Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24h Spa - Francorchamps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 24h Spa - Francorchamps

't Is nog een beetje vroeg, maar binnen een goede maand is er weer de belangrijkste en mooiste Belgische 24h race.

Ik plan ook dit jaar weer te gaan. Ik was zo net de deelnemerslijst aan het bekijken en die zag er redelijk indrukwekkend uit! Reeds meer dan 70 wagens ingeschreven en nog een handvol op de wachtlijst. In het deelnemersveld een grote variëteit aan merken, wat uiteraard altijd leuk is. BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Ferrari, McLaren, Aston Martin, Lamborghini, Corvette, Viper,... Niet de minste merken dus.

Wel geen officiële BMW M3's meer blijkbaar...?

Wie gaat nog dit jaar?

Post hier alle nieuwtjes.

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Wel geen officiële BMW M3's meer blijkbaar...?
    Die vallen onder de GT2 reglementering he.
    Jammer genoeg enkel GT3 en cupwagens dit jaar .

Ik vermoed wel dat er wel Z4's zullen zijn met fabrieksondersteuning? Schubert kreeg in het verleden bvb wel eens fabriekssteun in de VLN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk Berichten
      Die vallen onder de GT2 reglementering he.
      Jammer genoeg enkel GT3 en cupwagens dit jaar .

Ik vermoed wel dat er wel Z4's zullen zijn met fabrieksondersteuning? Schubert kreeg in het verleden bvb wel eens fabriekssteun in de VLN.
      Vorig jaar reden de BMW's in GTN-config? Wat is precies dan met GT2-reglement?

Comment

Bob Sinclar komt trouwens draaien dit jaar zie ik net!

Comment

Goesting.

Hoe zit het met kamperen? Gewoon tent in het bos neergooien, of is er iets geregeld?
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Vorig jaar reden de BMW's in GTN-config? Wat is precies dan met GT2-reglement?
            Ja, dat klopt, maar dat was dan weer omdat het eigenlijk een GT2 was voor de ACO en in de ALMS, maar niet voor de FIA. Daarom dat ze vorig jaar deelgenomen hebben in de GTN klasse (in VLN config waarschijnlijk).

In het verleden zijn er nog zo van die uitzonderingen gemaakt voor o.a. de vorige M3 GTR die ook meereed in GTN.

Dit jaar dus blijkbaar enkel GT3, oudere GT3's (genre 997 Cup S) en GT4's. Geen GT2's (en GTN's) meer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              Goesting.

Hoe zit het met kamperen? Gewoon tent in het bos neergooien, of is er iets geregeld?
              Gewoon binnengaan en uw tent smijten waar je goesting hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk Berichten
              Ja, dat klopt, maar dat was dan weer omdat het eigenlijk een GT2 was voor de ACO en in de ALMS, maar niet voor de FIA. Daarom dat ze vorig jaar deelgenomen hebben in de GTN klasse (in VLN config waarschijnlijk).

In het verleden zijn er nog zo van die uitzonderingen gemaakt voor o.a. de vorige M3 GTR die ook meereed in GTN.

Dit jaar dus blijkbaar enkel GT3, oudere GT3's (genre 997 Cup S) en GT4's. Geen GT2's (en GTN's) meer .
              Jammer! Ik had ze graag nog eens aan het werk gezien en vooral revanche willen zien nemen op vorig jaar!

Comment

Gewoon binnengaan en uw tent smijten waar je goesting hebt.
                Perfect.

Merci
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Jammer! Ik had ze graag nog eens aan het werk gezien en vooral revanche willen zien nemen op vorig jaar!
                  Ja idd .
                  Het eigenlijk graag eens de strijd van de GT2's gezien op Francorchamps (net als in Le Mans en in de ALMS).

Maar anderzijds is er met de GT3's nu wel diversiteit genoeg dit jaar!

Comment

Voor mij behoren de GT wagens eigenlijk toe aan Le mans , de 24 h van Francorchamps blijft voor mij de ultieme toerwagenrace . Maar de tijden zijn jammer genoeg drastisch veranderd .

Comment

Aanwezig van woensdag tot zondag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                        Voor mij behoren de GT wagens eigenlijk toe aan Le mans , de 24 h van Francorchamps blijft voor mij de ultieme toerwagenrace . Maar de tijden zijn jammer genoeg drastisch veranderd .
                        Ik denk dat toerwagens niet meer geschikt zijn om 24u mee te racen. En als ze het al zouden zijn, dan vrees ik voor het spektakel. Ik zie nog altijd liever tientallen GT3 wagens voorbij komen dan enkele toptoerwagens!

edit: ik bedoel dan voornamelijk silhouettes die als toerwagens minder geschikt zijn voor etmaalraces.
                        Last edited by ; 28/06/2011, 07:00.

Comment

Ik denk dat toerwagens niet meer geschikt zijn om 24u mee te racen. En als ze het al zouden zijn, dan vrees ik voor het spektakel. Ik zie nog altijd liever tientallen GT3 wagens voorbij komen dan enkele toptoerwagens!

edit: ik bedoel dan voornamelijk silhouettes die als toerwagens minder geschikt zijn voor etmaalraces.
                          Ik moet je tegenspreken er werden gouden jaren beleefd aan de toerwagenracerij ,de echte toerwagens en niet die silhouettes . Mijn eerste 24 h heb ik meegemaakt in '73 en werd op slag verliefd op deze race . .WTCC is nu een commercieele boel net zoals de WRC en de IRC ,
                          hoeveel verschillende merken staan aan de start ? De echte toerwagen is passé en daar kunnen enkel de fabrikanten verandering in brengen .

Comment

Zotte entrylist wel Lang geleden dat er zoveel potentiële winnaars waren imo. Echt spijtig dat ik niet kan gaan dit jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                              Ik moet je tegenspreken er werden gouden jaren beleefd aan de toerwagenracerij ,de echte toerwagens en niet die silhouettes . Mijn eerste 24 h heb ik meegemaakt in '73 en werd op slag verliefd op deze race . .WTCC is nu een commercieele boel net zoals de WRC en de IRC ,
                              hoeveel verschillende merken staan aan de start ? De echte toerwagen is passé en daar kunnen enkel de fabrikanten verandering in brengen .
                              Volgens mij, spreek je mij hier niet tegen hoor. De toerwagens nu zijn gewoon niet meer zo spectaculair als vroeger. Een 24u race met WTCC-achtige auto's... daar zou geen kat naar komen kijken.

Ik was in mijn jonge jaren ook fan van de 24u nog met de E30's en E36's BMW's en consoorten. Maar met de overstap naar de GT's hebben ze wel de juiste keuze gemaakt. De laatste 2, 3 24u koersen met toerwagens waren gewoon weinig spectaculaire races met amper toeschouwers of spanning. Nu is het toch een mooi evenement geworden. Er kan volgens mij nog wel wat werk gemaakt worden voor het aantrekken van nog meer toeschouwers, maar ik denk dat het momenteel weer in stijgende lijn is.

Je vraagt 'hoeveel merken staan er aan de start?' Wat bedoel je daarmee? In het WRC, IRC of aan de start van de 24u?

Comment

Volgens mij, spreek je mij hier niet tegen hoor. De toerwagens nu zijn gewoon niet meer zo spectaculair als vroeger. Een 24u race met WTCC-achtige auto's... daar zou geen kat naar komen kijken.

Ik was in mijn jonge jaren ook fan van de 24u nog met de E30's en E36's BMW's en consoorten. Maar met de overstap naar de GT's hebben ze wel de juiste keuze gemaakt. De laatste 2, 3 24u koersen met toerwagens waren gewoon weinig spectaculaire races met amper toeschouwers of spanning. Nu is het toch een mooi evenement geworden. Er kan volgens mij nog wel wat werk gemaakt worden voor het aantrekken van nog meer toeschouwers, maar ik denk dat het momenteel weer in stijgende lijn is.

Je vraagt 'hoeveel merken staan er aan de start?' Wat bedoel je daarmee? In het WRC, IRC of aan de start van de 24u?
                                WRC en IRC .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                                  Aanwezig van woensdag tot zondag.

Idem!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Idem!
                                    Moet jij de scrutineering op dinsdag niet meedoen?

Belooft 'n prachtige editie te worden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                                      Moet jij de scrutineering op dinsdag niet meedoen?

Belooft 'n prachtige editie te worden!

Neen dat wordt normaal opgevolgd door andere teamleden.

Comment

Working...
                                      X