Mededeling

Collapse
No announcement yet.

circuitrijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• circuitrijden

hallo,

Ik vroeg mij af of er ergens in België of buurlanden een circuit is waar je wanneer je wil een paar rondjes op mag gaan rijden? En dat geen 22 euro per ronde kost zoals de ring
    want ik zou ECHT graag mijn 320 eens laten gaan op circuit

1 round: € 22, 4 rounds: € 75, 8 rounds: € 145, 15 rounds: € 250,-25 rounds: € 390 Annual ticket: € 1.075,-
    inderdaad afzetters Daarom vroeg ik mij af waar dit nog op dezelfde manier kan zonder zoveel te moeten dokken

Comment

Tja er komen dan ook mensen van over heel Europa/ wereld speciaal naar de ring toe en kan me ook geen ander circuit bedenken waar iedereen zomaar op mag rijden...

Het is zeker de moeite waard! Alleen jammer dat het niet vlakbij is... Maar de prijzen vind ik wel meevallen.

Comment

Dat zijn voor mij altijd de best gespendeerde 22 Euro's van de maand!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          Dat zijn voor mij altijd de best gespendeerde 22 Euro's van de maand!
          Dringend misschien iets anders proberen?!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

22 euro is veel in vgl met vroeger, maar is niéts imo in vgl met wat je ervoor terugkrijgt, een rondje van het mooiste en leukste circuit ter wereld, disneyland voor autoliefhebbers. Als je dat veel vindt, dan scheelt er iets imo... Een uurtje Zolder kost je 60€, een uurtje Mettet 65€, Francorchamps is weer wat duurder, enz... Alle circuitritjes kosten geld, hoe je het ook draait of keert. Als je iets wilt dat geen geld kost, ga dan iets anders doen.

Comment

@ topicstarter : als je de topics bij meet&greet even overloopt vind je verschillend circuit-topics

organisaties:
              -racb driving days
              -gart
              -skylimits
              -belgians on track
              -pistenclub

maar als je 22 euro al veel vindt...dan zou ik toch 2x overdenken vooraleer elders in te schrijven.

slijtage aan de wagen tijdens meerdere rondjes is immers niet te onderschatten
              (banden,remmen,....) en deze kosten meer dan 22 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom0388 Bekijk Berichten
                1 round: € 22, 4 rounds: € 75, 8 rounds: € 145, 15 rounds: € 250,-25 rounds: € 390 Annual ticket: € 1.075,-
                inderdaad afzetters Daarom vroeg ik mij af waar dit nog op dezelfde manier kan zonder zoveel te moeten dokken
                Het is maar hoe je het bekijkt, mijn jaarkaart kost € 1.075 : +/- 130 rondes = € 8,27 per ronde
                Gemiddeld rij je een 10-tal rondjes per bezoek, dit komt dus op € 82,7 voor een ganse dag.
                Zondag ben ik gaan rijden in Mettet, 30min. kost +/- € 40
                Gesloten Track-Days kosten al snel tussen de € 150 & € 500 !
                Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                  22 euro is veel in vgl met vroeger, maar is niéts imo in vgl met wat je ervoor terugkrijgt, een rondje van het mooiste en leukste circuit ter wereld, disneyland voor autoliefhebbers. Als je dat veel vindt, dan scheelt er iets imo... Een uurtje Zolder kost je 60€, een uurtje Mettet 65€, Francorchamps is weer wat duurder, enz... Alle circuitritjes kosten geld, hoe je het ook draait of keert. Als je iets wilt dat geen geld kost, ga dan iets anders doen.
                  22 euro voor 1 ronde (= 10 minuten) tov 60-65 euro voor 1 uur, reken nog maar eens na zou 'k zeggen

Comment

Hoe zit dat nu met Mettet, daar kun je per half uur gaan betalen, zowel met auto als moto?
                    Lijkt me interessant omdat er al veel meer komt kijken bij een volledige dag circuitrijden, en de NS is wat ver.

Geldt het circuit dan als een puur private aandoening, en heb je geen homologatie, keuring, verzekering of rijbewijs nodig ?
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                      Dringend misschien iets anders proberen?!
                      Misschien moet je concreter zijn dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        22 euro voor 1 ronde (= 10 minuten) tov 60-65 euro voor 1 uur, reken nog maar eens na zou 'k zeggen
                        Trager rijden misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Trager rijden misschien ?
                          haha

Nuja ik vind het natuurlijk niet overdreven veel geld! Het is ook niet zo dat ik van plan ben er wekelijks naar toe te gaan. maar ik vroeg mij gewoon af of er geen alternatieve locatie is om eens even op de gas te stampen. al was het een afgesloten landingsstrip bijvoorbeeld

Comment

Ik ga binnenkort eens rijden in Croix en Ternois met een auto met niet zo veel vermogen.

Kenners die daar al gereden hebben en kunnen zeggen of dat te doen is met weinig vermogen?
                            Heb weinig circuit ervaring, enkel 1 keer gaan kijken in Folembray, daar heb ik toch kunnen zien dat het een circuit is voor auto's met meer vermogen (niet zo technisch).

Comment

Vorige week ben ik gaan rijden op het Politiecircuit in Lelystad.
                              Opzet was meer gericht op basis circuit training dan vrij rijden wel.
                              In de voormiddag kort stukje theorie over rijlijnen enzo, dan in groep 2 verkenningsrondjes gedaan, dan een rondje waar de instructeur even met jouw wagen rijd met jou als passagier waarna er word omgewisseld van plaats en jij een rondje doet met de instructeur naast je.
                              Vanaf dan vrij rijden tot 16u,waar je altijd even een instructeur mee kon vragen, waarna we even een rondje over een kombaan van 60° mochten gaan.
                              Was iets van een 245€, vond het zeker de moeite
                              Kostprijs/km is zelfs lager dan op de Nordschleife, al is die natuurlijk wel uitdagender.

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                                Vorige week ben ik gaan rijden op het Politiecircuit in Lelystad.
                                Opzet was meer gericht op basis circuit training dan vrij rijden wel.
                                In de voormiddag kort stukje theorie over rijlijnen enzo, dan in groep 2 verkenningsrondjes gedaan, dan een rondje waar de instructeur even met jouw wagen rijd met jou als passagier waarna er word omgewisseld van plaats en jij een rondje doet met de instructeur naast je.
                                Vanaf dan vrij rijden tot 16u,waar je altijd even een instructeur mee kon vragen, waarna we even een rondje over een kombaan van 60° mochten gaan.
                                Was iets van een 245€, vond het zeker de moeite
                                Kostprijs/km is zelfs lager dan op de Nordschleife, al is die natuurlijk wel uitdagender.
                                Heb je hier meer details over? Dit lijkt mij de moeite, maar ik vind er niet veel over via Google... heb je een link?

Hoeveel tijd zit je ongeveer zelf aan het stuur?

De meeste van die circuittrainingen lijken mij meestal niet de moeite (als je 't uitrekent zit je meestal zélf maar zo'n 30 minuten aan 't stuur), maar als ik het goed begrijp is dat hier 'n stuk meer? En is dat met eigen wagen?
                                Ik zoek nl. al een tijdje 'n degelijke training hiervan
                                2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                                  Heb je hier meer details over? Dit lijkt mij de moeite, maar ik vind er niet veel over via Google... heb je een link?

Hoeveel tijd zit je ongeveer zelf aan het stuur?

De meeste van die circuittrainingen lijken mij meestal niet de moeite (als je 't uitrekent zit je meestal zélf maar zo'n 30 minuten aan 't stuur), maar als ik het goed begrijp is dat hier 'n stuk meer? En is dat met eigen wagen?
                                  Ik zoek nl. al een tijdje 'n degelijke training hiervan
                                  Was via deze website: http://www.raceschool.nl/pdt_rac_circuit_training.php
                                  Dit jaar zijn er helaas geen trainingen meer.
                                  Alles is met eigen wagen, maar je kunt er eventueel wel een BMW E36 325 huren.
                                  Alles samen had ik zo'n 110 ronden gedaan, iets minder dan 3u in totaal zelf gereden. Als je wilt kun je de hele tijd alleen rijden in de namiddag, maar je mag ook steeds een instructeur meevragen in je wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                                    Was via deze website: http://www.raceschool.nl/pdt_rac_circuit_training.php
                                    Dit jaar zijn er helaas geen trainingen meer.
                                    Alles is met eigen wagen, maar je kunt er eventueel wel een BMW E36 325 huren.
                                    Alles samen had ik zo'n 110 ronden gedaan, iets minder dan 3u in totaal zelf gereden. Als je wilt kun je de hele tijd alleen rijden in de namiddag, maar je mag ook steeds een instructeur meevragen in je wagen.
                                    Tenk joe very much! Klinkt super, zeker als je 't vergelijkt met de rest... 110 rondes

Moet 'k eens kijken hoe dat zit met 'n verzekering daarvoor af te esluiten, want dat valt niet onder dat bedrag zeggen ze.

Ga 't alleszins zeker eens doen.
                                    2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                                      Tenk joe very much! Klinkt super, zeker als je 't vergelijkt met de rest... 110 rondes

Moet 'k eens kijken hoe dat zit met 'n verzekering daarvoor af te esluiten, want dat valt niet onder dat bedrag zeggen ze.

Ga 't alleszins zeker eens doen.
                                      Nee je moet een papier tekeken voor afstand van verhaal. Als je schade hebt ik dit allemaal voor jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom0388 Bekijk Berichten
                                        hallo,

Ik vroeg mij af of er ergens in België of buurlanden een circuit is waar je wanneer je wil een paar rondjes op mag gaan rijden? En dat geen 22 euro per ronde kost zoals de ring
                                        want ik zou ECHT graag mijn 320 eens laten gaan op circuit
                                        Zaterdag 6/11 ga ik in/op Zolder rijden, je bent steeds welkom...
                                        Fordclub.be
                                        Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                                        Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

Working...
                                        X