Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ...DIETER... Bekijk Berichten
    Op proef 12 verliest Loeb meer dan 8 minuten op Gronholm en Hirvonen en valt terug naar de elfde plaats.
    Hola... reden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
      Hola... reden?
      Blijkbaar is hij in een sneeuwmuur terechtgekomen.

Ai ai, mijn prono

Comment

• De twee Fords zijn ongenaakbaar precies.
        En leuke strijd tussen de twee broers voor het podium

Comment

• WRC Noorwegen - Ford domineert dag 2, Loeb struikelt

Mikko Hirvonen zit op zegekoers na de tweede etappe in de WK-rally van Noorwegen. De jonge Fin gaat morgen de slotdag in met bijna 20 seconden voorsprong op Ford-team- en landgenoot Marcus Grönholm. Sébastien Loeb heeft na enkele fouten bijna 18 minuten verloren.

Op proef 12 is Loeb met zijn Citroën C4 van de baan gevlogen, in zijn jacht op het Ford-duo voorin.

Loeb: “Op een T ben ik rechtdoor gegaan. Ik zat vast in een sneeuwmuur en verloor 8 minuten. Ik heb dan geprobeerd om terug te vechten, maar ik ben er weer afgegaan en dat kostte me nog meer tijd.”

In totaal verloor Loeb op 2 proeven bijna 18 minuten. De WK-leider is daardoor uiteraard zijn derde plaats in het klassement kwijt.

Ford is verlost van Loeb en nu valt te bezien wat Ford-teambaas Malcolm Wilson vanavond gaat beslissen. Laat hij Hirvonen en Grönholm voort strijden of vaardigt hij teamorders uit, nu Citroën voorlopig slechts één punt pakt met Loeb? Ford zit op een dubbel met Hirvonen aan de leiding, op 19.7 seconden gevolgd door Grönholm, die op proef 13 bij een T rechtsomkeer moest maken.

Hirvonen: “Marcus is niet zo veraf. We gaan er nog altijd voor en ik wil winnen.”

Bij de huidige stand wordt Grönholm de nieuwe leider in het WK met 4 punten voorsprong op Hirvonen. Loeb volgt dan op 6 punten. Morgen zal blijken of Hirvonen voluit zijn kans mag gaan dan wel of Ford de kaart trekt van Grönholm. Bij de merken gaat Ford dan op kop met 16 punten voorsprong op Citroën.

Na de misstappen van Loeb nam Petter Solberg de derde plaats over in zijn Subaru. Maar met zijn broer Henning in de Stobart Ford op een kleine 10 seconden wordt het morgen geen gezondheidswandeling voor Petter. De Noorse fans maken zich nu al op voor een spetterende familiestrijd onder de Solbergs voor het brons.

Petter Solberg: “De auto is moeilijk te besturen. Ik verloor 45 seconden op de bergproef, maar ik weet niet wat er met de auto scheelt. Ik zwalp gewoon over de weg.”

Henning Solberg: “Ik ging op proef 13 twee keer van de weg af. Ik ga mijn uiterste best doen om het podium te halen.”

Jari-Matti Latvala is de eerste rijder die morgen kan profiteren van mogelijke brokken onder de Solbergs. Latvala, Stobart-teamgenoot van Henning, staat vijfde op bijna anderhalve minuut van Petter.

Manfred Stohl bezet voorlopig de zesde plaats in de Kronos Citroën. Op KP 13 reed Stohl wel klappertandend naar de finish.

Stohl: “Halfweg de proef hadden we een probleem. De deur van mijn co Ilka vloog open en ze moest zelf de deur proberen dicht te houden tot de finish van de proef.”

Op zowat 10 seconden van Stohl volgt de Citroën van Gigi Galli, die vanmorgen na de lange proef van meer dan 44 km nog vijfde was. Maar ook Galli zat er een paar keer naast en daardoor zakte hij naar 7.

De achtste plaats wordt verdedigd door Xevi Pons in een Mitsubishi. De Spanjaard heeft ruim 21 seconden voorsprong op Daniel Carlsson in de tweede Xsara van Kronos.

Andere pechvogels, die vandaag iets te fel gingen sneeuwruimen, waren Chris Atkinson en Toni Gardemeister. Beiden verloren ettelijke minuten op de lange, negende proef.
          BRON: www.pitstop.tv

Comment

• Spannende strijd daar in Noorwegen. Hopelijk volgen er geen teamorders en mag Hirvonen voluit zijn kans gaan.

Mijn prono daarentegen....

Comment

• Einde van de rally. 3 Fords op het podium Hirvonen wint voor Gronholm en Henning Solberg.

Comment

• Sterk gereden van Hirvonen!

Comment

• Ford heeft daar goed gepresteerd in Noorwegen.
                  Hopelijk kunnen ze die prestatie verderzetten in sneeuwloze rallys.

Comment

• WRC - Suzuki stelt debuut SX4 uit

Suzuki stelt het debuut van zijn SX4 WRC uit tot de WK-rally van Corsica in oktober. De eerste rally van Suzuki’s eerste WRC was oorspronkelijk gepland voor Finland begin augustus.

De geruchten dat het niet echt zou vlotten met de SX4, worden nu uiteraard nog meer gevoed door de beslissing om pas in oktober met de auto voor de dag te komen. In plaats van 3 rally’s gaat Suzuki door het uitstel dit jaar slechts 2 proeven afwerken: Corsica half oktober en Wales begin december. 2008 wordt het eerste volledige seizoen in de topklasse voor Suzuki.
                    Volgende maand plant Suzuki de eerste test met de SX4 in Europa, tot nu toe is de Suzuki enkel op Japanse bodem getest. Op 1 augustus zou dan de homologatie volgen.

BRON: www.pitstop.tv

Comment

• Mohow, wa gebeurt er nu in Mexico.

Subaru op 1 en 3... das ook al lang geleden
                      Zouden ze het volhouden...

Comment

• Ni lang dus, Petter heeft olielek en moest opgeven in SS6
                        Loeb op kop voor Atkinson

Godverde...

Comment

• Jammer voor Solberg... hij had het verdiend!

Comment

Jammer voor Solberg... hij had het verdiend!
                            Echt he, moet zo frustrerend zijn.
                            Volgens mij kan hij de tijden van Loeb en Gronholm zeker aan.

Alleen moet het geluk eens aan zijn kant komen te staan en moet de wagen 200% betrouwbaar worden. Nu vallen die beide dingen tegen.

Comment

• Is alleszins al positief dat de Subaru's snel waren.
                              Heb er niet veel van gezien eigenlijk.

In Portugal is onze Duvalleke er weer bij...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Het gaat er spannend aan toe in Portugal! Loeb leidt met 3.1 seconden voorsprong op Grönholm. De derde in de stand is voorlopig Hirvonen met bijna een halve minuut achterstand.

Hopelijk gaat Gronholm morgen in de aanval en stoot hij Loeb van de koppositie!

Comment

• Echt enorm spannend.
                                  Hopelijk houden ze allemaal het tempo vol en blijven ze zo close op elkaar zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    Echt enorm spannend.
                                    Hopelijk houden ze allemaal het tempo vol en blijven ze zo close op elkaar zitten.
                                    zolang die Ford maar wint!

Comment

zolang die Ford maar wint!
                                      of die Subaru

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                        of die Subaru
                                        Dat zou ik nog liefst van allemaal hebben, maar ik zie het (nog) niet direct gebeuren...

Comment

Dat zou ik nog liefst van allemaal hebben, maar ik zie het (nog) niet direct gebeuren...
                                          Ik ook niet, en Atkinson moet probs of een schuiver gemaakt hebben.
                                          Solberg draait nog goed mee, kan misschien Hirvonen nog pakken voor het podium/

Comment

Working...
                                          X