Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als het geen Renaults waren denk ik wel dat hij er voorbij kwam. Topsnelheid van de Renault is te hoog en de rechte stuk is ook de enige plaats waar je kunt inhalen tenzij je een wagen hebt die 3 seconden sneller is.
Volgend jaar Kers misschien dat dat iets helpt.
Ook al was hij petrov voorbij nog een Renault van Kubica .
Inderdaad, daar waar de ferrari's hun tijd goedmaken op de renaults in de quali was hij er nu niets mee. Petrov miste geen enkele exit en liep uit op Alonso.
Wat jammer
Tss, de BBC brengt kwaliteit maar ik vraag mij af wat Jordan daar soms doet. Hij is een gluiperige kontlikker.
En dan Jake die aan Coulthard vraagt of hij die kriebels om opnieuw te rijden nog niet terugkrijgt, waarop DC antwoordt: No, but I don't know if I will ever get used to standing next to Eddy
Zeer knap van Vettel. Ik zie dat zeer graag, laatste race, pole pakken, winst nemen en wereldkampioen worden. Zo hoort het.
Zowel Ferrari met Alonso én (!) Red Bull met Webber hebben pech gehad met de safety car. Die Renaults waren zeer snel, niet vergeten dat Hamilton ook niet voorbij Kubica geraakte.
Al bij al een saaie race, maar ik heb toch volledig uitgekeken, wie weet dat er nog iets te zien zou geweest zijn.
Wel grappig hoe op de grid al dat volk rond Alonso en Webber stond.
En Vettel kon rustig zichzelf klaarmaken voor de race van z'n leven.
Hij had ook wel ballen toen hij de pits buitenkwam en Kobayashi afblokte, hij moest het wel doen. Webber heeft als een goede bliksemafleider gewerkt en Ferrari is oerdom geweest met hun strategie.
Denk ik niet eerlijk gezegd, Webber kon nooit een vuist maken of aansluiten bij Alonso.
Ik en m'n broer vroegen ons af of hij dit in het begin niet deed om zijn banden te sparen door niet in de turbulent air te komen van Alonso. Toen hij 5 ronden voor het einde gevraagd werd om op Alonso te gaan jagen kwam hij wel dicht in de beurt.. Maar toen zat er natuurlijk ook een tragere Renault voor, da's ook waar.
"Vitaly, Alonso is faster than you. Do you understand?"
Petrov: "So what?"
Als je nog niet op eigen houtje voorbij Petrov geraakt op een cruciaal moment, maar het moet hebben van punten die je cadeau krijgt van je teammaat verdien je het niet van wereldkampioen te worden.
Felicitaties aan Vettel, knap gereden dit seizoen, ondanks een paar stommiteiten.
Ben van dezelfde mening, moest niet veel weten van Alonso maar sinds die teamorders heeft hij serieus ondergedaan voor mij.
Bon, proficiat aan Vettel, heel het seizoen sterk gereden.
Al maar goed dat Vettel nog wereldkampioen is geworden, anders was mijn grootste tegenvaller van het seizoen zeker en vast Red Bull geweest. Met zo'n wagen hadden ze beide titels al lang vast moeten hebben. Maar allé ja, goed dat het tot de laatste race spannend bleef natuurlijk...
Dat handje van Alonso naar Petrov: wat een klein ventje zeg! Petrov rijd voor zijn 6e plek en misschien wel voor een zitje voor volgend jaar. Als je er op eigen kracht niet voorbij geraakt ga het dan niet op hem steken.
En Schumacher zal toch ook nog wel eens twee keer nadenken wat hij daar eigenlijk zit te doen. Op zijn 41e en na zo'n matig seizoen, nog bijna onthoofd worden ook. Wat moeten vrouw en kinderen daar van denken...
Verdiende wereldkampioen, jammer dat Alonso niet voorbij Petrov geraakte maar ook Hamilton was hetzelfde lot beschoren achter Kubica. Verkeerde strategie maar tot die conclusie ben ik ook maar achteraf gekomen.
Al maar goed dat Vettel nog wereldkampioen is geworden, anders was mijn grootste tegenvaller van het seizoen zeker en vast Red Bull geweest. Met zo'n wagen hadden ze beide titels al lang vast moeten hebben. Maar allé ja, goed dat het tot de laatste race spannend bleef natuurlijk...
Dat handje van Alonso naar Petrov: wat een klein ventje zeg! Petrov rijd voor zijn 6e plek en misschien wel voor een zitje voor volgend jaar. Als je er op eigen kracht niet voorbij geraakt ga het dan niet op hem steken.
En Schumacher zal toch ook nog wel eens twee keer nadenken wat hij daar eigenlijk zit te doen. Op zijn 41e en na zo'n matig seizoen, nog bijna onthoofd worden ook. Wat moeten vrouw en kinderen daar van denken...
Vreemde reactie hoor.
Je moet dat toch een beetje in zijn context kunnen plaatsen, dat gebaar van Alonso naar Petrov. Ok, hij had dat niet moeten doen... maar stel je in zijn plaats. Dat is gewoon het heetst van de strijd, al een gans seizoen en na de finish moet de frustratie bij Alonso wel heel groot geweest zijn. Begrijpelijk toch!? Trouwens, in zijn reactie aan de BBC was ie al een stuk gekalmeerd en heeft hij toegegeven dat Petrov sterk heeft gereden.
Dat gebaar was dus gewoon de emotie van het moment.
En wat je zegt over Schumacher snap ik ook al niet. Ok, hij is deze race uitgevallen, wil dat dan zeggen dat hij zo slecht gereden heeft? 't Was een spijtig ongeval, was het niet net na de start gebeurd dan had hij gewoon kunnen verder rijden, niks bijzonders toch!?
Ik vind zijn seizoen zeker niet slecht. Hij toonde de laatste races trouwens dat ie meer en meer in het juiste ritme kwam. Volgend jaar zal ie er staan volgens mij!
Dit circuit plus de huidige aero regels zorgen er voor dat er gewoon nauwelijks kan ingehaald worden. Je mag dan al sneller zijn, het is gewoon onmogelijk omdat je nooit echt onder de achtervleugel kan komen doordat je gewoon constant in die vuile lucht hangt. Dan mag je nog een lang recht stuk en een F-duct hebben, het lukt je gewoon niet. Had Alonso op Spa achter een Petrov gereden dan was ie er al na een paar ronden voorbij, daar ben ik zeker van.
Echt zielig hoe iedereen op Alonso afgeeft voor zijn handbeweging. Hallo? Heeft er ooit al eens iemand van jullie in de laatste race een wereldtitel F1 zien door de vingers glippen? Natuurlijk ben je geërgerd, en dan komen de emoties naar boven. In het interview dat ALonso gaf op de BBC na de race hoorde je hem al zeggen dat petrov een hele goede race heeft gereden. Alleen finish je dan en moet je ondervinden dat de titel toch verloren is terwijl je in de beste positie reed. Ik zou ook wel eens mijn hand durven opsteken naar de persoon die me hele race op hield.
Mooi voor Vettel. Had de beste papieren, en heeft het goed afgemaakt. Ik was niet zo'n fan van hem, maar na de emoties die hij getoond heeft heb ik toch wel wat een zwak gekregen voor hem. Ik had liever ALonso gezien. Maar dit kutcircuit + de aero regels + foute call van Ferrari heeft hem jammergenoeg genekt. Toch wel bizar dat ze bij Ferrari maar bleven kijken naar Webber terwijl Vettel op 1 reed. Fikse blunder...
Leuk dat volgend seizoen deze race niet als laatste wordt verreden. HEt enige positieve aan deze race is de setting. Voor de rest is het een zoveelste artificieel aangelegd Tilke circuit dat enkel gemaakt is om de F1 naar een land te krijgen zonder ook maar enigzins te kijken naar het feit of er wel degelijk geracet kan worden hier. Vandaag is nogmaals bewezen dat dit gewoon niet kon. Ik denk dat we de volle 3 inhaalmanoeuvres gezien hebben. Had deze race in het begin van het seizoen gevallen dan was het gewoon een hele saaie gp. Door de omstandigheden heb ik genoten van deze GP, maar puur als lostaande race was het een groot snooze fest. Van mij mag deze gewoon van de kalender verdwijnen. Boeit mij het wat dat het van middag overgaat naar 's nachts. Daar kijk ik geen f1 voor. Kijk ik veel liever naar een Spa of Melbourne.
Dit circuit plus de huidige aero regels zorgen er voor dat er gewoon nauwelijks kan ingehaald worden. Je mag dan al sneller zijn, het is gewoon onmogelijk omdat je nooit echt onder de achtervleugel kan komen doordat je gewoon constant in die vuile lucht hangt. Dan mag je nog een lang recht stuk en een F-duct hebben, het lukt je gewoon niet. Had Alonso op Spa achter een Petrov gereden dan was ie er al na een paar ronden voorbij, daar ben ik zeker van.
Echt zielig hoe iedereen op Alonso afgeeft voor zijn handbeweging. Hallo? Heeft er ooit al eens iemand van jullie in de laatste race een wereldtitel F1 zien door de vingers glippen? Natuurlijk ben je geërgerd, en dan komen de emoties naar boven. In het interview dat ALonso gaf op de BBC na de race hoorde je hem al zeggen dat petrov een hele goede race heeft gereden. Alleen finish je dan en moet je ondervinden dat de titel toch verloren is terwijl je in de beste positie reed. Ik zou ook wel eens mijn hand durven opsteken naar de persoon die me hele race op hield.
Mooi voor Vettel. Had de beste papieren, en heeft het goed afgemaakt. Ik was niet zo'n fan van hem, maar na de emoties die hij getoond heeft heb ik toch wel wat een zwak gekregen voor hem. Ik had liever ALonso gezien. Maar dit kutcircuit + de aero regels + foute call van Ferrari heeft hem jammergenoeg genekt. Toch wel bizar dat ze bij Ferrari maar bleven kijken naar Webber terwijl Vettel op 1 reed. Fikse blunder...
Leuk dat volgend seizoen deze race niet als laatste wordt verreden. HEt enige positieve aan deze race is de setting. Voor de rest is het een zoveelste artificieel aangelegd Tilke circuit dat enkel gemaakt is om de F1 naar een land te krijgen zonder ook maar enigzins te kijken naar het feit of er wel degelijk geracet kan worden hier. Vandaag is nogmaals bewezen dat dit gewoon niet kon. Ik denk dat we de volle 3 inhaalmanoeuvres gezien hebben. Had deze race in het begin van het seizoen gevallen dan was het gewoon een hele saaie gp. Door de omstandigheden heb ik genoten van deze GP, maar puur als lostaande race was het een groot snooze fest. Van mij mag deze gewoon van de kalender verdwijnen. Boeit mij het wat dat het van middag overgaat naar 's nachts. Daar kijk ik geen f1 voor. Kijk ik veel liever naar een Spa of Melbourne.
Goed gedaan Vettel ... niet mijn favoriet voor de titel, maar toch beter hij dan Webber, die nu waarschijnlijk nooit meer wereldkampioen zal worden (terecht).
Pech voor Alonso ... snap niet dat je zolang achter een Renault kan zitten ... op een ander circuit had het misschien nog kunnen lukken. Weinig uitvallers ook ... moet balen zijn voor hem.
Goed gedaan Vettel ... niet mijn favoriet voor de titel, maar toch beter hij dan Webber, die nu waarschijnlijk nooit meer wereldkampioen zal worden (terecht).
Pech voor Alonso ... snap niet dat je zolang achter een Renault kan zitten ... op een ander circuit had het misschien nog kunnen lukken. Weinig uitvallers ook ... moet balen zijn voor hem.
Comment