Volgens mij is hier nog geen topic van?
Het WRC 2010 loopt op zijn eind. We kennen de kampioen en we weten dat hij volgend jaar zijn laatste seizoen in het WRC zal betwisten. 2010 is weer op niks uitgedraaid voor Ford. Maar er is beterschap op komst want het WRC 2011 kondigt zich volledig anders aan!
Eerst en vooral zal er voor het eerst in 2 seizoenen weer een derde officiële constructeur zijn. Sinds het terugtrekken van Subaru eind 2008, was Prodrive niet meer actief op het hoogste niveau. Maar nu keert het terug met MINI.
Ook op technisch vlak is er een grote verandering: de 2.0 turbo maakt plaats voor een 1.6 turbo.
Momenteel hebben de drie merken hun WRC's voor volgend seizoen al voorgesteld. Het is wachten of er nog andere merken hun komst naar het WRC zullen aankondigen. Dat zal dan niet meer voor het seizoen 2011 zijn, maar hopelijk 2012 of misschien nog later. Merken zoals Fiat, VW en Toyota hebben reeds interesse getoond voor het vernieuwde kampioenschap.
Het WRC 2010 loopt op zijn eind. We kennen de kampioen en we weten dat hij volgend jaar zijn laatste seizoen in het WRC zal betwisten. 2010 is weer op niks uitgedraaid voor Ford. Maar er is beterschap op komst want het WRC 2011 kondigt zich volledig anders aan!
Eerst en vooral zal er voor het eerst in 2 seizoenen weer een derde officiële constructeur zijn. Sinds het terugtrekken van Subaru eind 2008, was Prodrive niet meer actief op het hoogste niveau. Maar nu keert het terug met MINI.
Ook op technisch vlak is er een grote verandering: de 2.0 turbo maakt plaats voor een 1.6 turbo.
Momenteel hebben de drie merken hun WRC's voor volgend seizoen al voorgesteld. Het is wachten of er nog andere merken hun komst naar het WRC zullen aankondigen. Dat zal dan niet meer voor het seizoen 2011 zijn, maar hopelijk 2012 of misschien nog later. Merken zoals Fiat, VW en Toyota hebben reeds interesse getoond voor het vernieuwde kampioenschap.
Comment