Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24h Le Mans 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 24h Le Mans 2011

Ik ga voor de allereerste keer naar de 24h van Le Mans.

De Club Arnage guide is al afgeprint. Maar als er nog mensen zijn met ervaringen, tips? Feel free to share

Niemand?

Comment

Pistonheads lezen, daar leeft dat gigantisch fel en staat het vol tips....maar ik vermoed dat ge dat al allemaal gelezen hebt

Welke camping gaat ge?

Ohja, niet vergeten een beer mountain te maken!

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Zalig! Ik heb de guide van Club Arnage erbij genomen!

Geen camping maar een BB. I know, is niet die-hard maar mijn vader is niet van de jongste en het is een cadeau voor hem. ;

Comment

Iets minder diehard maar wel begrijpelijk.
          Er staat trouwens ook een limiet op het aantal zatte luidruchtige Engelsen dat een mens kan verdragen tijdens 1 weekend, dus een BB lijkt me geen slecht idee

Voor mij zal het dit jaar, net als vorig jaar, blijven bij Radio Le Mans + live video-stream. Vorig jaar op 3,5 uur na alles kunnen volgen.

Comment

Ik ben aanwezig vanaf dinsdag. Normaal ging ik al vroeger maar moet helaas naar de FIA GT 1 in Silverstone het weekend er voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
              Ik ben aanwezig vanaf dinsdag. Normaal ging ik al vroeger maar moet helaas naar de FIA GT 1 in Silverstone het weekend er voor.
              Dat is ook geen straf natuurlijk.

@ quadrifoglio: indeed, ons pa moet niet gebroken terugkomen. Plan is wel om een groot deel op het circuit te zitten en de BB is ook maar op 5km van het circuit. Zal nog altijd efkes aanschuiven worden maar dat hebben we ervoor over.

Ik ben benieuwd

Comment

Een paar tips:

- "It always rains at Le Mans" T'is zelden een jaar waar het nooit regent. Voorzie je op strontregen én een hittegolf. In geval van nood is er een Decathlon waar je regenkledij ergens aan de chicanes van Hunaudieres, been there, done that...

- Neem een fiets mee als je kan. De afstanden van punt tot punt zijn niet te onderschatten, en met de auto zit je er nog langer aan dan te voet. Met de fiets vlieg je overal door. Echt, ik zou niet meer willen gaan zonder, en ik heb de indruk dat ik elke keer meer en meer fietsers zie.
                Je kan in de Decathlon ook goedkope fietsen kopen, hebben we ook al eens gedaan.

- Koptelefoontje met radio meedoen, en heel het weekend Radio Le Mans opzetten. Anders kan je maar moeilijk op de hoogte blijven van de race, en die mannen houden je wel bezig als je een saai moment hebt.

- Sjah, een B&B... Jammer eigenlijk, maar ik begrijp het wel. Je kon ook gewoon een mobilhome huren. Dan zit je midden de sfeer, en heb je toch het nodige comfort. Die campings zijn sfeervol, je moet het eens meemaken. Supercars naast tentjes, onwaarschijnlijk. Als je er niet campeert moet je ze zeker eens afwandelen.
                Er zijn ook effectief rustige campings die iets verder van de startfinish liggen, zoals Beausejour (onder de Porsche Curves door.) Opletten, er is niet overal electriciteit.

- Vrijdag is er geen actie, maar er is genoeg te doen om je dag te vullen. De pitwalk is ok, maar veel te druk, en er is weinig activiteit in de pitlane. Toch niet te missen, die pitlane is enorm!
                Ook is op vrijdag het deel openbare weg van het circuit open voor verkeer maar Mad Friday is niet meer wat het geweest is, er is veel meer controle, en op elk rond punt staan flikken. Op de weg langs de grote campings zoek je gewoon waar veel volk verzameld staat, en blijf er een beetje staan kijken. Het gaat niet lang duren tegen dat je een burnout ziet van een vette bak, idioten in diesels die dat ook willen en hun koppeling verbranden, donuts van gemotoriseerde steps enz... Altijd wel iets onverantwoords om mee te lachen, maar les flics zijn nooit ver.
                Bezoek zeker de drivers parade in het centrum. Zorg dat je op tijd bent, plant u op een terrasje en geniet van de sfeer. Le Mans zelf heeft een prachtig historisch centrum, en er is een nieuwe metrolijn aangelegd die je van net buiten het circuit tot in het centrum brengt. Handig en vlot.

- Tijdens de race: Arnage en Mulsanne liggen te veraf om te voet te doen, maar één van de 2 moet je gedaan hebben, Arnage heeft m'n voorkeur. Je kan mooi dichtbij de actie komen in de remzone maar als het vol mensen staat is het ook niet ideaal. Iedereen bij valavond de gloeiende remschijven zien, maar t'is er heel druk en pikdonker. Met de auto wil ik niet weten hoe lang je dan daar in file staat, en 5 a 6km is te ver om te voet te doen. (je moet een hele omweg maken, je kan niet langs het circuit wandelen tot daar. (Alle rechte lijnen die normaal openbare weg zijn worden afgesloten voor het publiek, net als de chicanes op Hunaudieres)
                Als je hardcore genoeg bent: doe het bij zonsopgang. Al de rest is binnen wandelafstand, maar doe maar goede schoenen aan als je geen fiets mee hebt... Een topplaatsje om te gaan kijken is virage du karting. Een snelle en scary off-camber bocht tussen de Porsche Curves en de Ford Chicanes waar je heel dicht bij de auto's kan komen en superfoto's kan schieten.

- Maak dat je de finish kan zien als je een kippevelmoment wil meemaken. Iedereen wil dat natuurlijk ook zien, maar dat is niet te missen. Zorg dat je het circuit op kan na de race, de poorten gaan open om het volk aan het podium te laten toestromen.

- Haast je niet naar huis na de race, om in de file te staan zoals iedereen. Blijf hangen in de paddock. Na de race valt de meeste security weg en kan je kan op plaatsen geraken waar je anders nooit komt. Rond 18u kan je het circuit verlaten en zijn de meeste al weg, en kan je vlotjes huiswaarts.
                Last edited by Timpreza; 27/05/2011, 15:25.

Comment

Schitterende tips al krijg ik al schrik... We zullen allicht een pak missen en fout lopen enz.... Maar de beleving op zich zal al de moeite zijn. Jammer genoeg geen camping maar ons vader is niet meer van de jongste. Dus daar moest ik wel rekening mee houden en het is zijn cadeau... Mobilhome zag ik minder zitten want ik wou persé met de Scooby naar ginder.

Zondagavond blijven we sowieso in Le Mans. Ik vertrek pas op maandagmorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timpreza Bekijk Berichten
                    Een paar tips:

- "It always rains at Le Mans" T'is zelden een jaar waar het nooit regent. Voorzie je op strontregen én een hittegolf. In geval van nood is er een Decathlon waar je regenkledij ergens aan de chicanes van Hunaudieres, been there, done that...

- Neem een fiets mee als je kan. De afstanden van punt tot punt zijn niet te onderschatten, en met de auto zit je er nog langer aan dan te voet. Met de fiets vlieg je overal door. Echt, ik zou niet meer willen gaan zonder, en ik heb de indruk dat ik elke keer meer en meer fietsers zie.
                    Je kan er ook goedkope fietsen kopen, hebben we ook al eens gedaan.

- Koptelefoontje met radio meedoen, en heel het weekend Radio Le Mans opzetten. Anders kan je maar moeilijk op de hoogte blijven van de race, en die mannen houden je wel bezig als je een saai moment hebt.

- Sjah, een B&B... Jammer eigenlijk, maar ik begrijp het wel. Je kon ook gewoon een mobilhome huren. Dan zit je midden de sfeer, en heb je toch het nodige comfort. Die campings zijn sfeervol, je moet het eens meemaken. Supercars naast tentjes, onwaarschijnlijk. Als je er niet campeert moet je ze zeker eens afwandelen.
                    Er zijn ook effectief rustige campings die iets verder van de startfinish liggen, zoals Beausejour (onder de Porsche Curves door.) Opletten, er is niet overal electriciteit.

- Vrijdag is er geen actie, maar er is genoeg te doen om je dag te vullen. De pitwalk is ok, maar veel te druk, en er is weinig activiteit in de pitlane. Toch niet te missen, die pitlane is enorm!
                    Ook is op vrijdag het publieke deel van het circuit open maar Mad Friday is niet meer wat het geweest is, er is veel meer controle, en op elk rond punt staan flikken. Op de weg langs de grote campings zoek je gewoon waar veel volk verzameld staat, en blijf er een beetje staan kijken. Het gaat niet lang duren tegen dat je een burnout ziet van een vette bak, idioten in diesels die dat ook willen en hun koppeling verbranden, donuts van gemotoriseerde steps enz... Altijd wel iets onverantwoords om mee te lachen, maar les flics zijn nooit ver.
                    Bezoek zeker de drivers parade in het centrum. Zorg dat je op tijd bent, plant u op een terrasje en geniet van de sfeer. Le Mans zelf heeft een prachtig historisch centrum, en er is een nieuwe metrolijn aangelegd die je van net buiten het circuit tot in het centrum brengt. Handig en vlot.

- Tijdens de race: Arnage en Mulsanne liggen te veraf om te voet te doen, maar één van de 2 moet je gedaan hebben, Arnage heeft m'n voorkeur. Je kan mooi dichtbij de actie komen in de remzone maar als het vol mensen staat is het ook niet ideaal. Iedereen bij valavond de gloeiende remschijven zien, maar t'is er heel druk en pikdonker. Met de auto wil ik niet weten hoe lang je dan daar in file staat, en 5 a 6km is te ver om te voet te doen. (je moet een hele omweg maken, je kan niet langs het circuit wandelen tot daar. (Alle rechte lijnen die normaal openbare weg zijn worden afgesloten voor het publiek, net als de chicanes op Hunaudieres)
                    Als je hardcore genoeg bent: doe het bij zonsopgang. Al de rest is binnen wandelafstand, maar doe maar goede schoenen aan als je geen fiets mee hebt... Een topplaatsje om te gaan kijken is virage du karting. Een snelle en scary off-camber bocht tussen de Porsche Curves en de Ford Chicanes waar je heel dicht bij de auto's kan komen en superfoto's kan schieten.

- Maak dat je de finish kan zien als je een kippevelmoment wil meemaken. Iedereen wil dat natuurlijk ook zien, maar dat is niet te missen. Zorg dat je het circuit op kan na de race, de poorten gaan open om het volk aan het podium te laten toestromen.

- Haast je niet naar huis na de race, om in de file te staan zoals iedereen. Blijf hangen in de paddock. Na de race valt de meeste security weg en kan je kan op plaatsen geraken waar je anders nooit komt. Rond 18u kan je het circuit verlaten en zijn de meeste al weg, en kan je vlotjes huiswaarts.
                    Zalig, als ik dat zo lees zou ik ook dolgraag willen gaan. Al is 't maar om daar rond te wandelen. Jammer genoeg is zijn er examens...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Kans is bestaande dat ik, samen met nog een paar, ook afkom. We zouden hier zaterdagmiddag vertrekken om er de nacht te gaan beleven en dan zondag terugkomen.

Alle tips zijn welkom!

Comment

Net eens op de site gekeken. Vreemde hantering van ticketprijzen.

Ofwel betaal je 67 Euro voor een weekticket
                        Ofwel betaal je 43 Euro voor enkel de zondag.

Een gewoon weekendtarief is er blijkbaar niet?

Comment

Morgen vertrekken,yeeeahhh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                            Morgen vertrekken,yeeeahhh
                            Zalig!

Tips toevallig?

Comment

Comment

Heerlijk topic op PH

Comment

Prachtige livery voor de Flying Lizard Porsches dit jaar

Comment

Elk jaar leuk om dat topic te lezen!

Ook schitterend:

Comment

Comment

Zelf had ik hem eerst niet door.

Comment

Working...
                                        X