlo gewonnen. Loeb zegevierde aan het stuur van de C4, de nieuwe Citroën die bij zijn debuut meteen vol scoort en zelfs de dubbel pakt met de tweede plaats van Dani Sordo.

Loeb en zijn teamgenoot Sordo werden in een fletse editie van de Monte Carlo zonder sneeuw en ijs nooit bedreigd. Het duo trok snel in de aanval en kon gisteren de bonus controleren. Loeb werd vrijdagmorgen opgeschrikt door een offensief van Sordo, maar de wereldkampioen wees de concurrentie uit eigen stal terug en reed dan vrij makkelijk naar zijn vierde triomf in Monte Carlo.

Loeb: “Het is een mooie zege, uitstekend voor het moreel om het seizoen zo te starten. Het is mijn vierde overwinning hier en dat is toch een speciaal moment. Ik wilde met 10 punten starten en dat is gelukt. De C4 was snel en mijn arm hield het vol. Dit is natuurlijk een schitterende operatie voor Citroën dat met Dani de dubbel verovert. Schitterende start voor de C4.”

Een verkeerde bandenkeuze enkele weken voor de rally maakte dat Ford nooit in het stuk voorkwam. Ford nomineerde banden voor koud en nat weer, maar het was relatief warm en op veel plaatsen droog. Marcus Grönholm verbeet zijn frustratie en werd derde in de rally die hij vorig jaar won na een misstap van Loeb.

De strijd voor de vierde plaats werd vanmorgen beslecht in de superspecial in de straten van Monte Carlo, de enige proef op zondag. Verplicht op sneeuwbanden om het spektakel te verhogen, was Chris Atkinson met zijn Subaru een seconde sneller dan Ford-rijder Mikko Hirvonen, die zo de vierde stek voor 2 tienden van een seconde verloor.

Petter Solberg, die tijdens zijn run op de superspecial het publiek vermaakte met een donut, eindigde zesde voor Toni Gardemeister en Jan Kopecky.

Met zijn zege neemt Loeb uiteraard de leiding in het WK. Sordo volgt op 2 punten en Grönholm op 4. Bij de constructeurs start Citroën het seizoen met het maximum van 18 punten, terwijl Ford 10 punten vergaart. Subaru is derde met 8 punten.

BRON: www.pitstop.tv
                Jammer dat Mikko Hirvonen zijn vierde plaats niet heeft kunnen vasthouden
                Impressionant debuut ook van Citroën. Hopelijk zijn ze op onverhard iets minder sterk, anders zou het wel eens een saai seizoen kunnen worden.

Comment

Mooi van citroen!

M'n pa heeft zich vant weekend ingeschreven op wrc+ voor een weekend. Is wel nog cool, er staan onboardfilmpjes op, overzichten van de dag, crashes, uitleg over technische dingen.
                  Tis iets van een 3€ voor een weekend en in de 30 of 40€ voor een heel seizoen.

Comment

Verrassend toch dat Atkinson zo veel sneller was dan Solberg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                      Verrassend toch dat Atkinson zo veel sneller was dan Solberg!
                      Heel verrassend vind ik dat.
                      Atkinson maakt nu wel sterke indruk want hij heeft enorm veel vooruitgang geboekt op het einde van het vorige seizoen. Als je dat vergelijkt met zijn debuut.

Wel is de Subaru toch nog altijd niet competitief, en nu ligt het niet meer aan de banden. Afwachten wat er gebeurt vanaf Mexico.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                        Heel verrassend vind ik dat.
                        Atkinson maakt nu wel sterke indruk want hij heeft enorm veel vooruitgang geboekt op het einde van het vorige seizoen. Als je dat vergelijkt met zijn debuut.

Wel is de Subaru toch nog altijd niet competitief, en nu ligt het niet meer aan de banden. Afwachten wat er gebeurt vanaf Mexico.
                        Niet echt competitief... maar toch eindigt hij knap vierde voor Hirvonen met de Focus en die twee hebben op asfalt al meer bewezen dan Atkinson en de Impreza!

Comment

Idd knap van Atkinson. Maar Solberg? Het wordt nu echt wel tijd dat die nog eens een goed resultaat kan neerzetten...

Weet iemand of ITV nog WRC uitzend? Ik keek vorig jaar altijd op zondag naar WRC maar nu was het noppes.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Hopelijk kan atkinson z'n goeie prestatie verderzetten.

Ivm beelden van het huidige WK.

Meestal zend rtbf 2 ( champions ) de zondagavond
                            een verslag uit van de rally ( een minuut of vijftien )

Comment

Dat probere ik altijd mee te pikken.
                              Vond op ITV mooi dat ze in één uur de hele rally samenvatten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Idd knap van Atkinson. Maar Solberg? Het wordt nu echt wel tijd dat die nog eens een goed resultaat kan neerzetten...

Weet iemand of ITV nog WRC uitzend? Ik keek vorig jaar altijd op zondag naar WRC maar nu was het noppes.
                                Hoewel er geen sneeuw lag was het nog steeds een loterij. Daarbij komt het feit dat solberg nog met een paar problemen had te kampen.
                                Van atkinson ben ik wel ongelofelijk hard geschrokken!

Comment

Super

En Subaru stelt al teleur, nog opvallender misschien is dat Solberg totaal niet meekan en Atkinson net wel. Nu speelt het bandenspel geen rol meer, dus het ligt aan de wagen, hopelijk krijgen ze hem dit seizoen wel nog op punt!
                                  Het banden probleem valt nooit weg he, nu ligt het alleen niet meer bij de fabrikant. De team moeten nog steeds de banden kiezen.

Trouwens het verrast me eigenlijk dat ze zo hoog staan. Dikke proficiat. Je mag niet vergeten dat alle teams voor en achter en tussen de twee Subaru's er allemaal al meerdere jaren met die constructeur hebben gewerkt. De C4 bleken in MC een geval apart en de ford's gaan ook heel hard. en dan komt al de eerste subaru.
                                  Had iemand echt gedacht dat er nu al met de nieuwe banden een Impreza op het podium ging staan. Ik kraai al hoog van de toren dat ze beide in de punten staan.
                                  Van Subaru hebben we het laatste nog niet gehoort. Het stelde alles behalve teleur.

Solberg kon niet mee? zijn broer niet nee .
                                  Solberg had gewoon nog wat problemen om met andere banden dan pirelli te rijden
                                  Het is ook niet meer dan normaal dat atkinson sneller is wat die heeft al ervaring met Michelin.

Comment

Solberg heeft al meer dan twee jaar problemenmet vanalles. Het is eigenlijk maar normaal dat ze na de Citroens en fords komen. Ze zijn het derde fabrieksteam, met genoeg centen.

Comment

Zeggen dat het normaal is dat subaru achteraan hinkt is misschien wel wat overdreven.
                                      Pirelli had een groot aandeel in de problemen van subaru. Geen grip op de voortrein of geenwoon helemaal geen grip. Heeft ook te maken met het feit da pirelli al even had besloten om de rallysport te verlaten dus ook geen extra investeringen meer ging doen in het ontwikkelen voor banden voor rally wagens.

zelfde ontwikkeling kon je zien met Ford toen zij ook overstapten naar michelin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik_H Bekijk Berichten
                                        Het banden probleem valt nooit weg he, nu ligt het alleen niet meer bij de fabrikant. De team moeten nog steeds de banden kiezen.

Trouwens het verrast me eigenlijk dat ze zo hoog staan. Dikke proficiat. Je mag niet vergeten dat alle teams voor en achter en tussen de twee Subaru's er allemaal al meerdere jaren met die constructeur hebben gewerkt. De C4 bleken in MC een geval apart en de ford's gaan ook heel hard. en dan komt al de eerste subaru.
                                        Had iemand echt gedacht dat er nu al met de nieuwe banden een Impreza op het podium ging staan. Ik kraai al hoog van de toren dat ze beide in de punten staan.
                                        Van Subaru hebben we het laatste nog niet gehoort. Het stelde alles behalve teleur.

Solberg kon niet mee? zijn broer niet nee .
                                        Solberg had gewoon nog wat problemen om met andere banden dan pirelli te rijden
                                        Het is ook niet meer dan normaal dat atkinson sneller is wat die heeft al ervaring met Michelin.
                                        Mijn nick al eens goed gelezen?
                                        Als er iemand pro-Subaru is dan ben ik het hier wel.
                                        Maar ik durf ook gerust toe te geven dat het het laatste anderhalf jaar in het WRC gewoonweg beneden niveau was. Als je dan stelt dat de C4 onklopbaar is in MC en de Ford retesnel zijn.... maar dan toch een Subaru komt.... tja, hoeveel fabrieksteams zijn er nog die ervoor kunnen eindigen... Juist ja, geen!

Subaru heeft vorig jaar zelf geen enkele overwinning behaald in een heel zwak WRC jaar, dit zegt wel voldoende dan. Een groot deel van die slechte prestaties lag aan de Pirelli's (met Galli in de Peugeot wou het ook niet lukken) maar de Impreza MY06 is gewoon niét competitief te noemen.

En zeggen dat Solberg teveel moest wennen aan de banden is al helemaal vergezocht. Hij heeft al pakken meer ervaring in de MC (OK, dit jaar was die min of meer anders) én hij heeft al specifiek getest met de Michelins voor de MC. Ik denk dus niet dat dit opweegt tegenover Atkinson zijn tochwel bescheiden ervaring met de Michelins. Solberg moet gewoon de tijden van Gronholm of Loeb rijden, als Atkinson dan knap vierde kan rijden, des te beter! Nu verwacht ik van Atkinson wel nog veel meer het komende seizoen.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik_H Bekijk Berichten
                                        Zeggen dat het normaal is dat subaru achteraan hinkt is misschien wel wat overdreven.
                                        Pirelli had een groot aandeel in de problemen van subaru. Geen grip op de voortrein of geenwoon helemaal geen grip. Heeft ook te maken met het feit da pirelli al even had besloten om de rallysport te verlaten dus ook geen extra investeringen meer ging doen in het ontwikkelen voor banden voor rally wagens.

zelfde ontwikkeling kon je zien met Ford toen zij ook overstapten naar michelin.
                                        Subaru hinkt achteraan, dat is toch duidelijk.
                                        Vorig seizoen haalden sommige privé rijders de Subaru rijders in. Zelf met de Michelins zijn ze nog altijd niet competitief, de reacties van Solberg vorig seizoen spraken toch boekdelen toen er weer iets stuk ging aan de wagen. Anderzijds is het ook zo dat ze vorig jaar gewoon énorm veel pech hebben gekend. Loeb en Petter raken dezelfde steen: Petter's radiator stuk, Loeb heeft niets....

Laten we hopen dat de MY07 vanaf Mexico terug snel is en meestrijdt voor de winst!

Comment

Laten we hopen dat de MY07 vanaf Mexico terug snel is en meestrijdt voor de winst!
                                          Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten...

Comment

Working...
                                          X