Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Co-piloot met eravring voor Rallye de Plan de la Tour

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Dat schijnt Princen nu inderdaad te zeggen, al is hij natuurlijk wat biased in de discussie.

    Mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar de R2 gezien de wegen hier erg smal en erg bochtig zijn met weinig ruimte voor gooi en smijtwerk met veel pks.
    In België heb je veel meer situaties waar je remt, een andere straat indraait, weer optrekt, etc. Hier, eens je weg bent, zit je steeds op dezelfde bergweg met enkel wat haarspeldbochten om je af te remmen. Zuivere lijnen rijden is dus belangrijker dan een hele hoop pks.
    Andere factoren zijn natuurlijk de prijs (ik kan die 1000 steken in een volgende rally) en het feit dat 165pk voor 1000kg waarschijnlijk beter is als instapper dan 250pk.

    Anderzijds kan iemand misschien aanbrengen dat een R3 Maxi echt zodanig veel plezier gaat geven dat die 1000 Euro peanuts is.

    'k Geloof da'k de R2 zal vastleggen en efkes met de Maxi zal proberen te gaan rijden in de volgende weken.
    Zou ik ook doen. Gewoon nu voor die R2 gaan en wat 'ervaring' op doen voor volgende keer. 't Is toch al een eindje geleden dat je nog competitie reed, niet?
    Die R2 zal echt wel de nodige fun bieden denk ik!

    Fuck, als ik dat zo lees, dan kriebelt het toch ook weer SERIEUS om zelf te gaan rijden. Misschien moet ik er weer sneller dan gepland werk van maken.

    Iets helemaal anders: ik zag gisteren in een videotje die nieuwe Megane aan het werk in Tielt. Wat een saai hok is dat!? Precies een diesel die voorbij komt. Wat een teleurstelling!

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
      Waar is het juist te doen, mss dat ik wel eens kom kijken .
      Staat in de titel. Is wel een verplaatsing van 1000 km.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
        Waar is het juist te doen, mss dat ik wel eens kom kijken .
        Komen, Banaan !!!


        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Zou ik ook doen. Gewoon nu voor die R2 gaan en wat 'ervaring' op doen voor volgende keer. 't Is toch al een eindje geleden dat je nog competitie reed, niet?
        Die R2 zal echt wel de nodige fun bieden denk ik!

        Fuck, als ik dat zo lees, dan kriebelt het toch ook weer SERIEUS om zelf te gaan rijden. Misschien moet ik er weer sneller dan gepland werk van maken.

        Iets helemaal anders: ik zag gisteren in een videotje die nieuwe Megane aan het werk in Tielt. Wat een saai hok is dat!? Precies een diesel die voorbij komt. Wat een teleurstelling!

        Die Megane is inderdaad een echt rechtlijnige auto, als je het bekijkt. Ik heb hem hier enkel zien rijden en behalve het "bangbang" is er weinig aan. De Clio en co kraaien het een stuk harder uit.
        De Megane is wel goedkoop en efficiënt. Stukken goedkoper bvb dan de DS3 T die al evenmin spectaculair is.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Komen, Banaan !!!





          Die Megane is inderdaad een echt rechtlijnige auto, als je het bekijkt. Ik heb hem hier enkel zien rijden en behalve het "bangbang" is er weinig aan. De Clio en co kraaien het een stuk harder uit.
          De Megane is wel goedkoop en efficiënt. Stukken goedkoper bvb dan de DS3 T die al evenmin spectaculair is.
          Die kleine turbomotoren zijn geen gunstige evolutie me dunkt! Als daar geen bangbang op zit en amper meer lawaai maakt dan een standaard auto, dan wordt de rallysport een saaie boel! Als je dat vergelijkt met een schreeuwerige aanstormende S2000...

          Comment


          • #45
            Mmh ik zie net dat ik de 30ste mei men eindwerk moet binnenleveren en ik gok dat ik het weekend ervoor weinig tijd ga hebben :p. Had het een weekend of 2 later geweest had het wel gelukt om een roadtripje naar ginder te placeren met een maat.

            Maar, alvast veel geluk the_swede!

            Comment


            • #46
              Hebde vroeger nog gereden in feite?

              Indien niet denk ik dat die R2 de goede keuze is. Je zal er veel meer van leren dan als je direct met een kanon zou beginnen, zeker in dat soort rally's!
              Je gaat er sneller vertrouwen mee winnen en u limieten leren opzoeken, wat toch het voornaamste is om progressie te maken!

              Al beslist wie de co gaat worden?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                Hebde vroeger nog gereden in feite?

                Indien niet denk ik dat die R2 de goede keuze is. Je zal er veel meer van leren dan als je direct met een kanon zou beginnen, zeker in dat soort rally's!
                Je gaat er sneller vertrouwen mee winnen en u limieten leren opzoeken, wat toch het voornaamste is om progressie te maken!

                Al beslist wie de co gaat worden?
                Nope, wegens tijds en geldgebrek ben ik er nooit in geslaagd om gewone rallies te rijden.

                Ik heb wel enkele rallysprints gereden in Finland met de wagen van het lokaal Mitsubishi team. Het probleem is dat je ginder wel leert met een wagen te "spelen", alleen gebruik je geen corijder. Je leert gewoon enkele kms uit het hoofd en knalt daar zo hard als je kan door zonder al te veel bomen mee te pakken .

                Een rally rijden op onbekend terrein, op asfaltwegen, met co-rijder en gespreid over meerdere dagen is dus totaal verschillend.

                En qua co-rijder, met dank voor uw advies. 't Is één van uw oud co-rijders
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #48
                  Miljaar. Het ziet er naar uit dat buitenlandse licentiehouders niet worden toegelaten.

                  Wordt dus hoogst waarschijnlijk exit voor deze rally en een hele puzzel om na te gaan waar wel kan gereden worden.

                  Dta wordt OF een nationale wedstrijd - waar buitenlandse licentiehouders wel mogen meedoen - maar dat kost een arm en een been om te rijden OF in België een manier vinden om alsnog een licentie te krijgen OF een copiloot vinden met Franse licentie die in het Engels kan notas nemen (Nederlands zal wel wat vergezocht zijn).

                  Dat heet dan "EU". 't Is godver nog erger dan in 1938 met het nationalisme in Europa.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Miljaar. Het ziet er naar uit dat buitenlandse licentiehouders niet worden toegelaten.

                    Wordt dus hoogst waarschijnlijk exit voor deze rally en een hele puzzel om na te gaan waar wel kan gereden worden.

                    Dta wordt OF een nationale wedstrijd - waar buitenlandse licentiehouders wel mogen meedoen - maar dat kost een arm en een been om te rijden OF in België een manier vinden om alsnog een licentie te krijgen OF een copiloot vinden met Franse licentie die in het Engels kan notas nemen (Nederlands zal wel wat vergezocht zijn).

                    Dat heet dan "EU". 't Is godver nog erger dan in 1938 met het nationalisme in Europa.
                    Of een rally in België rijden met zaterdag verkenning en zondag koers? Als het team waar je nu huurt al een huurder heeft voor die wedstrijd gaan ze verplaatsing niet vol aanrekenen he, ofwel dan ook meteen huren in België?
                    sigpic

                    http://www.streamlinecarcare.be

                    lakbehandelingen voor voertuigen

                    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Anderzijds kan iemand misschien aanbrengen dat een R3 Maxi echt zodanig veel plezier gaat geven dat die 1000 Euro peanuts is.
                      Ik heb nog niet in een Twingo gereden, maar wel als co in een R3 Maxi en das toch wel een megakar hoor. Je voelt ook in die wagen dat dit een echte rallyfabriekswagen is, die gaat zeer goe vooruit maar is wel moeilijk om er het uiterste uit te halen, vooral in remmen kan die enorm hard gepusht worden...
                      sigpic

                      http://www.streamlinecarcare.be

                      lakbehandelingen voor voertuigen

                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Of een rally in België rijden met zaterdag verkenning en zondag koers? Als het team waar je nu huurt al een huurder heeft voor die wedstrijd gaan ze verplaatsing niet vol aanrekenen he, ofwel dan ook meteen huren in België?
                        De verkenningen zijn inderdaad zo wel doenbaar. Al blijven er voor België wel de problemen van

                        1. Beschikbaarheid van wagens. Er zijn veel tuners die zich met te grote en weinig verzorgde wagens aanbieden (de dikke 4x4 Gr.N's zijn dan ook legio). Kleine en professioneel gebouwde wagens als de Twingo R2 of Skoda Fabia R2 zijn er haast niet terwijl dit type wagens erg populair is in Frankrijk. De C2 R2 is er wel, maar die in twee keer zo duur in huur. Dus dat wordt invoeren...

                        2. De licentie-beperkingen. Voor zover ik me herinner moest je steeds eerst 3 resultaten neerzetten in een VAS of ASAF rally met een Gr.N van onder 1600cc of een Gr.A van onder 1300cc voor je met een andere wagen mocht rijden of een langere rally mocht rijden.
                        Dat betekent dat zelfs een R2 niet mag gereden worden. En dan stel je je toch de vraag of je echt naar België wil gaan afreizen om in een locale ASAF rally met een 106 Gr.N rond de kerktoren te gaan rijden

                        'k Ga es kijken hoeveel meer een nationale rally moet kosten zoals de rallye d'Antibes of zo.
                        Last edited by The Swede; 28/04/2011, 18:42.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          De verkenningen zijn inderdaad zo wel doenbaar. Al blijven er voor België wel de problemen van

                          2. De licentie-beperkingen. Voor zover ik me herinner moest je steeds eerst 3 resultaten neerzetten in een VAS of ASAF rally met een Gr.N van onder 1600cc of een Gr.A van onder 1300cc voor je met een andere wagen mocht rijden of een langere rally mocht rijden.
                          Dat betekent dat zelfs een R2 niet mag gereden worden. En dan stel je je toch de vraag of je echt naar België wil gaan afreizen om in een locale ASAF rally met een 106 Gr.N rond de kerktoren te gaan rijden
                          Dat zijn dan wel oude herinneringen.

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            De verkenningen zijn inderdaad zo wel doenbaar. Al blijven er voor België wel de problemen van

                            1. Beschikbaarheid van wagens. Er zijn veel tuners die zich met te grote en weinig verzorgde wagens aanbieden (de dikke 4x4 Gr.N's zijn dan ook legio). Kleine en professioneel gebouwde wagens als de Twingo R2 of Skoda Fabia R2 zijn er haast niet terwijl dit type wagens erg populair is in Frankrijk. De C2 R2 is er wel, maar die in twee keer zo duur in huur. Dus dat wordt invoeren...

                            2. De licentie-beperkingen. Voor zover ik me herinner moest je steeds eerst 3 resultaten neerzetten in een VAS of ASAF rally met een Gr.N van onder 1600cc of een Gr.A van onder 1300cc voor je met een andere wagen mocht rijden of een langere rally mocht rijden.
                            Dat betekent dat zelfs een R2 niet mag gereden worden. En dan stel je je toch de vraag of je echt naar België wil gaan afreizen om in een locale ASAF rally met een 106 Gr.N rond de kerktoren te gaan rijden

                            'k Ga es kijken hoeveel meer een nationale rally moet kosten zoals de rallye d'Antibes of zo.
                            Mijn antwoord:

                            1. Dan denk ik dat een Fiesta R2 wel iets moet zijn voor u, prijzen vallen naar het schijnt behoorlijk mee, de wagen is beschikbaar bij diverse tuners en zo'n wagen ligt superstabiel op de weg, ideaal dus om snel te gaan en niet al te moeilijk als leerschool.

                            2. Licentiebeperkingen zijn verleden tijd mits het volgen van een cursus, de piloot waar ik mee in Tielt reed, heeft zijn debuutwedstrijd in een Kadett 2400 gereden. Cursus volgen dus, en je mag starten met R2/3. Eén van de piloten van LC Racing heeft dit ook gedaan, cursus gevolgd en hij mocht met de R3 rijden meteen.
                            sigpic

                            http://www.streamlinecarcare.be

                            lakbehandelingen voor voertuigen

                            MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                            Comment


                            • #54
                              Da's al een stuk beter dan vroeger dus.

                              Misschien dat ik dan nog een R2 Twingo in Noord Frankrijk vind...

                              Plannen dit weekend eens herzien.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Da's al een stuk beter dan vroeger dus.

                                Misschien dat ik dan nog een R2 Twingo in Noord Frankrijk vind...

                                Plannen dit weekend eens herzien.
                                Nog een mogelijke piste: iets huren bij Chazel voor een BK-wedstrijd, die mannen moeten toch sowieso komen met dat ze Megane N4 verhuren aan Cherain (spaart transport en logistieke kosten uit)
                                sigpic

                                http://www.streamlinecarcare.be

                                lakbehandelingen voor voertuigen

                                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                  Nog een mogelijke piste: iets huren bij Chazel voor een BK-wedstrijd, die mannen moeten toch sowieso komen met dat ze Megane N4 verhuren aan Cherain (spaart transport en logistieke kosten uit)
                                  Klopt. Enig probleem is dat Chazel zijn reputatie serieus aanrekent. Ik kreeg van hem prijzen en het is goedkoper een gast gelijk Daumas zijn Twingo en Clio te huren en er de kilometers naar het Noorden bij te tellen dan een auto van Chazel te huren voor iets in Zuid Frankrijk (waar hij nochtans gebaseerd is).

                                  Ik zat te hopen dat Tanghe de Clio van Daumas ging huren en dat ik zo de Twingo kon vastkrijgen, maar hij gaat nu ene auto uit Noord Frankrijk krijgen.

                                  Heeft Debackere eigenlijk nog die ouwe Celica (de 185)?
                                  Last edited by The Swede; 05/05/2011, 18:04.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Klopt. Enig probleem is dat Chazel zijn reputatie serieus aanrekent. Ik kreeg van hem prijzen en het is goedkoper een gast gelijk Daumas zijn Twingo en Clio te huren en er de kilometers naar het Noorden bij te tellen dan een auto van Chazel te huren voor iets in Zuid Frankrijk (waar hij nochtans gebaseerd is).

                                    Ik zat te hopen dat Tanghe de Clio van Daumas ging huren en dat ik zo de Twingo kon vastkrijgen, maar hij gaat nu ene auto uit Noord Frankrijk krijgen.

                                    Heeft Debackere eigenlijk nog die ouwe Celica (de 185)?
                                    Naar het schijnt valt Seys ook nog mee in zijn prijzen, heeft ook een Clio RS staan met sequentiele bak en 250 pk, autootje die goed gaat en niet vaak uitvalt met mechanische pech...
                                    sigpic

                                    http://www.streamlinecarcare.be

                                    lakbehandelingen voor voertuigen

                                    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                    Comment

                                    Working...
                                    X