Uiterst informatieve gids voor dit jaar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
24h Le Mans 2011
Collapse
X
-
Groetjes!
De oranje Lizard krijgt m'n stem dit jaar, naast ons eigen Prospeed natuurlijk.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenQua livery zullen de Porsches alvast opvallen.
Hopelijk sportief ook (nog eens)!
Spa was another disastrous weekend for Porsche. I wouldn't read too much into that. (also there was a lot of testing going on during the race)
I think that the 997's are reaching the end of their era and are having a hard time competing with some of the opposition...on certain tracks.
It's is important to remember however, that the BMW's have been granted 32 different waivers (according to some in the know) by the ACO, so those cars had better be fast.
The 458's are very fast, but they have not yet proved that they are reliable for an entire 24h race.
The Le Mans track suits the Porsche's (usually have great top speed) so I expect them to be in quite good shape for the race.
The Felbermayr boys seem to be upbeat (and I'll be "chatting" with them throughout the race) and I feel that the #77 car stands as good a chance as anyone to win again this year.
The #80 Lizzards will be another very fast Porsche , and I expect them to be within the top 5 in Qualy and hopefully their usual bad luck at Le Mans will have finally left them. They stand an excellent chance of winning.
Speed is important at Le Mans, but speed without reliability is worth nothing at all.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenWat zegt hij juist van die BMW's? Ksnap het precies ni...
Ik hoop alleszins dat de 997 RSR (in zijn laatste Le Mans ?) nog eens de bovenhand kan halen in GT2!!
Gebeurt blijkbaar vaker als een merk na lange afwezigheid een auto ontwikkelt en niet van dag 1 alles binnen de normen krijgt.
Qua regeling dit jaar vind ik het wel geen slechte zaak, geen GT1 en GT2, gewoon GTE (Pro en Am), LMP2 en LMP1.
Comment
-
Frank, kan jij stilaan niet met één voet in de racerij stappen? Ik bedoel, niet op het niveau van 24h Le Mans, maar in 'n beginstadium, wat linken leggen met teams die pakweg meedoen aan de Belcar ofzo? Niet dat het zo eenvoudig is om daar binnen te raken, maar je hebt een overgrote dosis aan gezonde interesse, volgt heel wat op de voet, hebt skills... En op die manier kan je toch maar eens proberen...
Ik meen oprecht dat zoiets, en schrijven voor 'n magazine als EVO (afgaand op je tekstje over de GT3-ervaring effe geleden), iets voor jou lijkt te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenFrank, kan jij stilaan niet met één voet in de racerij stappen? Ik bedoel, niet op het niveau van 24h Le Mans, maar in 'n beginstadium, wat linken leggen met teams die pakweg meedoen aan de Belcar ofzo? Niet dat het zo eenvoudig is om daar binnen te raken, maar je hebt een overgrote dosis aan gezonde interesse, volgt heel wat op de voet, hebt skills... En op die manier kan je toch maar eens proberen...
Ik meen oprecht dat zoiets, en schrijven voor 'n magazine als EVO (afgaand op je tekstje over de GT3-ervaring effe geleden), iets voor jou lijkt te zijn.
beginstadium Belcar? Als je naam Enzo Ide is, is zoiets wel mogelijk ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDat er in het geval van de BMW's een oogje wordt toegeknepen als er bepaalde dingen niet binnen de normen blijken bij scrutineering.
Gebeurt blijkbaar vaker als een merk na lange afwezigheid een auto ontwikkelt en niet van dag 1 alles binnen de normen krijgt.
Qua regeling dit jaar vind ik het wel geen slechte zaak, geen GT1 en GT2, gewoon GTE (Pro en Am), LMP2 en LMP1.
Ok, nu snap ik het van BMW. Blijkbaar werd het BMW-team in Spa vorig jaar ook al een hand boven het hoofd gehouden. Geen idee waarom eigenlijk. Ik hoop alleszins dat ze het beter doen dan vorig jaar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenFrank, kan jij stilaan niet met één voet in de racerij stappen? Ik bedoel, niet op het niveau van 24h Le Mans, maar in 'n beginstadium, wat linken leggen met teams die pakweg meedoen aan de Belcar ofzo? Niet dat het zo eenvoudig is om daar binnen te raken, maar je hebt een overgrote dosis aan gezonde interesse, volgt heel wat op de voet, hebt skills... En op die manier kan je toch maar eens proberen...
Ik meen oprecht dat zoiets, en schrijven voor 'n magazine als EVO (afgaand op je tekstje over de GT3-ervaring effe geleden), iets voor jou lijkt te zijn.
Wat niet wegneemt dat er op kansen altijd zal worden gesprongen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenZalig!
Ik ga dat printen denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDoen, of druk het anders af ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDat er in het geval van de BMW's een oogje wordt toegeknepen als er bepaalde dingen niet binnen de normen blijken bij scrutineering.
Gebeurt blijkbaar vaker als een merk na lange afwezigheid een auto ontwikkelt en niet van dag 1 alles binnen de normen krijgt.
Qua regeling dit jaar vind ik het wel geen slechte zaak, geen GT1 en GT2, gewoon GTE (Pro en Am), LMP2 en LMP1.
The "problem"is that they have been given so many waivers, that the cars are real rockets!I think it was negotiated with the ACO. They are always keen to get different marques racing against each other. The issue that I have with this is that you have unrealistic scenarios.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenSorry maar...
beginstadium Belcar? Als je naam Enzo Ide is, is zoiets wel mogelijk ja.
Comment
Comment