Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 908 Diesel LMP1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 908 Diesel LMP1

    Het nieuwe Le Mans prototype van Peugeot, waarmee ze volgend jaar de 24u gaan rijden...





  • #2
    Go Pug

    Comment


    • #3





      Blijkbaar gaat Porsche zich ook in de debatten mengen?

      Comment


      • #4
        De Pug is mooi!!


        De Porsche ook, maar die rijdt toch al? In USA?
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • #5
          Ik hoop echt dat hij de zegereeks van Audi gaat doorbreken...
          Mooie wagen trouwens !

          Comment


          • #6
            Het wordt eens tijd dat een constructeur met een waardig budget Audi gaat bekampen.

            Pescarolo levert knap werk, maar als je die budgetten bekijkt. David vs Goliath is romantisch maar het heeft zo zijn grenzen!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
              Het wordt eens tijd dat een constructeur met een waardig budget Audi gaat bekampen.

              Pescarolo levert knap werk, maar als je die budgetten bekijkt. David vs Goliath is romantisch maar het heeft zo zijn grenzen!
              Jup, geef Pescarolo het budget van Audi en ze rijden die Duitsers naar huis.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                De Pug is mooi!!


                De Porsche ook, maar die rijdt toch al? In USA?
                Inderdaar die Porsche rijdt al rond in Amerika bij het team van Penske. Maar er waren nog al wat problemen vooral met de versnellingsbak en die zij nu opgelost en er zij aerodynamische update's gekomen.

                Comment


                • #9
                  Porsche is trouwens LMP2, niet LMP1.
                  Geen algemene overwinning dus voor een Porsche.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                    Porsche is trouwens LMP2, niet LMP1.
                    Geen algemene overwinning dus voor een Porsche.
                    Pas op, in de VS maken ze het Audi goed moeilijk. Altijd wel een algemeen podiumplaats en naar het einde van de race toe maken ze dikwijls terrein goed op de Audi's. Le Mans is natuurlijk anders: de LMP1 komt er beter uit de verf door de hogere snelheden.

                    Ook niet vergeten dat diesels volgend jaar kleinere benzinetanks moeten gebruiken. Dat is dus al een voordeel dat ze verliezen.

                    Comment


                    • #11
                      Veel knapper dan de Audi R10 Hopelijk kunnen ze die **** Audi's van repliek dienen in Le Mans. Spijtig dat Audi alleen in de ALMS actief is en Peugeot enkel in de LMS BTW: die Porsches zijn

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                        Pas op, in de VS maken ze het Audi goed moeilijk. Altijd wel een algemeen podiumplaats en naar het einde van de race toe maken ze dikwijls terrein goed op de Audi's. Le Mans is natuurlijk anders: de LMP1 komt er beter uit de verf door de hogere snelheden.

                        Ook niet vergeten dat diesels volgend jaar kleinere benzinetanks moeten gebruiken. Dat is dus al een voordeel dat ze verliezen.
                        Dan nog, er moet voor een LMP 2 al een behoorlijke portie geluk mee gemengd zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Persbericht Peugeot

                          On 14 June 2005, Peugeot announced its decision to accept a new technological challenge: to win one of the world’s most prestigious and demanding motor races, the Le Mans 24 Hours, with a car powered by an HDi diesel engine equipped with a diesel particulate filter system (DPFS).

                          This legendary race, which every year attracts more than 200,000 spectators, will provide Peugeot with an opportunity to express fully the values enshrined in its philosophy: excellence, demonstrated by the choice of endurance coupled with reliability, dynamism, emphasised by a team challenge based on performance, looks, illustrated by the car’s feline profile, and lastly innovation, expressed amongst other ways through the use of technology designed to protect the environment.

                          The car that will display the Peugeot colours in the Le Mans 24 Hours race and in the “Le Mans Series� in 2007 will be the Peugeot 908. The choice of number comes from, “90� designating an exceptional Peugeot model and 8 the next number in sequence after the 907 concept car.

                          The choice of body style is that of a closed car, in line with changes to the regulations announced by the Automobile Club de l’Ouest on 16 June 2006. Equally there was also a desire to keep a link with the two-times winner of the Le Mans 24 Hours in 1992 and 1993, the Peugeot 905.

                          While from a technical point of view this solution presents a number of drawbacks (weight, height of the centre of gravity, operational problems), the Peugeot Sport team felt that it also offers advantages, particularly in terms of chassis rigidity and aerodynamics.

                          The monocoque body:

                          The monocoque body is made of carbon and presents a truly closed structure, contrary to the 905, which was a “racing car� with a detachable tubular rollover bar. This type of structure offers strong natural rigidity (the “eggshell� effect) and allows the weight of the monocoque body to be optimised.

                          Body and aerodynamics:

                          Created from scratch at the beginning of 2006, Peugeot Sport’s aerodynamics department had the difficult task of designing in just a few weeks an exterior body that was both original and aerodynamically efficient.

                          Three months after the appointment of the aerodynamics project team leader, a model of the car was undergoing the first tests in the wind tunnel! The car’s profile results not only from the necessary compromise between aerodynamic efficiency and drag, but also the need to provide optimum airflow to the different radiators and intercoolers located within the generously dimensioned bodywork.

                          Suspension, steering, brakes:

                          Given the challenge of designing a complete car in record time and the particular constraints of the HDi DPFS engine, the Peugeot Sport team relied on proven solutions for the front and rear suspension design, the electric power steering and the brakes.

                          The gearbox:

                          This is positioned longitudinally and will allow the fitment of up to 6 gear ratios, the limit laid down by the regulations. It has been designed to withstand the enormous torque of the engine, while ensuring optimum weight and size characteristics. The gearbox is controlled electro-pneumatically. The engine:

                          The chosen engine architecture is a 100° V12 with a capacity of 5.5 litres.

                          This is the maximum capacity permitted by the regulations and was chosen due to its greater internal airflow at low engine speeds. It also gives potential future development opportunities to use different grade fuels.

                          The choice of a twelve cylinder engine helps keep the cylinder bore diameter very close to that of a production series engine. In doing so, Peugeot can call on its extensive knowledge of diesel combustion and also ensure the engine has a reasonable piston stroke. The V12 architecture, well known for its good balance, also reduces vibrations to a minimum.

                          The 100° V angle, like the V12 architecture, makes it possible to lower the height of the centre of gravity without affecting the engine’s torsional rigidity.

                          Two diesel particulate filters are located at the end of each exhaust system and guarantee “smoke-free� operation of the engine under all conditions.

                          The two exhaust systems are as short as possible. On each side a 6 into 1 exhaust manifold is connected to a Garrett turbocharger, then to a very compact diesel particulate filter before ending in a side exhaust pipe, located in front of the rear wheel.

                          The expected level of performance - a power of more than 515 kW (700 bhp) and a torque in excess of 1200 Nm, which is unprecedented for a diesel engine - is a direct results of Peugeot’s diesel engine expertise, combined with the mechanical specification of the V12 engine.

                          Electronics:

                          The 908 will benefit fully from Peugeot Sport’s considerable expertise and knowledge in electronics, acquired as a result of its extensive experience with WRC cars - which are generously equipped with electronic systems - and in particular with respect to their experience of electronically controlled differentials.

                          Peugeot Sport will also benefit from the experience of the main supplier Bosch, who will be supplying and developing the “car system� on the basis of specifications provided by Peugeot Sport.

                          A high level of performance is therefore expected in terms of “traction control�, a key function for controlling engine torque in a race track environment, whilst also ensuring optimum performance of the Michelin tyres.

                          Technical specification of the Peugeot 908
                          Engine: Suspension, steering, brakes:
                          - Rear central longitudinal position - Linked front and rear suspension
                          - All-aluminium with one-piece aluminium cylinder block - Electric power steering
                          - 12 cylinders, V angle 100° - Michelin tyres
                          - Capacity: 5.5 litre - Wheels: BBS, magnesium
                          - Common rail direct injection - Length: 4,650 mm
                          - Engine management: Bosch MS17 - Width: 2,000 mm
                          - Power: 700 bhp - Minimum weight: 925 kg
                          - Torque: 1200 Nm
                          Transmission:
                          - Gearbox: longitudinal with a maximum of 6 gear ratios. Electro-pneumatic gearbox control
                          - Differential: self-locking

                          Peugeot’s main partners in the “Le Mans Series� Championship are:

                          Total, Michelin, Bosch, Eurodatacar, and Xbox .
                          Foto's ook beschikbaar in hi-res...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                            Dan nog, er moet voor een LMP 2 al een behoorlijke portie geluk mee gemengd zijn.
                            Tuurlijk geluk heb je altijd nodig, bovendien zijn de Porsches nog niet betrouwbaar genoeg voor het langere werk. Maar in de "kortere" races vechten ze mooi mee.

                            btw, ALMS heeft zijn reglementeringen voor 2007 voorgesteld. Daarin staat dat na 1/3 en 2/3 van het seizoen de technische zijde kan herzien worden zoals gewicht, tankcapaciteit, luchtinlaten, maar vooral de energieoutput. Dan zou Audi serieus gehandicapt worden.
                            ASO heeft dus ook al lichtjes ingegrepen door de tankcapaciteit aan te passen. Bovendien reed Pescarolo vorig jaar nog met een hybride wagen en dit jaar dus met een zuivere LMP1, zoals Audi vorig jaar. Daardoor zouden ze enkele seconden per ronde winnen.

                            Ben benieuwd naar juni 2007

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                              Tuurlijk geluk heb je altijd nodig, bovendien zijn de Porsches nog niet betrouwbaar genoeg voor het langere werk. Maar in de "kortere" races vechten ze mooi mee.

                              btw, ALMS heeft zijn reglementeringen voor 2007 voorgesteld. Daarin staat dat na 1/3 en 2/3 van het seizoen de technische zijde kan herzien worden zoals gewicht, tankcapaciteit, luchtinlaten, maar vooral de energieoutput. Dan zou Audi serieus gehandicapt worden.
                              ASO heeft dus ook al lichtjes ingegrepen door de tankcapaciteit aan te passen. Bovendien reed Pescarolo vorig jaar nog met een hybride wagen en dit jaar dus met een zuivere LMP1, zoals Audi vorig jaar. Daardoor zouden ze enkele seconden per ronde winnen.

                              Ben benieuwd naar juni 2007
                              Vanaf 2010 is airco trouwens verplicht.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                                Vanaf 2010 is airco trouwens verplicht.
                                Nu ook al in gesloten wagens zoals de GT1 en GT2. De Pug zal dit dus ook nodig hebben. Het mag maximaal 30 of 40° worden in de cockpit.

                                Comment


                                • #17






                                  bron:autoweek.nl

                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19




                                      Comment


                                      • #20




                                        Comment

                                        Working...
                                        X