ze mogen hun tijdsbalkjes wel es groter zetten hoor. Ik kan dat echt niet lezen!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
24h Le Mans 2011
Collapse
X
-
-
Jup was op een aston martin. Ondertussen weer hervat.
Zalig hoe BMW hier in GTE klasse momenteel presteert. Hopen dat ze wat betrouwbaar blijven in de race.Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenKut, die vrije oefenritten gemist gisteren.
Wat staat er vandaag op het programma?
Van 22 tot middernacht qualifying 3
Maar ze voorspellen regen dus het zou kunnen dat Sarrazin de pole al binnengehaald heeft voor Peugeot.
De officiële Astons trouwens --> wat een slechte grap
Comment
-
Wat deprimerende data voor de Porsche-adepten
Ok - here goes: The fastest Porsche is slower than the fastest car in every sector. Sector1 the fastest Porsche (which ever it is in that particular sector) is loosing 0.634 of a second . Interestingly enough the fastest Porsche in Sector 2 looses 0.776seconds to the fastest car in that sector. (more on this later) and finally the fastest Porsche in sector 3 looses 0.617to the fastest car in that sector.
Now - the same comparison done but with the #77 Porsche vs the Fastest Car in each sector provides us with a similar result. #77 looses 0.634in Sector 1, 0.776 in Sector 2 and 0.95 in Sector 3(wow!)
The interesting thing about sector 2 is that includes the zone from Tertre Rouge down to Mulsanne Corner (so it encompasses the long straight). now given that the #77 posts the highest top speed through the speed traps and yet manages to loose 0.776 of second in the whole sector indicates that there is not a good balance between high straight-linespeed and low speed corners. The Porsches are loosing time in T6, T7 , the Porsche curves ( a whole 0.8 seconds here) and 0.4 second in the Ford chicane.
I expect that they will work on the necessary setup changes today.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f430 Bekijk Berichtende officiële astons trouwens --> wat een slechte grap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten? 2345
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenEen 3.56.6 voor de 009 en een 3.56.8 voor de 007. Das bijna een halve minuut (!) trager dan de Audi's en Pugs en maar een fractie sneller als de GTEPro M3 GT.
Pff... slecht nieuws voor Porsche!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenVan 19 tot 21 qualifying 2
Van 22 tot middernacht qualifying 3
Maar ze voorspellen regen dus het zou kunnen dat Sarrazin de pole al binnengehaald heeft voor Peugeot.
De officiële Astons trouwens --> wat een slechte grap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenHoe kan da??!!
Pff... slecht nieuws voor Porsche!
Totaal nieuwe auto (open cockpit, N/A V12 gedumpt voor een turbo straight-six). Voor hun is Le Mans dit jaar een leerjaar
En ja de 997... Ben toch es benieuwd of de 458's en de M3's het probleemloos gaan volhouden, dan is er nog een kansje voor Porsche.
Comment
-
De restrictoren voor de GTE klasse
Weight (Kg) 2 Restrictors (mm)
Car Base Adjustment Current Base Adjustment Current
Porsche GT3 RSR 1245 1245 28.6 0.3 28.9
Ferrari F430 1245 1245 28.6 28.6
Ferrari F458 1245 1245 28.3 28.3
Corvette C6R 1245 1245 27.9 0.9 28.8
BMW M3 (Europe) 1245 1245 28.6 1.2 29.8
BMW M3 (USA) 1245 1245 28.6 0.8 29.4
Aston Martin Vantage 1245 -50 1195 28.3 1.4 29.7
Spyker 1245 -50 1195 28.6 28.6
Jaguar 1245 1245 29.5 1.4 30.9
Ford GT 1245 1245 28.1 1.2 29.3
Lotus Evora 1245 -50 1195 28.6 1.4 30
Here are some of the Performance Balancing Measures that the ACO have taken this year.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenTja, ze vinden blijkbaar de juiste set-up niet daarom waren ze er ook al niet bij op de Spa 1000km.
Totaal nieuwe auto (open cockpit, N/A V12 gedumpt voor een turbo straight-six). Voor hun is Le Mans dit jaar een leerjaar
En ja de 997... Ben toch es benieuwd of de 458's en de M3's het probleemloos gaan volhouden, dan is er nog een kansje voor Porsche.
Miljaar, we gaan er echt in sneltempo op achteruit!!!!
Qua betrouwbaarheid hoeft de RSR inderdaad niks meer te bewijzen. Vooral hopen op een nog niet op punt staande 458. De M3's mogen van mij wel al winnen!
@Porker: weet jij of er tegen Le Mans 2012 al een nieuwe RSR zal klaar zijn?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenM3 GT2 norsheid! Bekijk de positie van de motor vs. straatwagen!
Edit: Is er een reden dat de R8 LMS door geen enkel team gebruikt wordt? Die heeft naar mijn weten toch ook al bewezen betrouwbaar te zijn, of vergis ik me?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spooksken Bekijk BerichtenPrachtig om eens te zien, zot hoe die dingen worden aangepast
Edit: Is er een reden dat de R8 LMS door geen enkel team gebruikt wordt? Die heeft naar mijn weten toch ook al bewezen betrouwbaar te zijn, of vergis ik me?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenMijn gok is dat gezien de GTE-regels verderbouwen op de GT2-regels, Audi simpelweg geen variant heeft die binnen dat kader past. De R8 LMS is gebaseerd op GT3.Thanks!
Comment
Comment