Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Hu? Waar kijk jij dan? Ik volg elke dag op Eurosport en stel dagelijks het omgekeerde vast. Zwaar teleurgesteld met die beelden...

Coma's val gisteren was wel niet van de poes, chance gehad!

Oh en dat stuk duin dat uitkomt aan de oceaan, damn!
    Ma gewoon op RTBF en France 2,3,4 en af en toe Eurosport.
    De beelden zijn overigens op alle zenders quasi identiek, maar op Eurosport verkakken ze het gewoon door om de 2 minuten onderbrekingen in te lassen.
    De beelden op zich zijn toch extreem vet? Heli's die 2 meter boven de rijdende auto's en moto's vliegen gedurende kilometers, auto's die je achter de duinen ziet verdwijnen, die moto die die final run naar de finish inzet op die enorme duin aan de oceaan etc etc. Dat is toch zalig in beeld gebracht?

Die Hollander (of is het nu Peter Baert) die commentaar geeft op Eurosport is wel bijzonder triestig, daarom dat ik niet kijk. Op France 2,3... heb je altijd commentaar van Gérard Holtz (die enorm gepassioneerd is) en zijn co-commentator is Luc Alphand. Qua kennis ter zake kan dat dus wel tellen!

Comment

Hier de reportages van rtbf: http://www.rtbf.be/sport/moteurs/dakar/video#videos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Ma gewoon op RTBF en France 2,3,4 en af en toe Eurosport.
        De beelden zijn overigens op alle zenders quasi identiek, maar op Eurosport verkakken ze het gewoon door om de 2 minuten onderbrekingen in te lassen.
        De beelden op zich zijn toch extreem vet? Heli's die 2 meter boven de rijdende auto's en moto's vliegen gedurende kilometers, auto's die je achter de duinen ziet verdwijnen, die moto die die final run naar de finish inzet op die enorme duin aan de oceaan etc etc. Dat is toch zalig in beeld gebracht?

Die Hollander (of is het nu Peter Baert) die commentaar geeft op Eurosport is wel bijzonder triestig, daarom dat ik niet kijk. Op France 2,3... heb je altijd commentaar van Gérard Holtz (die enorm gepassioneerd is) en zijn co-commentator is Luc Alphand. Qua kennis ter zake kan dat dus wel tellen!
        't Is Peter Baert idd, qua ergernis kan dat wel tellen... Op het uur dat ik me voor TV zet is er nooit uitzending op de Franse zenders.

Ik vind dat niet bijzonder in beeld gebracht, de omgeving op zich is spectaculair maar daar zou je nu toch meer mee kunnen doen lijkt mij? En alleszins meer in een uitzending steken, nu is dat hoop en al 15 minuten wedstrijdbeelden.

Last!

Comment

't Is Peter Baert idd, qua ergernis kan dat wel tellen... Op het uur dat ik me voor TV zet is er nooit uitzending op de Franse zenders.

Ik vind dat niet bijzonder in beeld gebracht, de omgeving op zich is spectaculair maar daar zou je nu toch meer mee kunnen doen lijkt mij? En alleszins meer in een uitzending steken, nu is dat hoop en al 15 minuten wedstrijdbeelden.

Last!
          Oei, iemand is niet snel tevreden!

Op één van de France zenders is er snachts omstreeks 1 uur altijd nog 'Le Bivouac'. Duurt ongeveer een uur en naast aandacht voor de wedstrijd en de toppers ook aandacht voor de amateurs, het leven in de Dakar etc. Tof om te zien!

Dit zijn toch ronduit schitterende beelden?

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

En ik ben al content met die Eurosport beelden.

Vanavond eens zoeken naar de Franske zenders.

Comment

Oei, iemand is niet snel tevreden!

Op één van de France zenders is er snachts omstreeks 1 uur altijd nog 'Le Bivouac'. Duurt ongeveer een uur en naast aandacht voor de wedstrijd en de toppers ook aandacht voor de amateurs, het leven in de Dakar etc. Tof om te zien!

Dit zijn toch ronduit schitterende beelden?

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Da's mooi in een reclamefilmpje... Ik zie alleen mensen passeren, volg nu eens iemand op een moeilijk traject, dat je een idee krijgt hoe het rijden eraan toegaat. Niet enkel zo'n esthetisch verantwoord shot en op naar de volgende deelnemer, ik word daar nors van!

@Mayo: Eurosport of France, die beelden zijn hetzelfde hé..

Comment

Da's mooi in een reclamefilmpje... Ik zie alleen mensen passeren, volg nu eens iemand op een moeilijk traject, dat je een idee krijgt hoe het rijden eraan toegaat. Niet enkel zo'n esthetisch verantwoord shot en op naar de volgende deelnemer, ik word daar nors van!

Oké, daar heb je misschien wel een punt.

Maar langs de andere kant: er worden etappes gereden van meer dan 400 km tegen de chrono. Ten eerste worden die uiteraard niet volledig gefilmd. Ten tweede, niet elke deelnemer heeft volgens mij een on-board camera. Ten derde, volgens mij moeten die gasten serieus voortmaken als ze tegen 's avonds de beelden/montages voor alle uitzendingen wereldwijd willen klaar hebben. Vaak komen de deelnemers maar laat in de namiddag toe en zijn de eerste beelden al tegen 18u te zien.

Comment

Ik kijk naar die links van Atenza. Gemakkelijk zonder reclame! Val van coma kan ik mij wel niet herinneren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                    Ik kijk naar die links van Atenza. Gemakkelijk zonder reclame! Val van coma kan ik mij wel niet herinneren?
                    Is gisteren tijdens de etappe gevallen:

sec 16
                    + YouTube Video

Comment

Oké, daar heb je misschien wel een punt.

Maar langs de andere kant: er worden etappes gereden van meer dan 400 km tegen de chrono. Ten eerste worden die uiteraard niet volledig gefilmd. Ten tweede, niet elke deelnemer heeft volgens mij een on-board camera. Ten derde, volgens mij moeten die gasten serieus voortmaken als ze tegen 's avonds de beelden/montages voor alle uitzendingen wereldwijd willen klaar hebben. Vaak komen de deelnemers maar laat in de namiddag toe en zijn de eerste beelden al tegen 18u te zien.
                      Inderdaad, dat is iets waar niemand rekening mee lijkt te houden.
                      Kvind het al zot dat ze tegen s'avonds zo'n reportages klaar krijgen, rekening houdend met het tijdsverschil en vooral met het werk dat daarin kruipt. Geloof mij, dit soort reportages maken is toch net iets anders dan de filmpjes die iedereen zelf maakt over zijn drift of ski of weet ik veel welke avonturen.
                      Denk dat er hier velen zouden verschieten hoeveel werk en tijd erin kruipt om professionele reportages te maken met uitslagen, titels, grafieken, voice overs, etc etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                        Inderdaad, dat is iets waar niemand rekening mee lijkt te houden.
                        Kvind het al zot dat ze tegen s'avonds zo'n reportages klaar krijgen, rekening houdend met het tijdsverschil en vooral met het werk dat daarin kruipt. Geloof mij, dit soort reportages maken is toch net iets anders dan de filmpjes die iedereen zelf maakt over zijn drift of ski of weet ik veel welke avonturen.
                        Denk dat er hier velen zouden verschieten hoeveel werk en tijd erin kruipt om professionele reportages te maken met uitslagen, titels, grafieken, voice overs, etc etc.
                        Jamaar da's net het punt, zo'n filmpjes kosten waarschijnlijk meer tijd en moeite dan hetgeen ik zoek, gewoon eenvoudige wedstrijdbeelden waar je tenminste iets uit kan opmaken.

Nu is het gewoon een commercial van 15min met spectaculaire shots...

Comment

Jamaar da's net het punt, zo'n filmpjes kosten waarschijnlijk meer tijd en moeite dan hetgeen ik zoek, gewoon eenvoudige wedstrijdbeelden waar je tenminste iets uit kan opmaken.

Daar zit je met het probleem dat de producers net dat soort beelden willen. Wij werken er ook heel vaak mee samen op het IRC enzo, en de shots die wij de moeite vinden zijn voor hen niets waard en hetgeen zij willen jah, dat is wel eens tof maar idd niet voor een hele reportage.
                          Kan u heel wat verhalen vertellen ze van met die mannen samen te werken, man man

Comment

En hoe definieer je 'beelden waaruit je iets kunt opmaken'? Sowieso, is het veel moeilijker om een rally in beeld te brengen dan een circuitrace. Als tijdens het F1 X, Y voorbijsteekt... dan is het voor de kijker heel gemakkelijk om te weten dat X de eerste is. In een rally werkt dat zo niet. Daarom vermoed ik dat men eerder gaat voor spectaculaire beelden omdat de wedstrijd rechtstreeks volgen toch quasi onmogelijk is.

Ten tweede denk ik dat een montage vol spectucalaire en adembenemede beelden veel makkelijker verkoopt voor een een groot aantal TV-zenders in plaats van specifieke en technische beelden.

Comment

Comment

Spectaculaire beelden zijn de fucking max. Van 't wedstrijdverloop trek ik mij weinig tot niks aan.

Comment

Day 6: http://hotfile.com/dl/95093567/263ba...d-w4f.avi.html

Enjoy

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Wat een slechte tweedaagse voor Xraid. Gisteren Chicherit die de MINI vernield, vandaag Terranova zijn X3 en Peterhansel blijft maar kampen met lekke banden. 't Zal weer niks zijn van de jaar vrees ik...

Comment

Wat een slechte tweedaagse voor Xraid. Gisteren Chicherit die de MINI vernield, vandaag Terranova zijn X3 en Peterhansel blijft maar kampen met lekke banden. 't Zal weer niks zijn van de jaar vrees ik...
                                      Vind het ook jammer. Had dit jaar graag Peterhansel eens zien winnen. Wat is het verschil in gewicht trouwens tussen die touareg en de bimmer?
                                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                                      X