Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Abu Dhabi 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door LukV Bekijk Berichten
    Goed gedaan Vettel ... niet mijn favoriet voor de titel, maar toch beter hij dan Webber, die nu waarschijnlijk nooit meer wereldkampioen zal worden (terecht).

Pech voor Alonso ... snap niet dat je zolang achter een Renault kan zitten ... op een ander circuit had het misschien nog kunnen lukken. Weinig uitvallers ook ... moet balen zijn voor hem.
    Toch niet moeilijk, twee redenen:

-de hogere topsnelheid van de Renault
    -het 'geniaal' ontwerp van dit circuit!

Comment

• Proficiat Vettel!

De Ferrari's waren duidelijk niet in vorm.
      Jammer dat de strategie vandaag zo bepalend was, waardoor het een redelijk saaie race was.
      Best wel jammer ook dat Hamilton niet voorbij Vettel is geraakt, dat had er mss wat meer spanning in gebracht.

Op naar seizoen 2011 waar McLaren-Mercedes hopelijk weer kan meestrijden voor de titel!

Comment

• Ik ben enorm blij dat het Vettel geworden is. Zijn enige fout dit seizoen is het gebaar geweest na de aanrijding met Webber in Turkije en niet zozeer de aanrijding zelf.

Comment

• Daar hadden ze op sporza wel een punt, die Duitser die blijkbaar alle nieuwe circuits mag ontwerpen doet blijkbaar goed zijn best om circuits te ontwerpen waarop bijna niet voorbijgestoken kan worden. Dat ze die gast maar snel vervangen.

Comment

• Bwa, ik dacht dat het too little too late ging zijn voor Vettel, had het liever Webber gegund, want Vettel zal nog wel meer kansen krijgen.

Maar nog maar eens zat ik eigenlijk heel de race te denken hoe saai Formule 1 eigenlijk is. En toch kijk ik. Kweet begot niet meer waarom. Dit is zogezegd het spannendste seizoen sinds heel lang geweest, maar hoeveel mooie en spannende races hebben we weer gehad. Hoeveel inhaalmaneuvers gedurende heel de wedstrijd? 10-15 max?

Soit, weer een Duits...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Ik ben enorm blij dat het Vettel geworden is. Zijn enige fout dit seizoen is het gebaar geweest na de aanrijding met Webber in Turkije en niet zozeer de aanrijding zelf.
              Hij heeft ook Button van de baan geramd op Francorchamps.

En wat een commentaar op het feit dat Alonso gebaarde naar Petrov. Ik vind dergelijke uitingen van emotie wel kunnen en het zou wel meer mogen gebeuren. Ik weet nog toen Coulthard indertijd niet voorbij Schumacher kon op Magny-Cours en dan z'n middelvinger opstak.

Alonso heeft in het interview met de BBC wel eerlijk toegegeven dat Petrov geen enkele fout gemaakt heeft.

Comment

• wat een spanning!!
                Zelf had ik liever Webber vandaag kampioen zien worden, maar Vettel verdient het ook!

ik vond het jammer dat er geen donut door hem werd gedraaid, ik zou het wel weten!

hilarisch hoe die kamelenzeik niet wou spuiten

Fack wat een zalige ontknoping!

Comment

• Helaas zijn Vettel, Alonso en Webber in de punten geeindigt en heeft Hamilton niet gewonnen

Maar mijn nr2 is wel WK dus ik ben dik tevreden...

Trouwens, moest ik Petrov geweest zijn, had ik m'n linkervoorwiel tegen het rechterachterwiel van Alonso gestoken tijdens de paraderonde... Allee ja, moest ik Petrov zijn hé...

Comment

• Verdiende kampioen, al had ik als Ferrari fan toch meer op Alonso gehoopt.

Anyway, wat een VET seizoen is het toch geweest

Comment

• Comment

• hoe zalig is die sport eigenlijk
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                          Echt stom hoe die Renaults het hele seizoen beslissen...
                          Niemand had eraan gedacht dat die "Lada´s" eigenlijk Renault motoren hebben,en zich tussen de kanshebbers op te titel gingen wringen.

Ik vond het zoiezo stom om zo vroeg te pitten zowel voor Webber als voor Alonso,dan weet je toch dat je in volle verkeer terecht komt.

Ferrari heeft zich gewoon blindgestaard op Webber,het verlies voor Alonso is voledig aan zijn werkgever te wijten.
                          Ze moesten Alonso gewoon laten meerijden,zo laat mogelijk zijn banden wisselen en uitrijden,dan zat hij zeker in de top 4.

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                          wanneer gaat alonso nu eens risico gaan nemen ? het is toch naar de zak ...
                          In zijn plaats had ik toch ook een paar keer een all or nothing poging geplaatst.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Wat een lullig gebaar van Alonso.
                          Idd,slecht verliezer,ik denk dat hij wel meerdere van die gebaren zal gedaan hebben op de debriefing in de Ferrari moterhome.

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Over de race zelf, met nog 4 titelkandidaten in het begin van de race is het een verschrikkelijk saaie race geworden.
                          Dat is wel de conclusie,ik had ook liever een echte strijd tussen de 4 gezien.

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                          Wat een saai circuit seg. Ik had liever iets à la 2008 gezien.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Daar hadden ze op sporza wel een punt, die Duitser die blijkbaar alle nieuwe circuits mag ontwerpen doet blijkbaar goed zijn best om circuits te ontwerpen waarop bijna niet voorbijgestoken kan worden. Dat ze die gast maar snel vervangen.
                          Ik begrijp ook niet waarom die gast zo opgehemelt word,bijna op al de circuits die hij ontworpen heeft kan er niet ingehaald worden,zit er niets van natuurlijke flow in en is er niets van sfeer.
                          Abu Dhabi is enkel tof door alles wat er rondgebouwd staat.

De ontknopping van dit kampioenschap was verrassend,maar qua echte strijd was het een in mineur.

.

Comment

• De laatste race had in Brazillie moeten zijn waar inhalen nog mogelijk is.
                            Ik krijg geen hoogte van de nieuwe generatie circuits.
                            Ze moeten ééns nieuwe regels maken . Terug die fantastische 3liter V10's . Veel power weinig Aerodynamica.

Comment

• Ik heb eens de stand volgens oude puntenverdeling berekend (uit nieuwsgierigheid), met als resultaat dat enkel Hamilton en Webber van plaats wisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                Wat een lullig gebaar van Alonso.
                                Frustratie van het moment, begrijp ik wel. En het besef dat het aan je team / jezelf ligt. Dan uit je je frustraties naar de eerste die passeert, de "lul" die net nu zijn beste race van zijn leven rijdt

Comment

• Verdiend winnaar!
                                  Ik heb wel genoten van de wedstrijd, ondanks er weinig gebeurd was kon ik de spanning constant voelen. Volgens mij het sleutelmoment wanneer Vettel nog net de pits uitreed voor Kubica... Anders had het podium er misschien nog wel eens wat anders kunnen uitgezien hebben, Hamilton was zeer snel de laatste 10 ronden.

Hoedanook, ik ben tevreden van het resultaat en zoals Wannes al gezegd heeft is het altijd leuk om 3 wereldkampioenen op het podium te zien staan.

Pluim voor de prestaties van Renault trouwens!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                  2012-...
                                  '07 BMW 118d

Comment

• Heeft er iemand op gelet dat Vettel bij een herstart toch altijd de specialen moet uithangen? Nu was het weer van dat. Hoe hij daar eerst bijna volledig stilstaat zodat Hamilton niet anders kan dan hem bijna voorbij steken en dan planken om zoveel mogelijk voor te zijn. Ik vond het toch niet zuiver. Ik denk eerlijk gezegd dat Hamilton in overtreding was met de 'tien-wagenlengtes-regel' door die stunt van Vettel.
                                    Ik herinner me nog die keer, ik denk dat het Valencia was, waar Vettel zo traag was zodat z'n banden koud waren bij de herstart waardoor ie zichzelf bijna in de pitmuur had gereden.

Nu ja proficiat aan Vettel. Al rijdend wenen lukt blijkbaar, een ceremonie met rozenwater lukt blijkbaar niet. Of was de fles al te lang open?

Nu is het spijtig genoeg gedaan tot maart volgend jaar.

Comment

• nog 118 dagen wachten....damn da's lang
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Hoedanook verdiend, kerel kan rijden. Persoonlijk had ik het Webber meer gegund.

Hoe die 'champagne' niet spoot , en ze dan toch een simultaan 'efforke' doen om dat aan hun lippen te zetten en er van te proeven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                          Heeft er iemand op gelet dat Vettel bij een herstart toch altijd de specialen moet uithangen? Nu was het weer van dat. Hoe hij daar eerst bijna volledig stilstaat zodat Hamilton niet anders kan dan hem bijna voorbij steken en dan planken om zoveel mogelijk voor te zijn. Ik vond het toch niet zuiver. Ik denk eerlijk gezegd dat Hamilton in overtreding was met de 'tien-wagenlengtes-regel' door die stunt van Vettel.
                                          Ik herinner me nog die keer, ik denk dat het Valencia was, waar Vettel zo traag was zodat z'n banden koud waren bij de herstart waardoor ie zichzelf bijna in de pitmuur had gereden.

Nu ja proficiat aan Vettel. Al rijdend wenen lukt blijkbaar, een ceremonie met rozenwater lukt blijkbaar niet. Of was de fles al te lang open?

Nu is het spijtig genoeg gedaan tot maart volgend jaar.
                                          Dat vond ik een zéér spannend moment omdat ik even de indruk had dat Hamilton er echt voorbij zou gaan. Die regel geldt toch niet meer als de lichten van de Safety Car uit zijn?

Comment

Working...
                                          X