Ik vroeg me laatst (zonder directe bijbedoelingen) af hoe je eigenlijk een autocoureur word (bijv. Belgian Touring Car Racing). Heb je een amateur/instap-niveau, of rijdt iedereen in dezelfde reeks? Uiteraard zal je een wagen nodig hebben die aan de regelementen voldoet enz. Kortom, hoe begin je hieraan van 0 af aan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
autocoureur worden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaxXoriZed Bekijk BerichtenIk vroeg me laatst (zonder directe bijbedoelingen) af hoe je eigenlijk een autocoureur word (bijv. Belgian Touring Car Racing). Heb je een amateur/instap-niveau, of rijdt iedereen in dezelfde reeks? Uiteraard zal je een wagen nodig hebben die aan de regelementen voldoet enz. Kortom, hoe begin je hieraan van 0 af aan?
Wil ik ook wel eens weten. Maar ik schat dat je om te beginnen veel geld moet hebben of krijgen.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenWil ik ook wel eens weten. Maar ik schat dat je om te beginnen veel geld moet hebben of krijgen.
In Top Gear (ok, dit is mss anders in GB) nemen ze ook eens deel aan zo'n race
(http://www.topgear.com/uk/tv-show/series-10/episode-9), wss mogen zun, als Top-Gear-zijnde, net wat meer als de rest, maar het leek me toch interessant om me hier eens over te informeren (je weet maar nooit, mss ooit in de verre toekomst als amateur ofzo)
Comment
-
De meesten beginnen op zeer jonge leeftijd al met karten. Maar sommigen beginnen later..
Wat je moet hebben is vooral veel geld jammer genoeg. Ook naargelang de wedstrijden dat je wil deelnemen moet je een licentietest bij de RACB gaan afleggen (theorie en praktijk op mettet) en dan moet je ook nog aansluiten bij een renstal(organisatie voor je licentie te regelen en soort bijstand te geven) dan goedgekeurde helm en kledij.
Dan ben je normaal gezien klaar om je aan te sluiten bij een raceteam. Maar verschiet niet hoeveel sommigen wel niet vragen voor bij hun te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk BerichtenDe meesten beginnen op zeer jonge leeftijd al met karten. Maar sommigen beginnen later..
Wat je moet hebben is vooral veel geld jammer genoeg. Ook naargelang de wedstrijden dat je wil deelnemen moet je een licentietest bij de RACB gaan afleggen (theorie en praktijk op mettet) en dan moet je ook nog aansluiten bij een renstal(organisatie voor je licentie te regelen en soort bijstand te geven) dan goedgekeurde helm en kledij.
Dan ben je normaal gezien klaar om je aan te sluiten bij een raceteam. Maar verschiet niet hoeveel sommigen wel niet vragen voor bij hun te rijden
Comment
-
eindelijk wat ik moest weten.
was overtijd een amerikaan die met zijn camaro naar hier wou komen en zich afvroeg wat die moest doen als die hier met zijn camaro aan races wou deelnemen.
nu heb ik het antwoord.
ginderachter kun je je gewoon inschrijven voor een race, moet je alleen zien dat je wagen aan de opgegeven regels voldoet.
Comment
-
Geld is denk ik het grootste heikelpunt.
Tenzij je geluk hebt, en vb een vader/nonkel hebt die dit al doet, en jou op die manier kan 'integreren' in de sport. Helaas heb ik niet zo iemand in de familie.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ik heb zelf ook nog wat zoekwerk verricht en vond het volgende artikel. Het is van toepassing in Nederland, maar kan mss toch eens interessant zijn om te lezen:
Comment
Comment