Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Alonso: "These are the worst conditions I ever drove in."
Hamilton: "The conditions seems to be good!"
Vettel: "The visibility is realy bad."
Hamilton: "The lighting is good!"
Hamilton
Je gelooft toch niet dat Hamilton dat meende? Hij vond het net zo moeilijk als Alonso wss, maar gaf het gewoon niet toe omdat hij wou blijven rijden (wat niet betekent dat hij er niet van kon genieten). En ja ik ben het eens met Hamilton dat er meteen moest gestart worden e.d., maar hij moet niet altijd zo patserig doen van "hey laat maar komen, ik ben de man". Als het toch zo'n uitstekende condities waren vandaag waarom heeft hij dan niet gewonnen?
Ik had hetzelfde probleem, serieus aant vloeken toen, had ik maar het programma daarna ook opgenomen...
Kheb het moeten doen met de samenvatting op Sporza...
Ik zie net dat de er nog een herhaling uitgezonden werd van 15 tot 17.30 op de BBC. Die heb ik natuurlijk ook gemist. Regen is leuk, zolang er gereden kan worden.
Gelukkig moeten we over 14 dagen niet zo vroeg opstaan en ga ik nog eens IRL kunnen volgen.
Alonso: "These are the worst conditions I ever drove in."
Hamilton: "The conditions seems to be good!"
Vettel: "The visibility is realy bad."
Hamilton: "The lighting is good!"
Hamilton
De factor geluk speelt toch wel een gigantische rol dit seizoen.
Btw, een geluk voor Hamilton dat Rosberg hem had ingehaald in het begin van de race want anders had Webber Hamilton wss meegenomen in zijn slipper. Wel zéér jammer voor Rosberg, want hij en zijn Mercedes waren in topvorm.
Je gelooft toch niet dat Hamilton dat meende? Hij vond het net zo moeilijk als Alonso wss, maar gaf het gewoon niet toe omdat hij wou blijven rijden (wat niet betekent dat hij er niet van kon genieten). En ja ik ben het eens met Hamilton dat er meteen moest gestart worden e.d., maar hij moet niet altijd zo patserig doen van "hey laat maar komen, ik ben de man". Als het toch zo'n uitstekende condities waren vandaag waarom heeft hij dan niet gewonnen?
Tom is duidelijk een Hamilton fan,maar die uitspraken kwamen vooral uit het feit dat Vettel hoopte dat de wedstrijdleiding zijn geklaag zou horen en na ronde 42 de wedstrijd zou afgevlaggen.
Volle punten pakken en geen bedreiging meer van Alonso en Hamilton.
Achteraf gezien zou het zelfs zijn redding geweest zijn ook.
Hamilton wilde natuurlijk zo lang mogelijk rijden,om zo veel mogelijk nog naar voor te kunnen schuiven,hij heeft veel geluk gehad vandaag,want puur op prestaties zou hij niet op 3 zijn geeindigd.
Je moet er wel staan natuurlijk als het geluk uitgedeeld wordt.
Het was een toffe race. Schumacher deed het ook goed, in het begin zelf aangevallen en daarna kunnen opschuiven door de pech van een ander. Ik heb hem ook geen enkel foutje zien maken.
Je gelooft toch niet dat Hamilton dat meende? Hij vond het net zo moeilijk als Alonso wss, maar gaf het gewoon niet toe omdat hij wou blijven rijden (wat niet betekent dat hij er niet van kon genieten). En ja ik ben het eens met Hamilton dat er meteen moest gestart worden e.d., maar hij moet niet altijd zo patserig doen van "hey laat maar komen, ik ben de man". Als het toch zo'n uitstekende condities waren vandaag waarom heeft hij dan niet gewonnen?
De uitspraken waren idd bedoeld om de wedstrijdleiding wat te beïnvloeden maar het was best wel grappig.
Hamilton heeft niet gewonnen omdat hij een fout gemaakt had net na de laatste herstart en omdat zijn banden nogal versleten waren én omdat de Ferrari meer grip had.
Het was een toffe race. Schumacher deed het ook goed, in het begin zelf aangevallen en daarna kunnen opschuiven door de pech van een ander. Ik heb hem ook geen enkel foutje zien maken.
Beter kijken dan... Is zelfs van de baan gegaan...
Beter kijken dan... Is zelfs van de baan gegaan...
Als je die uitstapjes bedoeld onder de SC, dat was enkel om de limieten al op te zoeken voor de restart. En met succes! Zo kon hij kubica al meteen verschalken in de eerste bocht.
Zichtbaarheid met al die spray was 0, heb je toch hopelijk zelf gezien. Door de rondjes achter de safetycar werd het circuit drooggereden. En we hebben nog een mooie race gezien.
Dan moet je niet meer kijken en je cassettes van de jaren 80 en 90 bovenhalen.
Ok het was spannender in die tijd, maar ze moeten ook niet onnodige risico's nemen. Maar goed dat de F1 al jaren zo veilig is en er al lange tid niemand meer is verongelukt.
Ik vind ook dat ze maar moesten rijden, er is al in veel ergere toestanden dan dit gereden en nog niet zo heel lang geleden.
Verder als ze het per sé veiliger willen maken in de regen, misschien moeten ze eens proberen om de bochtmarkers te verlichten ofzo.
Het probleem is dat er tegenwoordig niet veel aan de auto's mag gesleuteld worden tussen de kwalificaties en de race dus het is niet zoals vroeger dat auto's van een droog weer setup naar een full wet setup kunnen gezet worden wat maakt dat er te weinig bodemvrijheid is om met al dat water om te kunnen. Daarenboven komt er uit zo'n baan die pas aangelegd is nog altijd enorm veel vet vrij als die blank komt te staan.
Ik had ook al de bedenking gemaakt dat het opviel dat hij zo terug de baan op rolde. Ik had er echter niet verder bij nagedacht wat zijn motief of doelwit had kunnen zijn.
Om even aan te tonen hoe donker het écht was op het einde van de race;
Prachtig
Zijn er nog andere foto's van de wagens zelf? Ze waren allemaal zo heerlijk vuil
Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
Volgens Berger, voormalig teambaas van Red Bulls zusterteam Toro Rosso, was het de bedoeling van Webber om een andere concurrent voor de titel uit de race te rijden tijdens zijn crash. "Ik begrijp niet waarom hij niet op de rem trapte", vertelde Berger.
"Hij had kunnen remmen zodat zijn auto tegen de muur stil bleef staan. Hij nam Rosberg uit de race doordat hij terug het circuit opgleed, maar dat was de verkeerde. Hij had liever gezien dat Hamilton of Alonso ook gecrasht zou zijn. Op het moment dat hij de muur raakte, wist hij dat zijn race voorbij was. Op dat moment ben je erg gefrustreerd en schieten er een hoop gedachten door je hoofd."
"Het is erg duidelijk dat hij niet remde, want zijn banden blokkeerden niet. Misschien had hij een probleem met zijn remmen, maar dat lijkt me niet." Op de vraag of Webber expres zijn wagen terug liet rollen om zo iemand te raken, vertelde Berger: "Ja, is denk dat dat erg duidelijk is."
Ferme uitspraken van Gerhard Berger.
Nu zit ik ook met vraagtekens in mijn hoofd.
De stewards moeten de telemetrie nog eens nakijken. Als het echt zo is: Webber meteen schorsen voor de rest van het WK want dit is een regelrechte schande!
Op die manier je collega's zo in gevaar brengen...
Ik had ook al de bedenking gemaakt dat het opviel dat hij zo terug de baan op rolde. Ik had er echter niet verder bij nagedacht wat zijn motief of doelwit had kunnen zijn.
Ik wel, maar hij moet toch geweten hebben dat dat Rosberg was en niet Hami? Ofwel wou hij een SC uitlokken om zo te hopen dat er maar 1/2e van de punten uitgedeeld ging worden
Het probleem is dat er tegenwoordig niet veel aan de auto's mag gesleuteld worden tussen de kwalificaties en de race dus het is niet zoals vroeger dat auto's van een droog weer setup naar een full wet setup kunnen gezet worden wat maakt dat er te weinig bodemvrijheid is om met al dat water om te kunnen. Daarenboven komt er uit zo'n baan die pas aangelegd is nog altijd enorm veel vet vrij als die blank komt te staan.
Dit is de reden waarom de beide MercedesGP wagens zo goed waren in de regen, zij hebben van de "pauze" gebruik gemaakt om hun setup zo goed en zo kwaad mogelijk naar een regensetup te wijzigen. Helaas was Schumacher daardoor op het einde ook niet meer supersnel, maar daardoor waren beide Mercedessen in de regen wel zeer goed.
Ik vond het vreemd dat niet meer teams op dit gedacht waren gekomen.
Tactisch zit het daar nog altijd goed in elkaar.
Ik had ook al de bedenking gemaakt dat het opviel dat hij zo terug de baan op rolde. Ik had er echter niet verder bij nagedacht wat zijn motief of doelwit had kunnen zijn.
Ik geloof daar niet veel van. Eer dat Webber doorhad dat zijn race voorbij was bolde hij al terug de baan op denk ik.
En als je in de muur vliegt, dan denk ik dat je eerste reactie is je voeten van de rem te halen, omdat zo'n rem nogal een lelijke verwonding kan veroorzaken aan je been.
Denk niet dat Webber op dat moment wist dat Rosberg Hamilton voorbij was .
Het toeval is te groot. Denk je dat Webber wist dat zijn achtervolger perfect daar zou uitkomen waar Webber zou eindigen op de weg?
Voor hetzelfde geld had Rosberg geremd en naar rechts gestuurd, en dan was er niks gebeurd.
Comment