Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Europa 2011

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F1 Grote Prijs van Europa 2011

Tijdschema

Vrijdag 24 juni 2011

10:00 - 11:30 : 1e vrije training (-> Eurosport FR)
    14:00 - 15:30 : 2e vrije training (-> Eurosport FR)

Zaterdag 25 juni 2011

11:00 - 12:00 : 3e vrije training (-> Eurosport FR)
    14:00 - 15:00 : Kwalificatie (-> VT4, La Deux, BBC One)

Zondag 26 juni 2011

14:00 : Grand Prix of Europe (-> VT4, La Une, BBC One)

Tussenstand rijders
    Code:
    1  Vettel      161
    2  Button      101
    3  Webber      94
    4  Hamilton    85
    5  Alonso      69
    6  Massa       32
    7  Petrov      31
    8  Heidfeld    29
    9  Rosberg     26
    10 Schumacher  26
    11 Kobayashi   25
    12 Sutil       8
    13 Buemi       8
    14 Alguersuari 4
    15 Barrichello 4
    16 Perez       2
    17 Di Resta    2
    Tussenstand Teams
    Code:
    1 Red Bull      255
    2 McLaren       186
    3 Ferrari       101
    4 Lotus-Renault 60
    5 Mercedes      52
    6 Sauber        27
    7 Toro Rosso    12
    8 Force India   10
    9 Williams      4
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hopelijk wordt het dit jaar met de Pirelli rubbers, KERS en DRS een knappe GP, de voorbije jaren was het altijd maar redelijk saai.

Buiten de crash van Webber vorig jaar natuurlijk.

Comment

DRS Zones:

Comment

Vroeger was de Grand Prix van Europa (Grand Prix de l'Europe) een eretitel, die ieder jaar aan een bepaalde Grand Prix werd toegekend. Dat gebeurde voor het eerst bij de Grand Prix van Italië van 1923. Zo werd tot en met 1968, met enkele onderbrekingen, ieder jaar een nationale Grand Prix voor deze uitsluitend statusverhogende eer uitverkoren.
        In 1983 werd deze oude traditie aangegrepen om naast de gebruikelijke 'nationale' Grand Prix' nóg een Grand Prix te laten verrijden - niet meer vanwege de status, zoals vroeger, maar uit louter financiële overwegingen. Zo werd Duitsland dankzij de inbreng van Michael Schumacher voor de Formule 1 in commercieel opzicht zo belangrijk, dat men daar maar wat graag een tweede Formule 1-race wilde organiseren. Daarom kwam er in 1995, 1996, 1999 en 2000 speciaal voor deze gelegenheid een 'Duitse' Grand Prix van Europa bij, terwijl deze race in 1997 en 1998 slinks werd omgedoopt in Grand Prix van Luxemburg (nét zoals de race op het Italiaanse Imola de Grand Prix van San Marino heet).
        Heden ten dage lift niet Duitsland mee op het succes van Michael Schumacher, maar doet Spanje precies hetzelfde met het succes van tweevoudig wereldkampioen Alonso. Recordhouder is Michael Schumacher met 6 overwinningen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
          DRS Zones:

DRS 2 ligt veel te dicht bij de exit van de voorgaande bocht, denk ik. Het voordeel zou daar wel eens té groot kunnen zijn ...

Comment

BBC zendt de african gp van 1989 opnieuw uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              http://sports-livez.com/channel/ch-15.php

BBC zendt de african gp van 1989 opnieuw uit.
              Ik gok eerder op 86
              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                Ik gok eerder op 86
                Srry, das van voor mijn tijd eh.

Keke Rosberg! Hoe die pusht en slidet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Srry, das van voor mijn tijd eh.

Keke Rosberg! Hoe die pusht en slidet
                  Zalig idd, is ook van voor mijne tijd hoor (ik was 4 jaar), maar die laatse paar ronden van Rosberg, zo op de limiet, zalig gewoon!
                  Die pitstops lijken wel amateuristisch in vergelijking met nu.

PS: het is zelfs 85

Comment

sorry voor de off topic, maar op bovenstaande link: silverstone 87
                    Welke zender is dit eigenlijk?? (BBC red button?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                      sorry voor de off topic, maar op bovenstaande link: silverstone 87
                      Welke zender is dit eigenlijk?? (BBC red button?)
                      Denk de webplayer, alleen in de UK te bekijken.

Comment

F1 op sporza, bende noobs:
                        Uitslag eerste oefensessie

01. Mark Webber (Aus-Red Bull) 1'40"403
                        02. Vitali Petrov (Rus-Renault) 1'41"227
                        03. Fernando Alonso (Spa-Ferrari) 1'41"239
                        04. Fernando Hamilton (GBr-McLaren) 1'41"510
                        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Vanaf welke GP is de blown diffusor eigenlijk verboden? Ik dacht dat het deze ging zijn maar blijkbaar is dat toch niet het geval.

Comment

Code:
                            os  Driver                Team                  Time          Gap   
                             1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m36.975
                             2.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m37.163  +  0.188
                             3.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m37.380  +  0.405
                             4.  Fernando Alonso       Ferrari               1m37.454  +  0.479
                             5.  Felipe Massa          Ferrari               1m37.535  +  0.560
                             6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m37.645  +  0.670
                             7.  Nico Rosberg          Mercedes              1m38.231  +  1.256
                             8.  Michael Schumacher    Mercedes              1m38.240  +  1.265
                             9.  Nick Heidfeld         Renault               No time
                            10.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes  No time
                            Q2 cut-off time: 1m39.034s                                   Gap **
                            11.  Vitaly Petrov         Renault              1m39.068s  +  1.763
                            12.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m39.422s  +  2.117
                            13.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    1m39.489s  +  2.184
                            14.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m39.525s  +  2.220
                            15.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth    1m39.645s  +  2.340
                            16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m39.657s  +  2.352
                            17.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari   1m39.711s  +  2.406
                            Q1 cut-off time: 1m40.131s                                    Gap *
                            18.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari   1m40.232   +  1.819
                            19.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault        1m41.664   +  3.251
                            20.  Jarno Trulli          Lotus-Renault        1m42.234   +  3.821
                            21.  Timo Glock            Virgin-Cosworth      1m42.553   +  4.140
                            22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth         1m43.584   +  5.171
                            23.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth      1m43.735   +  5.322
                            24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m44.363   +  5.950

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Vanaf welke GP is de blown diffusor eigenlijk verboden? Ik dacht dat het deze ging zijn maar blijkbaar is dat toch niet het geval.
                              Och geen mens die dat met zekerheid kan zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                GP Engeland

Comment

Maar vanaf deze GP was het al verboden om nog aanpassingen aan de motor mapping te doen na de kwalificatie blijkbaar.

Comment

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat Vettel een snelle tijd heeft neergezet in Q3 met een andere mapping en terug naar binnen gegaan is en met de racemapping opnieuw op de baan .
                                    Zou slim zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat Vettel een snelle tijd heeft neergezet in Q3 met een andere mapping en terug naar binnen gegaan is en met de racemapping opnieuw op de baan .
                                      Zou slim zijn.
                                      Ik denk dat hij zich toch nog niet zo zeker voelde om al een andere mapping te nemen. Geen idee ook hoe lang dat duurt. Maar aangezien de baan nog steeds sneller en sneller werd zal hij nog niet helemaal op z'n gemak geweest zijn denk ik.

Comment

Working...
                                      X