Nergens de rally van Zweden te volgen op TV? Triest.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wrc 2011
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenNergens de rally van Zweden te volgen op TV? Triest.
Vanaf 14u dag1,14u25 dag2
Comment
-
Wat ik al dacht blijkt inderdaad ook zo te zijn.
Op de laatste proef reed Peter Solberg niet zelf maar wel zijn co-piloot.
De wagen ging niet op volle snelheid,ondanks dat er op het eerste zicht niets mee mankeerde.
Solberg moest trouwens bij de start en het einde van de proef helpen met de versnellingen.
Ik wist zelfs niet dat dit mocht.
+ YouTube Video
Petter Solberg was lekker bezig tijdens de Rally van Zweden. Vierde in het algemeen klassement, en nog zicht op het podium. Op weg naar de start van een volgende klassementsproef trapte de Noor het rechter pedaal net iets te ver in. Een lokale agent hoorde de Citroën DS3 WRC waarschijnlijk al van verre aan komen […]
.
Comment
-
WRC Zweden was vorige donderdag tot en met zondag. Leuke rally op sneeuw gezien. Het is te volgen op Exqi Sport, Motors TV en uiteraard via internet. Ik heb de beelden nog niet allemaal bekeken (heb van elke dag 30 min beeldmateriaal en enkel dag 1 al bekeken) maar het ziet er toffer uit dan voorgaande jaren. De rally werd gewonnen door Mikko Hirvonnen, gevold door Mads Ostberg en Latvala. Alledrie Ford Fiesta RS. Loeb werd met zijn nieuwe DS3 pas zesde, Raikonnen achtste. Ken Block haalde de verste jump over Colins Crest in SS5. Op dit moment lijken de Fords een voordeel te hebben op de Citroens.
De toekomst ziet er goed uit voor het WRC, met de komst van de Mini Countryman als derde WRC-wagen ergens midden in het seizoen. Er zijn ook geruchten over comebacks/nieuwe entry's (de ene al geloofwaardiger dan de andere) van Volkswagen, Toyota, Saab en Mitsubishi voor 2012 en verder. VW en Saab zijn de hardnekkigste geruchten. Pirelli komt normaal ook terug in 2012.
Wat betreft Solberg: rijbewijs afgepakt wegens te snel rijden op een verbindingsetappe, en ik Zweden lachen ze daar blijkbaar niet mee. Chris Patterson mocht overnemen zonder nog maar 1 meter met de wagen gereden te hebben. Solberg maakte nochtans kans op een podiumplek.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenEn waarom reed zijn co?
Wanneer was WRC Zweden wel?
Navigator Chris Patterson heeft het stuurwiel overgenomen, maar kon geen potten breken omdat dit de eerste keer was dat hij de nieuwe DS3 zelf bestuurde. Uiteindelijk behaalden ze een vijfde plaats, wat volgens Patterson waarschijnlijk aan het belabberde navigatiewerk van Solberg te wijten was.
Vorig weekend,zondagnamiddag was er een lange uitzending op Exqi,met oa. de laatste proef(powerstage) rechtstreeks.
Uitslag:
Henning Solberg in goede doen.
+ YouTube Video
Ken Block gaf eerlijk toe dat hij niet meekon,niet dat hij nie probeerde...
+ YouTube Video
+ YouTube Video
Comment
-
Na de allerlaatste proef wilde de DS3 van Loeb niet meer starten.
Gelukkig voor hem was Solberg,sorry Patterson er om hem een zetje te geven.
+ YouTube Video
Comment
-
-
Hier de 3 dagen op rij.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenLoeb pas 6e!? amai!?
En wat een prestatie van Ostberg!?
Geheel uit interesse dat ik dit vraag, hoor.
En ja, Mads kan goed aan een stuurtje draaien precies...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenMaxime, vergis ik me nu, of was jij vroeger toch een grote rallyfan?
Geheel uit interesse dat ik dit vraag, hoor.
En ja, Mads kan goed aan een stuurtje draaien precies...
Maar de kalender volledig uit het oog verloren! Ik was op shortski afgelopen weekend en het was me volledig ontgaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk BerichtenZe zijn niet veel sneller dan een S2000, en ongeveer 1-2 sec per kilometer trager dan de laatste WRC's.
Dat moet toch ongelooflijk zuigen voor die piloten dat ze plots verplicht met tragere auto's moeten rijden, denk je niet?
Comment
-
Ik heb gisterenavond de volledige reportage gezien op Exqi, bijna 2u verslaggeving
zalig
zag er goed uit trouwens, de nieuwe WRC's lijken niet zoveel onder te doen voor de oude van vorig jaar.. de fiesta's lijken wat beter te rijden dan de DS3's.. maar dat kan nog veranderen uiteraard, de enige is ook de enige rally op sneeuw dit seizoen..
enige minpuntje op exqi was wel dat de commentator TOTAAL niet doorhad dat Patterson de laatste proef reed in de plaats van Solberg.. terwijl dat wel duidelijk in beeld was te zien.. ongelofelijkOorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk BerichtenZe zijn niet veel sneller dan een S2000, en ongeveer 1-2 sec per kilometer trager dan de laatste WRC's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk BerichtenZe zijn niet veel sneller dan een S2000, en ongeveer 1-2 sec per kilometer trager dan de laatste WRC's.
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenSerieus!? Ik wist niet dat het verschil zo gigantisch was!
Dat moet toch ongelooflijk zuigen voor die piloten dat ze plots verplicht met tragere auto's moeten rijden, denk je niet?
Er zal wel meer op komst zijn.
De piloten moeten nu we terug harder werken door het wegvallen van eektronische diffs en zo.
Eigenlijk denk ik dat het voor de piloten weer wat plezanter geworden is.
Waarschijnlijk zijn ze al blij dat ze een stuurtje gevonden hebben voor dit jaar.
In Zweden zal het vermogensverschil minder opvallend geweest zijn dan in de kommende rally´s.
Benieuwd wat het op asfalt zal geven.
.
Comment
Comment