Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Brazilië 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk niet dat iemand hier tegen het concept is van een nummer 1 en een nummer 2 te hebben in een team en zelfs niet tegen het voortrekken van 1 rijder als het gaat om updates van onderdelen aan wagens maar ostentatief plaats moeten maken en posities afgeven vind ik persoonlijk een brug te ver. Wie de snelste is mag daarvoor beloond worden.

    In het geval van Massa en Alonso in Duitsland vind ik gewoon dat als Alonso dan toch sneller was dan Massa dat hij maar een aanval had moeten plaatsen maar hij is zelfs niet tot onder de achtervleugel van Massa geraakt voor hij er uiteindelijk voorbij is gelaten. Dat ze Massa dan de opdracht geven om niet terug aan te vallen of geen risico's te nemen maar meer mogen ze van een nummer 2 niet verwachten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Helemaal mee akkoord RN

      Daarom boeit het me niet echt wie wereldkampioen wordt want op een of andere manier verdienen ze het allemaal en tegelijk ook niet. Als het Alonso wordt hoop ik alleen dat het met meer dan 7 punten is.
      Klopt niet helemaal, RN (zie boven) ... Red Bull heeft een wagen gehad die constant snel was, maar dat geldt niet voor Ferrari

      Als Red Bull nu eens 1 duidelijke betere piloot gehad, ofwel gewoon een betere piloot als de huidigen, hadden ze allang een kampioen.

      Voor Ferrari zie ik gewoon Alonso juist dat doen, maar wel met een wagen die duidelijk een sterkere periode had in het kampioenschp (en dus een zwakker stuk ook).

      McLaren maakt het zichzelf ook moeilijk, en heeft het seizoen lang een wagen gehad die wel consistent was, maar niet de snelste. Een echte wereldkampioen zou daarmee kampioen geworden zijn, maar ook met een Ferrari en zeker met een Red Bull.

      Met andere woorden, de echte kampioen dit jaar heet Alonso

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Ik denk niet dat iemand hier tegen het concept is van een nummer 1 en een nummer 2 te hebben in een team en zelfs niet tegen het voortrekken van 1 rijder als het gaat om updates van onderdelen aan wagens maar ostentatief plaats moeten maken en posities afgeven vind ik persoonlijk een brug te ver. Wie de snelste is mag daarvoor beloond worden.

        In het geval van Massa en Alonso in Duitsland vind ik gewoon dat als Alonso dan toch sneller was dan Massa dat hij maar een aanval had moeten plaatsen maar hij is zelfs niet tot onder de achtervleugel van Massa geraakt voor hij er uiteindelijk voorbij is gelaten. Dat ze Massa dan de opdracht geven om niet terug aan te vallen of geen risico's te nemen maar meer mogen ze van een nummer 2 niet verwachten.
        Dat probleem zal blijven bestaan zolang er een apart kampioenschap voor teams bestaat. Omdat dat bestaat, durven teameigenaars geen duels aan tussen teamgenoten, omdat de kans op puntenverlies dan zeer pijnlijk is. Er zijn teams die gaan voor constructeurstitels, en er zijn er die gaan voor piloten, en ook andere combinaties.

        Als het teamkampioenschap volledig afgeschaft wordt (maar dat gebeurt niet), dan zou je wat zien, elk team rijdt dan met 2 even goede piloten, of toch zolang ze die kunnen betalen.

        Comment

        Working...
        X