Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polo WRC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Polo WRC

Volkswagen Polo R gaat WRC rijden

Polo R WRC
    Na drie opeenvolgende overwinningen in de Dakar Rally vindt Volkswagen het leuk om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Vanaf 2013 zal het Duitse merk aan de start van het WRC verschijnen met een speciaal geprepareerde Polo. Deze Polo R WRC zal reglementair worden uitgerust met een 1.6 liter turbomotor waarvan het maximale vermogen 300 pk bedraagt. De rest van Volkswagen’s nieuwe rallykanon is uiteraard ook helemaal aangepast om aan de geldende FIA-eisen te voldoen. De messen in het WRC kunnen dus geslepen worden, want met straks drie nationaliteiten in de hoogste tak van de rallysport, dat kan alleen maar mooie beelden opleveren. Volkswagen is overigens niet geheel onbekend met de rallysport. In de jaren ’80 nam het deel aan het Groep A kampioenschap wat Kenneth Eriksson met een Golf GTI 16v won voor Volkswagen.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 06/05/2011, 10:31.

Ziet er niet slecht uit!

Is zo'n 1.6 verplicht tegenwoordig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Ziet er niet slecht uit!

Is zo'n 1.6 verplicht tegenwoordig?
      Voor een WRC ben je inderdaad verplicht een 1.6 te hebben.

Zalige kar!

Comment

voorkant is echt

achterkant beetje wennen, maar komt zeker in orde !

Comment

Hey weet iemand of er veel onderdelen van een golf op de autosloperij zijn te vinden ???
          want ik heb een oude golf van mn opa gekregen, maar hij moet wel echt opgeknapt worden. beter dan niets..
          Groete!

Comment

Voor Golf

Ja dat licht er aan wat voor type golf het is en welke onderdelen jij nodig hebt.
            Beter kun jij gewoon die sloopauto verkopen Hoef je ook niet meer op zoek naar onderdelen.
            Last edited by ; 09/06/2011, 16:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door middeninhetleven Bekijk Berichten
              Hey weet iemand of er veel onderdelen van een golf op de autosloperij zijn te vinden ???
              want ik heb een oude golf van mn opa gekregen, maar hij moet wel echt opgeknapt worden. beter dan niets..
              Groete!

Comment

Dik, hopelijk is de Audi A1 Clubsport Quattro ook een voorbode van een Audi A1 in WRC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                  Dik, hopelijk is de Audi A1 Clubsport Quattro ook een voorbode van een Audi A1 in WRC.
                  Ik zou het vreemd vinden dat VAG een Volkswagen én een Audi in het WRC zou inzetten, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                    Ik zou het vreemd vinden dat VAG een Volkswagen én een Audi in het WRC zou inzetten, niet?
                    Ik denk ook dat de kans eerder klein is, maar gezien hun geschiedenis in rally zou het mooi zijn.

Comment

Ferm poloke!!!!
                      Mazda MX-5 NA
                      Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Nice!

Dikke Polo, daar zou ik wel mee willen rijden.

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Comment

Zeer mooie rally-auto!

Toch ergens spijtig ook dat ze geen WRC gemaakt hebben op basis van de Scirocco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                              Zeer mooie rally-auto!

Toch ergens spijtig ook dat ze geen WRC gemaakt hebben op basis van de Scirocco.
                              Wat voor een beest had dat niet geweest

Comment

Vanaf 2013 zal het Duitse merk aan de start van het WRC verschijnen met een speciaal geprepareerde Polo. Deze Polo R WRC zal reglementair worden uitgerust met een 1.6 liter turbomotor waarvan het maximale vermogen 300 pk bedraagt. De rest van Volkswagen’s nieuwe rallykanon is uiteraard ook helemaal aangepast om aan de geldende FIA-eisen te voldoen.

Comment

Zaterdag in dusseldorf zien rijden in het voorprogramma van de Race Off Champions. Knap ze

Comment

Geil

Enige minpunt vind ik die 'halve' wielbogen, waardoor de halve uit de kas stekende band zichtbaar wordt. Dat vind ik wel jammer.

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Wat ik me af vraag zit hier nog steeds de motor dwars voorin en met Haldex 4WD, of is deze auto compleet ander opgebouwd.

Comment

Working...
                                      X