Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24h Le Mans 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
    Ik zie niet in wat daar zo lachwekkend is, aangezien ik nu eenmaal niet Porker z'n geldelijke mogelijkheden ken.
    Ik vond het gewoon een grappige opmerking.
    Er lopen er hier heus nog rond die nog een pak meer afweten van racerij en/of rallysport hoor, dus ik weet niet waarom je je (weer) specifiek op Porker richtte...

    Comment


    • #42
      Lap, meneer doelt op zichzelf...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Ik vond het gewoon een grappige opmerking.
        Er lopen er hier heus nog rond die nog een pak meer afweten van racerij en/of rallysport hoor, dus ik weet niet waarom je je (weer) specifiek op Porker richtte...
        Weer? Sorry maar...

        Omdat hij iemand is die, althans zo ervaar ik dat bij 't lezen, er enorm hard mee bezig is, binnen zijn mogelijkheden van student-zijnde er ten volle voor gaat en bovenal nog jong is en op die manier 'n beter perspectief heeft voor zulke zaken. 't Uitbouwen van een dergelijke carrière als je al pakweg 40 bent (en dus ook de fondsen hebt, yeahyeah) lijkt me minder interessant dan wanneer je dat doet rond je 25e. Nog beter is trouwens als je van kleinsaf elk weekend gaat karten oid.

        Maar hey, ieder z'n mening hé

        Comment


        • #44
          Alles draait om budget en voor de Belcar is dat al heel wat voor een seizoen (zonder schade). In België zijn er maar een paar die er van kunnen leven nu (dikwijls door persoonlijke sponsors).

          Comment


          • #45
            Ik heb overigens nergens beweerd dat hij moet/kan meedoen aan de Belcar, maar zich 'inwerken' in dergelijke milieus.

            Maar hey, onder m'n eigen misstap van over iets anders te beginnen: dit topic ging over 24h Le Mans 2011!


            Benieuwd hoe deze 't gaat doen, gezien de commentaar dat 'ie nog niet klaar blijkt te zijn voor 24h-endurance!

            Comment


            • #46
              Schijnt qua aero een fantastisch ding te zijn, 'Raidillion op zonder liften' was het gerucht.

              Wat mij betreft, bidden dat het qua betrouwbaarheid minder is of het wordt huilen met de pet op voor Porsche vrees ik.

              Comment


              • #47
                Porker, Maxime, ... Ik ga voor het eerst dit jaar deze race wat intensiever volgen (grote stukken live op TV), en er effectief ook eens wat tijd voor maken.

                Met als uiteindelijke doel binnen een jaar of twee ofzo een te gaan kijken live.

                Kan je me wat inwerken in de verschillende wagenklassen en de belangrijkste wagens daarin?


                Thanks!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #48
                  Net de gids van Porkers link gelezen, is wat duidelijker nu!
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #49
                    Kijk er al weer naar uit zoals elk jaar!

                    Ben eens benieuwd hoe de verhoudingen tussen de R18 en de nieuwe Pug liggen (in Spa lagen ieg heel dicht bij elkaar) en of de 458 het 24 uur kan uithouden.

                    Ik vrees dat tegen de tijf dat ik tijdens Le Mans examenvrij ben ze allemaal diesel of elektrisch zijn

                    Comment


                    • #50
                      Geen Artcar voor BMW deze keer, wel een beetje jammer. Hopelijk doen ze het beter dan vorig jaar!

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Porker, Maxime, ... Ik ga voor het eerst dit jaar deze race wat intensiever volgen (grote stukken live op TV), en er effectief ook eens wat tijd voor maken.

                        Met als uiteindelijke doel binnen een jaar of twee ofzo een te gaan kijken live.

                        Kan je me wat inwerken in de verschillende wagenklassen en de belangrijkste wagens daarin?


                        Thanks!
                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Net de gids van Porkers link gelezen, is wat duidelijker nu!
                        Jip, die gids is in feite al heel duidelijk. Beter kan ik het niet uitleggen denk ik.

                        Grootste verschil is dat dat GT1 en GT2 nu omgedoopt zijn naar GTE en GTA. GT1 is zo goed als dood.
                        Zat er redelijk aan te komen want de laatste jaren reden telkens maar een handvol GT1's mee. (vorig jaar zelfs maar 1 denk ik, een Saleen). Waar is de tijd van de mighty Corvettes...

                        En ook in LMP1 en LMP2 zijn er enkele veranderingen geweest op vlak van techniek. Uiteraard (! ) werd er weer gedownsized. Vorig jaar reed Audi gvd nog met een V12 TDI, nu met V6... Binnen een jaar of 5 wordt dat dus een driecilinder als het aan dat tempo blijft doorgaan. Ook de Pug heeft zijn V12 ingeruild tegen een kleinere motor. Maar daar ligt tenmisnte nog een V8 in.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                          Geen Artcar voor BMW deze keer, wel een beetje jammer. Hopelijk doen ze het beter dan vorig jaar!
                          Dat mogen ze niet elk jaar doen of het speciale verdwijnt er van.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Lap, meneer doelt op zichzelf...
                            Uiteraard!
                            Ik bel je wel eens vanuit de pitstraat ofzo!

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                              Kijk er al weer naar uit zoals elk jaar!

                              Ben eens benieuwd hoe de verhoudingen tussen de R18 en de nieuwe Pug liggen (in Spa lagen ieg heel dicht bij elkaar) en of de 458 het 24 uur kan uithouden.

                              Ik vrees dat tegen de tijf dat ik tijdens Le Mans examenvrij ben ze allemaal diesel of elektrisch zijn
                              Jij moet, gezien uw leeftijd, wel zeer zware studies doen dan? Of een zeer slechte student zijn?

                              Ik ben ook ZEER benieuwd naar de verhouding Pug - Audi! Hopelijk geen drama gelijk vorig jaar!

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Jij moet, gezien uw leeftijd, wel zeer zware studies doen dan? Of een zeer slechte student zijn?

                                Ik ben ook ZEER benieuwd naar de verhouding Pug - Audi! Hopelijk geen drama gelijk vorig jaar!


                                2008 Professionele Bachelor gehaald, toen 2 jaar allerlei kutjobs gedaan (hebben me wel een aardige spaarcent opgeleverd, woon nog thuis). Toen beslist dat ik toch een Master wou halen (schakel Master in het Vertalen Engels/Frans aan de HUB).

                                Comment


                                • #56
                                  Edittt

                                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    Jip, die gids is in feite al heel duidelijk. Beter kan ik het niet uitleggen denk ik.

                                    Grootste verschil is dat dat GT1 en GT2 nu omgedoopt zijn naar GTE en GTA. GT1 is zo goed als dood.
                                    Zat er redelijk aan te komen want de laatste jaren reden telkens maar een handvol GT1's mee. (vorig jaar zelfs maar 1 denk ik, een Saleen). Waar is de tijd van de mighty Corvettes...

                                    En ook in LMP1 en LMP2 zijn er enkele veranderingen geweest op vlak van techniek. Uiteraard (! ) werd er weer gedownsized. Vorig jaar reed Audi gvd nog met een V12 TDI, nu met V6... Binnen een jaar of 5 wordt dat dus een driecilinder als het aan dat tempo blijft doorgaan. Ook de Pug heeft zijn V12 ingeruild tegen een kleinere motor. Maar daar ligt tenmisnte nog een V8 in.
                                    Zalig om te weten, thanks!

                                    Wat die stomme downsizing betreft, volg ik je. Het haalt de magie weg van de verschillende sporttakken. In Formule 1 zullen ze binnenkort met 4-cilinders gaan bollen (dat ligt in 95% van de gewone wagens ook... hoe onbereikbaar is dat wel niet... ).

                                    In Le Mans krijgen ze het dus ook blijbkaar door de strot geduwd. Sowieso vind ik diesel in Le Mans niet zo leuk. Die dingen winnen alleen maar omdat ze door de reglementen bevoordeeld worden/werden. En nu ga ik hier op AF onder een steen moeten kruipen


                                    De enige tak waar het gewerkt heeft is WRC precies, daar hebben ze nu al twee extra teams die meedoen/gaan meedoen, en hopelijk volgen er nog een paar.

                                    Gelukkig rijden ze in NASCAR, IRL, DTM, ... nog met serieuze motoren...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                      In Le Mans krijgen ze het dus ook blijbkaar door de strot geduwd. Sowieso vind ik diesel in Le Mans niet zo leuk. Die dingen winnen alleen maar omdat ze door de reglementen bevoordeeld worden/werden. En nu ga ik hier op AF onder een steen moeten kruipen
                                      Ook vooral omdat Pug en Audi een machtig concern achter zich hebben met heel veel centjes om een snelle wagen te bouwen. De meeste LMP-teams zijn privateers, het is quasi onmogelijk om te concurreren met een fabrieksteam. Hoewel de nieuwste reglementen de benzine-teams wel wat tegemoetkomen zal het al heel vreemd moeten lopen als Peugeot of Audi niet winnen, maar het is tenminste al leuker dan een aantal jaar geleden toen Audi eigenlijk al op voorhand had gewonnen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik kijk er weer naar uit!

                                        Vorig jaar was ik ter plaatse, een zalige belevenis als race fanaat!
                                        Heb de 24u van spa, zolder en de nurburgring al meermaals meegemaakt zowel als bezoeker als bij een team, maar de 24u van Le Mans blijft toch uniek!

                                        Al is het maar voor die zotte engelsen :lol.
                                        Vorig jaar bij aankomst hielden ze elke auto tegen en ene riep "It's a T4 mate, rev it!" , gewoon zotjes die sfeer!

                                        Ik zal wegens werk-omstandigheden dit jaar als vanouds met radio le mans, webstreams en TV coverage de race moeten volgen, maar volgend jaar ben ik sowieso weer daar!

                                        Ben benieuwd of de Peugeots het dit jaar gaan uithouden.
                                        Stiekem hoop ik op een podium voor the Goose, hoewel de concurrentie (#77 Felbermayr, #80 Flying Lizards, Corvette, AF Corse, BMW e.a.) enorm sterk zal zijn.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk Berichten
                                          Ik kijk er weer naar uit!

                                          ... webstreams en TV coverage de race moeten volgen, maar volgend jaar ben ik sowieso weer daar!
                                          Zijn er ergens gratis live videostreams te vinden? Ben al efkes op 't interweb aan het zoeken, maar nog niks gevonden.

                                          En om 16:00 zitten ze op de piste voor de free practice. Zou al graag wat in de mood komen!

                                          2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                                          2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                                          2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                                          2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                                          2013 Nissan Leaf (daily)
                                          1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X