Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 908 Diesel LMP1
Collapse
X
-
Officiële voorstelling van Peugeot (met foto's):
De rijders zijn: Pedro Lamy, Stephane Sarrazin, Nicolas Minassian, Marc Gene, Sébastien Bourdais en Jacques Villeneuve, met Eric Hilary als vaste testrijder.
Lamy, Sarrazin, Minassian en Gene zullen de 2 wagens besturen gedurende het LMS kampioenschap, terwijl Bourdais en Villeneuve dit kwartet vervoegt voor de 24u van Le Mans.
Lamy heeft 4 jaar F1 ervaring tussen 1993 en 1996 (2 jaar Lotus, 2 jaar Minardi) en ook als GT rijder bij oa Aston Martin, samen met Sarrazin.
Sarrazin is echter bekend uit de rallywereld, waar hij al een paar jaar met een Subaru WRC rijdt.
Minassian flirtte met de F1 na tests bij Williams in 1997 en bij BAR-Honda in 1999. Reed ook een half seizoen CART. Reed de 24u van Le Mans 1 keer met Team Oreca in de Audi R8 (2002) 2 keer met Pescarolo (2003-2004) en met 2 keer met Creation Autosportif (2005-2006).
Gene, Villeneuve en Bourdais behoeven geen voorstelling
Naar eigen zeggen is 2007 een studiejaar voor Peugeot om in 2008 volledig voor de overwinning in de 24u te gaan.
Ik ben benieuwd. Ze hebben iig een snel team samengesteld, met de nodige endurance-ervaring van Lamy, Sarrazin en Minassian.
Vooral hoe Villeneuve, toch bekend als een piloot die al eens brokken maakt, het gaat doen, doet me uitkijken naar de 24u ergens midden juni.
bronnen:
www.lemans.org
www.pitstop.tv
www.autosport.com
www.stephane-sarrazin.com
www.nicolasminassian.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenSarrazin heeft ook een tijdje in de F1 gereden, ik dacht bij Minardi in 1999. Ie was testcoureur en heeft twee of drie races gereden om de geblesseerde Marc Genè/Luca Badoer te vervangen.
Comment
-
Ben blij dat Villeneuve in de line-up zit!! Had die ooit gedacht nog een diesel te racen??
Toch 'ns benieuwd wat ie kan in deze machine, en inderdaad, of hij niet teveel stuk rijdt
Comment
Comment